Vespa-Ciao.NL
:: Zuiger malossi 43 mm monteren

Home Forums Techniek Problemen oplossen Zuiger malossi 43 mm monteren

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sten
    Topic starter

Hooi:D!

Ik heb mijn brommertje maar eens onder zijn laag stof vandaan gehaald. Het ding lipe niet meer dus ik heb de boel maar helemaal uit elkaar gesloopt, gereviseerd en schoongemaakt. Nu loop ik echter tegen een enorm stom probleem aan: Hoe moet mijn zuiger er ook weer in? De zuigerveersluitingen lopen op beide manieren keurig om de poorten heen. Ik kom er even niet uit en wil neit het risico lopen mijn cilinder te verkloten.

Dus: Welke kant van de zuiger van mijn malossie 43 mm moet aan de bovenkant gemonteerd worden?

Alvast superbedankt!

eidos
      Donateur

Meestal staat er een pijl bovenop je zuiger, Die wijst naar de uitlaatpoort toe.

Anders moet je even kijken naar waar de sleuven op de zuiger zitten, De dichte kant van de zuiger moet langs de uitlaatpoort gaan.

Als de zuigerveer slotjes op beide manieren niet door de poorten heen gaan kan er niet veel mis gaan. Het enige wat er gebeurd is als je de zuiger dan verkeerd om gemonteerd hebt. Je blokje van geen kant loopt.

Succes ermee :thumb

Gr.

Eidos

adriaan
        Bijdrager

Ja je moet even naar je zuiger kijken daar zit ook een soort sleuf in aan de bovenkant en die moet NIET door uitlaatpoort lopen.

Succes

Edjuh
          Bijdrager

Als hij zo zit:

zit hij fout.

Je ziet het spoelpoortje onder, die loopt precies door de uitlaatpoort, wat uiteraard niet de bedoeling is. Eigenlijk niet slim van malossi dat ze er geen pijl op zetten want heel veel mensen doen dit verkeerd. De gaten voor de normale spoelpoorten komen in beide standen namelijk goed uit, maar een leek zal dit boostpoortje niet opmerken en dat gaat dan benzine rechtstreeks de uitlaat ingooien. Bovendien lopen je zuigerveerslotjes dan door de spoelpoorten. Volgens just liep dit wel.

DR Ciao
            Bijdrager

ja hij zit fout

die booster poorten in je zuiger wijzen naar je uitlaat kant? dat zie je aan het onderste tap eind..
              aan de andere kant zit geen gat in de zuiger tog?
              suc6 ermit:thumb

Ga nie. Besta nie

just1991
              Bijdrager

sterker nog het trok voor geeeen meter op maar als je eenmal op gang was rond de 40km/h gaf het me toch een BOOSSSTT en toen trok het als een geeaaakkk naar de 65 ! maar ja eer dat je bij de 40was was je ook 1km verder 😛

en uhmmm ik had ook een probleem met het aankrijgen ik moest hem meestal met een boormachine aan zetten…

anyway succes

en Ed is dat niet een foto van mijn blok ?

Edjuh
                Bijdrager

Jup! Loopt hij al (goed)? pm

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.