Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Zijstandaard of middenstandaard?
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 5 maanden geleden door DjUrK.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 oktober 2008 om 07:10 #208454
Ik ben nog steeds met mn project bezig en ben nu aangekomen van het in elkaar zetten van de ciao.
mijn vraag is wat er het mooiste onderstaat een zijstandaard of een middenstandaard?
En of dat ciao mix kappen passen op een vario aandrijving?Alvast bedankt.
Grtz Dirk.
15 oktober 2008 om 07:18 #220706ik zou voor een zijstandaard gaan. Niet alle uitlaten passen namelijk met een middenbokstandaard en ik vind de zijstandaard mooier.
Ciao mix kappen passen met vario ja, er zit toch een variobolling in 😉 Juist net andere kappen passen niet met vario [zonder gat erin te maken en de achterkoppeling eruit te laten komen]15 oktober 2008 om 08:35 #220707Middenstandaard is wel makkelijker sleutelen.
15 oktober 2008 om 10:27 #220708Voor de looks zou ik toch gaan voor de zijstandaard :con
15 oktober 2008 om 16:55 #220711bok standaard is wel fijner om te sleutelen enzo. Maar al wil je snelle uitlaatjes zul je een zijstandaard moeten nemen. Maar ik vind persoonlijk de zijstandaard mooier.
15 oktober 2008 om 17:06 #220713Zij-standaard is veel stabieler. Ik heb zowel een zij-standaard als een bok, maar gebruik altijd de zij-standaard. Die heb ik trouwens later ook nieuw gekocht, omdat je een vlakke ondergrond moet hebben voor een midden-standaard anders is de kans groot dat hij omvalt. En op een zij-standaard staat hij mooier, vind ik.
15 oktober 2008 om 20:33 #220720Zijstandaard is idd mooier. Ik heb tijden op mijn citta met een bok eronder gereden.
Deze bok was erg slap!! Mijn brommer is hierdoor een paar keer omgevalen en daardoor ging mijn achterbrugje behoorlijk krom staan (Dat ook in combinatie met mijn blokje die hem behoorlijk krom trok) Heb ook een tijd een zijstandaart gehad lekker makkelijk en nog behoorlijk stevig ook! Nu heb ik een SI achterbrug met bok. Dit is een grote standaard en staat ZEER stevig.BOK :
+ Voor goede balans van de brommer
+ Lekker je brommer op zun bokje gooien en je kan zitten!!
– “Lelijk” minder mooi dan een zijstandaard
– Minder makkelijk om hem snel neer te planten.
– in combinatie met sommige uitlaatjes past het niet goedZij :
+ Looks
+ Makkelijk
– Staat naar mijn mening iets minder stevigDit zijn allemaal mijn ervaringen, Zou toch voor de zijstandaard kiezen.
15 oktober 2008 om 20:42 #220721zijstandaard is idd steviger en mooier vind ik… en dan kun je ook vrijwel elke snelle uitlaat zonder gekloot erop leggen.
15 oktober 2008 om 21:08 #220726Thanks voor de reacties 😀
ik ben er nu uit wat ik doe,ik maak er een zijstandaard onder want kheb un ander pijpje (polini sp)en het nadeel is wel dat hij minder stevig staat maar daar moet ik maar mee leven.en over het makkelijker sleutelen dat klopt maar ik kan hem in mn zaak gewoon ophangen ;c) dus dat is geen probleem.
Grtz Dirk.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.