Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › zoek een foto van een aangepast carter
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 maart 2006 om 17:08 #203278
hallo
ik zoek een foto van een carter die is aangepast voor een cilinder
ik wil met een oude carter ff oefenen, en zoek een foto om te kijken hoe t er ongeveer uit ziet
wie kan me helpen?
liefs van een standaard carter (geen evo of mhr)alvast bedankt
30 maart 2006 om 17:13 #205624woe :
halloik zoek een foto van een carter die is aangepast voor een cilinder
ik wil met een oude carter ff oefenen, en zoek een foto om te kijken hoe t er ongeveer uit ziet
wie kan me helpen?
liefs van een standaard carter (geen evo of mhr)alvast bedankt
flick heeft er foto’s van
30 maart 2006 om 17:17 #205625Spoelpoortje, en als je goed kijkt zie je de inlaat achterin ook nog.

De inlaat achterop, voordat ie opgeboord werd naar 13mm. Je kan wel al zien dat ik met de hand het gat “gecentreerd” heb, omdat de gaten af fabriek zo scheef als een hoer erin zitten.

Hier een bovenaanzicht van toen mijn eerste “port-job” klaar was.

En de cilinder die erop kwam. Let maar niet op het onnozele tekstje dat ik erin gegraveerd had :P.

Een waarschuwing (die hier al 100x op de site staat), bij de grote carterhelft is het materiaal heel erg dun. Je gaat er hardstikke doorheen als je de poorten maakt zoals op bovenstaande foto’s, MAAR, met epoxy kun je aan de binnenkant van het carter (vliegwielzijde) het materiaal aanvullen. Werkt perfect, maar je moet dan wel je vliegwiel af (laten) draaien om de epoxy de plaats te geven. Suc6.grz Thijs
30 maart 2006 om 17:29 #205626ik dank u zeer.
moet nu alleen ergens n dremel scoren:D
30 maart 2006 om 17:56 #205627De inlaat heb je een boor en een vijl voor nodig, de spoelpoort zijn inderdaad het handigste met een dremel en een tungsten frees. (en zorg dat je wat petroleum/diesel bij de hand hebt om de frees te smeren, anders vreet ie zich vol met aluminium)
grz Thijs
30 maart 2006 om 18:00 #205628de inlaat is wel goed, heb n piaggio speedengine:p
en de binnenkant is mooi gepolijst.ik heb een nieuwe type carter, en dat ga ik maar uitfrezen en kijken of die spoelpoorten lukt
als ik hem verneuk dan heb ik nog 3 andere elec carters:D30 maart 2006 om 18:39 #205629En anders moet je mij ma ff een brul geven, dan heb ik ook nog wel een cartertje met electr. ontst. voor je denk ik….!
Mail me ff trug Woe, ik heb je antwoord gegeven……!
(over de SP enzo…;)
Grtz,
Japie…..!Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!30 maart 2006 om 18:43 #205630woe :
ik dank u zeer.moet nu alleen ergens n dremel scoren:D
Bij de dirk zag ik deze week zo’n imi ding in de aanbieding voor 7 euro ofzo!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.