Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Zuiderzee Toer 2008
- Dit onderwerp bevat 1,206 reacties, 71 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 8 maanden geleden door Wouz-LwB.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 januari 2008 om 18:25 #501892
Arvid jongen je gaat toch niet met zon dik blok rijden… de kans word alleen maar groter dat er wat mis kan gaan. En alles slijt.
Gewoon lekker 70dretje met 13-13 🙂 !
20 januari 2008 om 18:33 #501893ik twijvel nog of ik standaard ga rijden, maar dat is zo saai…
20 januari 2008 om 18:46 #501894jelle, daar gaat het toch niet om, dit is geen meeting maar een toer.. ik heb laats ook een ander blokkie opgehaald..moet ff een cilindertje op en dan zien ik wel wat ik er mee doe, miss zet ik hem eronder met de toer maar miss ook niet
ik ga miss ook wel gewoon met de pinasco hoor;)
Mike20 januari 2008 om 18:50 #501895Mike :
waarom nou weer de kortere? 400 is toch prima te doen?:S snapd at neit helemaal maja,en dan wijken we toch uit naar zwolle, wat jelle al zei, das niet zoveel verder,
ik wil juist het stuk pakken langs harderwijk, mooi bossig gebied zo langs de randen van de veluwe, en we komen lang militair terrein,. ik wil dat stuk gewoon rijden
en de “iets” kortere versie is neit “iets” korter maar een flik stuk korter, dan rij je dag 2 bijna niks, het idee is tooch gewoon 2 dagen lekker toeren? dan boeie afstanden toch niet, ik ben neit van plan iets te wijzigen
edit:
ik zie net ook als we de korte versie rijden dat ww dan niet langs het weerribben gebied rijden en niet langs de sluisies en pondjes of dorpen komen, en dat vind ik doodzonde dan want daar verheug ik me wel op, dat geeft gewoon bij mij een beeld over die toer, dat stuk door flevoland lijkt me geen zak aan, iedereen weet dat eht een vies vlak kaal drooggepomt eiland is. je hebt op de korte verse gewoon langer saaie stukken zonder dat je iets tegen komt, je rijd dan automatisch harden en dan vliegt het voorbij, latenw e er nou gewon ene mooi toer en sightseen evenement van maken en gewoon de originele route gaan rijden
ik zoek door naar een alternatief
Mike , ik vroeg t alleen maar waarom jij speciaal de lange wou hahah 😀
Jij en jelle organiseren het en wij kiezen ervoor om mee te gaan rijden.
Jullie bepalen ook de regels + route etc..
Mij Lijkt vanaf nu 400 vrij veel, ik heb verder de gumball ook niet meegereden dus weet niet hoe het is op zo’n lange rit.
Lijkt me wel een leuke uitdaging iig !;)20 januari 2008 om 18:59 #501896ja ik begrijp het opzich wel hor, dat was het probleem niet,
op de Gumball hebben we nog net ff meer als 200 km naar groningen gereden, en we hebben het op een vrij rustg tempo gedaan, veel gestopt enzo:)
dus als we de lat op dezelfde tempo gooien gaat dat helemaal goed komen:) kan er vaak gestopt en gechecked worden! en zo kunnen we dus in een heerlijk tempo die 400 km uitrijden.
als we de verkorte versie rijden rijd je een heel groot stuk door flevoland en das gewoon erg saai aangezien dan een vlak kaal eiland is:) vandaar dat we besloten hebben dat neit te doen, voor mij en ik denk ook wel voor iedereen is dat we het ook voor de omgeving doen, en das het mooie van de orginele route, je komt op noordhollandse dijken tot afsluitdijk, van fries landschap met havenplaatsjes van het weerribben gebied naar de veluwe en van ook in het stedelijk gebied rond amsterdam,, juist prachtig al die afwisseling in die 2 dagen:D
Mike20 januari 2008 om 19:09 #501897Nou prima toch !
Binnenkort ff bekijken wie gaan rijden met de auto vanaf groningen naar alkmaar !
En op zondag eten ? Voordat de mensen die buiten alkmaar weer wonen weer richting huis gaan.
