- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 21 jaren, 3 maanden geleden door Sneader.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 december 2004 om 07:12 #183239
Yooow guys,
Ik heb laatst via een member van deze site een speedengine en racekrukas gekocht. Ik had alles gemonteerd, maar geen pakkingen vervangen (gaat nog wel gebeuren) en een pakking weggelaten!!
Nu ben ik toen eventjes gaan rijden en dat ging een km goed. En toen viel hij uit. Het probleem was echter dat het ijzertje bij de bobine eraf was (kwam ik later pas achter). Ik ben eerst aan de contactpunten gaan zitten voordat ik bij de bobine kwam.
Nu is het probleem, dat als ik hem start en hij draait stationair komt er een hard, klinkend geluid uit. Echt zo’n ijzer op ijzer geluid, met er doorheen een geluid alsof de uitlaat los zit… Ik denk persoonlijk dat het de zuiger is die tegen de kop komt, maar ik heb me brommer maar zo snel mogelijk uitgedaan om mogelijke schade te beperken…
Nu heb ik misschien een paar ideeen wat het zou kunnen zijn:
*komt het door de contactpunten waar ik mee gerommeld heb?
*Komt dit door de pakking die ik heb wegelaten? Want ik heb ervoor
namelijk wel gewoon zonder die pakking gereden
*is de koppeling nog wel goed?
*komt de zuiger tegen de bougie aan? (lijkt me niet echt maarja)Wie o wie kan me helpen? Ik vind het echt een vaag probleem!
Alvast heel erg bedankt!!!! ik weet echt in godsnaam wat het isGreetings Sneader
27 december 2004 om 08:33 #188724denk gewoon de pakking, altijd de pakking verwisselen ! maar verder zou ik t zo nie weten
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 december 2004 om 08:40 #188725mss dat plaatje van de koppeling dat los is gekomen? mss iets te invoudig .. ma ik heb het ook al gehad en dat klonk ook zo.
27 december 2004 om 10:14 #188726
Léon Simonini Vespaje moet als je zoiets vaags hebt gewoon je cilinder eraf draaien en kijken of je wat ziet. Als je niks vreemds ziet moet je eff de carterhelftjes uit elkaar halen. Weet je wat ik heb gezien bij iemand? een stuk cilinderwand was eraf gebroken en tussen de wangen van de krukas door naar achteren gegaan richting inlaat en daar lag et te rammelen. das pas trippend, dus het kan van alles zijn. Niet meer starten dat ding, uit elkaar halen dat blok en kijken
27 december 2004 om 15:02 #188727Ik dacht ik vraag het eerst eventjes, maar ik ga morgen wel even kijken..toch lekker de hele dag vrij 🙂
Jullie horen het wel!28 december 2004 om 13:13 #188729Ik denk dat het aan die pakking ligt die je er niet tussen hebt gedaan, want dan komt de zuiger verder naar boven als dat er wel een pakking tussen zit.
29 december 2004 om 10:42 #188742Ik zou eerst kijken naar wat Martijn al zij, ff checken of de koppeling nog wel strak in elkaar zit. Ik heb dit ook een keer gehad, het klinkt echt alsof je brommer binnenkort ontploft, Dit geluid is ook over als je een beetje gas geeft omdat de segmenten dan strak tegen koppeling aanzitten. Succes in ierder geval
29 december 2004 om 11:06 #188746dat zou best kunnen, want ik heb ervoor ook al gereden en toen had hij niets…En op de pakkingen moet ik wachten tot 3 januari :S
Maar als hij trouwens stationair draait, dan bewegen die segmenten in de koppeling toch niet (ik zou het echt niet meer weten)?
Laterss30 december 2004 om 03:48 #188751Sneader :
…Maar als hij trouwens stationair draait, dan bewegen die segmenten in de koppeling toch niet (ik zou het echt niet meer weten)?..Jawel, ze draaien zeker (Ze zitten aan de krukas vast, dus ze moeten wel draaien). Maar door de trekveren die erin zitten worden ze nog niet tegen het koppelingshuis gegooid zodat ie gaat rijden. Doe voor de lol er maar eens een keertje geen trekveren in. Zul je zien dat ie al wil gaan rijden als ie stationair draaid.
30 december 2004 om 05:00 #188752oja tuurlijk, das ook wel vrij logisch! haha bedankt!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.