Vespa-Ciao.NL
:: zuigerveren

Home Forums Techniek Motorisch zuigerveren

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

adriaan
    Topic starter

ik heb een citta met een 60cc cilinder maar op die zuiger zit maar een zuigerveer(de bovenste) maar ik heb ook nog een andere citta 50cc en die rijd nog bijna harder maar ik vraag me af: is het slim om er nieuwe zuigerveren op te zetten rijd hij dan harder/trekt hij dan sneller op en hoeveel ongeveer?
      en kan je elk soort zuigerveer van 41 mm op deze zuiger zetten.

alvast bedankt

Lennaert
      Sleutelbeheerder

zowiezo 2 veren nodig ?
        gewoon erin gooien en kijken

Poelll13
        Bijdrager

Ik vind het knap dat hij nog loopt met 1 zuigerveer..
          je MOET er 2 in hebben, anders rij je alles kapot.

Op JMPB hebben ze verschillende setjes, moet je daar maar eens wat rondkijken

en de bovenste en onderste zuigerveer verschillen ook dus kijk even goed 😉

Tonni
          Moderator

Je rijd niks kapot met maar 1 zuigerveer, je hebt alleen minder compressie opbouw en dus in principe minder kracht. Je hebt echter ook minder weerstand dus kan je iets makkelijker toeren maken. Dit is dus eigenlijk niet zo interessant voor een automaat, is meer voor een schakel.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

tnerual
            Bijdrager

als je een zuiger hebt met 2zuigerveren voorzien,dien je deze te plaatsen!
              anders heb je compressie verlies en minder kracht!

er bestaan wel zuigers met maar 1 zuigerveer voor voorzien,deze is dan met een L-zuigerveer…

het is het een of het ander:D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.