Mij lijkt het makkelijkste gewoon ff ergens een patatje pakken oid?Word vast en zeker een mooie rit !:)
20 januari 2008 om 19:13 #501898Bij mike zen zus lekker bbqen als het kan en niet al te laat naar bed :lol
En in kampen lekker naar de pizzaria
20 januari 2008 om 19:25 #501899idder moet even het aantal grningers geteld worden, en dan ook ff WIE er gaan rijden. en die gene moet aan geven hoeveel brommers en personen die denkt mee te nemen!
heeft crullie al een vw transporter gevonden? en gebruikt hij daarbij ook nog een aanhang wagen?
Mike20 januari 2008 om 20:14 #501900400km is prima te doen, 750km op een vespatje is zelfs nog goed uit te houden (zelfs al rijden ze maar 40 !)
Gewoon de lange rit maar doen dus:D
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 januari 2008 om 21:46 #501901pm’s verstuurd naar mensen die zih aangemeld hebben!
graag zsm antwoorden via de PM aub:)
heb je geen pm gehad laat het even weten, volgens mij heb ik iedereen gehad!
Mike21 januari 2008 om 22:01 #501902ArvidW :
400km is prima te doen, 750km op een vespatje is zelfs nog goed uit te houden (zelfs al rijden ze maar 40 !)Gewoon de lange rit maar doen dus:D
Die 750 km op een vespatje wat maar 40 haalt,
Heb je het dan toevallig over de toer die ik vorig jaar met mijn broertje en een vriend heb gereden met de vespa met zware aanhangers erachter vanaf Limburg naar Friesland en terug?:lol
Is inderdaad makkelijk te doen, dit jaar gaaan we weer en wordt het een 2-weekse toer door Nederland waarin we waarschijnlijk nog meer kilometers gaan maken8)
En waarbij we waarschijnlijk geen aanhangertjes mee zullen zeulen:DArvidW: Nee, had het over de Eindhoven-Utrecht-Afsluitdijk-Sneek-Groningen-Utrecht-Eindhoven toer die Thijs Ivar en ik 1.5 jaar geleden hebben gedaan, maar als jij ook 750km met je vespa’tje hebt gereden dan is het dus voor rest van de Zuiderzeetoerders ook mogenlijk 🙂
22 januari 2008 om 11:55 #501903ff btw..
die route hè,, is wel een fietsroute..
Dat zal dus betekenen dat we/jullie veel op fietspaden moet rijden.
Ook op fietspaden waar je niet mag rijden en door stiltegebieden :P.Ik denk.. hmm ik zeg het ff 😛
Vorig jaar met de meeting toen ArvidW en ik op de scoot en NSR waren, hebben we ook stukken op het fietspad geprobeerd te rijden, dis was echt kut want mensen inhalen is echt vreselijk!!
of weet je zeker dat je overal op de weg kan? Ik kan me voorstellen dat weggetjes door natuurgebieden vrij latsig gaat worden.Ik kan me ook voorstellen dat elke politieagent die ons tegenkomt en ziet, wtf die gaan te hard.. niet de moeite gaan nemen bekeuringen uit te schrijven.
(ps misschien is dit al duizende keren aangehaald, sorry ik zit in portugal 😛 maar ga misschien wel mee!! et is alleen balen dat het op m’n verjaardag is.. moet nog ff kijken. Zou wel lache zijn jarig zijn op de vespa :P)
22 januari 2008 om 12:14 #501904Ik denk als we met 20+ man aankomen blazen, met een lawaai erbij dat ze echt wel aan de kant gaan!!!
anders rij ik ze wel plat :boos46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 januari 2008 om 12:16 #501905wat betreft stilte gebieden, die proberen we netjes te ontwijken…
en als het een verplicht fietspad is van een aantal kilometer, zullen we die ook proberen te omzeilen.dus wat dat betreft gaan we ons gewoon netjes aan de wet houden :!
stel we worden aangehouden door 2 van die mietjes, dan moeten we gewoon ff met 25 man provocerend gaan doen(echt dat werkt het beste)
maar goed dat zal gerust niet gebeuren.
ik zou zeggen: DON’T WORRY BE HAPPY 8)
22 januari 2008 om 12:37 #501906Het kan niet zo zijn dat we met 25 man op de rollerbank moeten. We houden ons wel redelijk aan de regels lijkt me zo.
Maarja der komt zowieso nog een begrenzer op mijn ding stel dat ze een rollerbank doen rijd mijne niet hard 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.