Vespa-Ciao.NL
:: zuiger en zuigerveren

Home Forums Techniek Motorisch zuiger en zuigerveren

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pieter-ciao
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een ciao(+-1970) erbij gekocht om op te knappen.
      Nu heb ik zuigerveren bij jmpb besteld voor originele citta zuiger, een platte en een L-vormige.
      Maar toen ik vandaag de cilinder erafhaalde zaten er 2 platte zuigerveren in.
      Kan ik de zuigerveren die ik heb besteld erin doen of moet ik andere bestellen, welke?

Ik wil binnenkort ook een andere zuiger erin doen. Maar welke moet ik bestellen voor dit oude blok?

Op het deel van de cilinder die in de carter zit zat opgedroogde olie. Daarvan is misschien een klein beetje in carter gekomen, kan dit kwaad?

groeten Pieter

Mike
      Bijdrager

hoe de zuiger veren lopen maakt eigenlijk niks uit! het gaat om een std zuigertje neem ik aan:)

je meot gewoon kijken of het geheeltje er gewoon ingaat!

je hebt namelijk een 38,2mm en een 38,4mm versie van de std zuigers en cilinders

moet je iegenlijk even op een of andere manier exact op laten meten, wat de maat van je cilinder is. desnoods bij een bromboer! daar kosten 50cc zuigers voor ciao/citta ook maar 12,50 ongveer!

en dat van die beetje gedroogde olie is geen probleem! het blijft een 2takt motertje he;):D zolang het blokje goed loopt en presteerd gaat eht goed

succes!

Mike

Tonni
        Moderator

Als jij nu één L-vormige veer hebt en één normale, terwijl de oude veren allebij gewoon platte zijn, dan kan je de nieuwe er niet zomaar in stoppen. Er zijn inderdaad twee verschillende types zuiger voor origineeltjes.
          Je zult andere veren moeten halen. En wat Mike ook zegt, kijk ook of je een 38,2mm of een 38,4 mm cilinder hebt.
          Een 38,2 veer zal wel om een 38,4 zuiger gaan maar niet optimaal lopen, andersom past niet eens zonder de boel bij te werken.
          (of je cilinder moet al behoorlijk ruim zijn natuurlijk…)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.