Vespa-Ciao.NL
:: Zuiger niet rond;s

Home Forums Techniek Problemen oplossen Zuiger niet rond;s

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

-Roy-
    Topic starter

Ik ben men brommer proberen te maken, maar de krukas heeft altijd rond gekunnen gewoon, maar nu zet ik de kop er weer goed strak op kan ie niet helemaal rond;s.
      zitten gewoon alle pakkingen op en vantevoren ging het wel,….

maar als de zuiger op top zit lijkt ie wel speling te hebben ofzo en dit heb ik nog nooit gemerkt en het lijkt alsof het daar wel door moetkomen maar wat moet ik hier aan doen. ik kan de krukas wel doordraaien als ik het vliegwiel erop zet maar dan gaat het niet soepel, ook nie schuren maar gewoon dat ie tege de kop aan zit ofzo.

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

ik snap het niet helemaal, kun je het beter uitleggen?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

-Roy-
        Topic starter

Dat ik de krukas nie rond kan draaien dat ik denk dat ie tegen de kop aan draait, alleeen als ik echt hard doorduw zou het kunnen maar zo hoort het zeker niet. en dit ik heb nix raars ermee gedaan ofzo

maar zoals ik al zei, als de zuiger op top zit, dan kan ik heeeel klein beetje draaie zonder dat de zuiger beweegt (speling kun je dus zeggen) maar zou niet weten hoe dit kan komen??

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

als je zuiger helemaal op top is , blijft hij altijd een fractie van een punt staan. omdat de drijfstang als het ware van links naar rechts gaat (en dan weer naar onderen gaat).

is het niet de compressie die je voelt ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

-Roy-
            Topic starter

Nee is zekerrrr niet de compressie, ik had geen bougie erin zitten dusja, en ik heb al redelijk vaak blokken uit elkaar gehaald dus weet toch wel beetje vord hoe het zit maar hier snap ik dan weer helamaal niets van;s

heuvel85
              Bijdrager

dat is je bovenste dooie punt

dat is normaal..

en de zuiger kan altijd wat bewegen in de cil want het bovenste gedeelte van de zuiger is een paar honderste kleiner als het onderste punt(conisch)

gewoon een nieuwe koppakking er tussen of een dikkere voetpakking

-Roy-
                Topic starter

ah oke dan kzal es een nieuwe kopen dan, komt wel goed denk ik bedanktt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.