Vespa-Ciao.NL
:: zit olietoevoer in inlaat niet in de weg?

Home Forums Techniek Opvoeren zit olietoevoer in inlaat niet in de weg?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

emile89
    Topic starter

Ik ging vanmiddag kijken of ik nou een snorinlaat of brommerinlaat had. Ik heb dus een snorinlaat (7mm). Het viel me ook op dat er nog een opening IN het inlaatgat zit, dat is toch de toevoer van olie? (heb een mix blok) als je gaat vijlen vijl je dat hele ding toch kapot of zit het anders?
      hoeveel km zou ik harder gaan met uitvijlen? heb nu citypower met 13/13

emile89
      Topic starter

Kwafo :
        volgens mij als ik het niet verkeerd zegt zijn mix blokken niet om uitteveilen 😛

kan je de inlaat van een mix echt niet uitvijlen? 😐

woe
        Bijdrager

een mix blok kan je zelfs heel mooi uitvijlen. die inlaat vlak schijnt groter te zijn dan een normaal blokje
          je moet dat gaatje wel dichten als je niet van plan ben om met aparte olietank te rijden

die inlaat hoeft niet helemaal tot aan de zijkanten. voor een 50cc kan je 2 3 mm vijlen dan zal t wel met een btje mazzel 10km schelen ofzo

emile89
          Topic starter

woe :
            een mix blok kan je zelfs heel mooi uitvijlen. die inlaat vlak schijnt groter te zijn dan een normaal blokje
            je moet dat gaatje wel dichten als je niet van plan ben om met aparte olietank te rijden

die inlaat hoeft niet helemaal tot aan de zijkanten. voor een 50cc kan je 2 3 mm vijlen dan zal t wel met een btje mazzel 10km schelen ofzo

maar ik wil wel met apparte olietank blijven rijden, vind ik makkelijker. Maar als ik de wand vijl waar de olietoevoer zit vijl ik dat metaal van de olietoevoer toch kapot?

emile89
            Topic starter

iemand?:?
              Is het mogelijk om met apparte olietank te rijden als ik me inlaat wil uitvijlen?

Jacky
              Bijdrager

das toch meer een ‘koperen’ buisje he? K suggereer maar wat omdat je vraag voor een antwoord zal ik proberen te helpen. Kanje het buisje waar olie doorkomt niet eruit halen voor het veilen en dan inkorten?

emile89
                Topic starter

ja idd dat koperen buisje, mmh kan het proberen. bedankt voor de tip:D
                  zijn er andere manieren om hem 50 te laten lopen op het vijlen na? zonder me poelie te verkleinen?
                  sorry voor al die vragen, maar wil even alle opties weten

pier
                  Bijdrager

zoek je een BRom carterhelft van een mix ( elektronische dus )

FonS
                    Bijdrager

ik heb al 2 keer de inlaat van een mix carter geboord+gevijld, maar de eerste reed zonder oliepomp (op mengsmering dus) en die tweede weet ik nog niet.
                      maar zoals ik het nu heb liggen zou het geen problemen moeten opleveren

(zijn wel allebei bromcarters)

ArvidW
                      Donateur

emile89 :
                        iemand?:?
                        Is het mogelijk om met apparte olietank te rijden als ik me inlaat wil uitvijlen?

Ja

Kijk maar:

Zelf al vijl je je inlaat maximaal groot uit, zit dat gaatje niet in de weg, ik rijdt nu al 6 maanden MET oliepomp die voor de volle 100% werkt:) Smering van de cilinder is ook 100% prima. Dus succes met vijlen ;):P

Gewoon dat oliepomp koperkleurig dingetje eruit trekken als je gaat uitvijlen, ben je klaar en is alles goed schoon: gewoon weer er terug in stoppen, je hoeft niets in te korten.

Heb je een brommer met een K als framenummer heb je een serieus probleem
                        – inlaat zit koperen bus in die er bijna niet uit te krijgen is
                        – In het carter kun je geen andere cilinder schuiven (tenzij je gaat dremelen)
                        – uitlaatpoort van je cilinder is 23.5mm zijn bijna geen tunings uitlaten voor te koop
                        – cdi kan begrenst zijn

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

emile89
                        Topic starter

maar 50 kan ik dus echt vergeten zonder het uitvijlen?

masterman
                          Bijdrager

Heeft een snor blok van een mix 7mm inlaat. mijne niet

emile89
                            Topic starter

Ja

Kijk maar:
                              http://img56.imageshack.us/img56/9256/20060501carteruitgeveild51nf.jpg
                              http://img56.imageshack.us/img56/3457/20060501carteruitgeveild73pd.jpg

Zelf al vijl je je inlaat maximaal groot uit, zit dat gaatje niet in de weg, ik rijdt nu al 6 maanden MET oliepomp die voor de volle 100% werkt:) Smering van de cilinder is ook 100% prima. Dus succes met vijlen ;):P

dus als je het koperen buisje tijdens het vijlen wegvijlt maakt het niet uit?

Harleyman
                              Bijdrager

heb je al een bromklok?

emile89
                                Topic starter

ik heb een bromframe maar snorblok. heb ik dan een bromklok?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.