Vespa-Ciao.NL
:: Zijstandaard komt naar beneden tijdens rijden

Home Forums Techniek Problemen oplossen Zijstandaard komt naar beneden tijdens rijden

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jan0499
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een beetje knullig probleempje, mij zijstandaard die ik een tijdje geleden nieuw gekocht bij JMPB komt na het opvoeren van mijn Ciao tijdens het rijden en of afremmen naar beneden.

Link naar de zijstandaard:
      http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/framedelen/diverse-framedelen/zijstandaard-ciao-zwart.html

Je kunt het er best warm 😮 van krijgen bij het maken van een scherpen bocht.
      Heeft er iemand ervaring mee en een goede oplossing?

raceciao
      Bijdrager

Gezien de standaard nieuw is ligt het waarschijnlijk niet aan de veer. Kijk even of de standaard speling heeft in het gat waar dat relatief dunne staafje (om hem in de juiste positie te houden) door gaat. Zo ja dit even verhelpen. De standaard ook goed aandraaien en zorgen dat er geen speling is op de trapas waar hij omheen zit.

Jan0499
        Topic starter

Ik heb gekeken en hij zit goed vast aan mijn brommer, geen beweging in te krijgen.
          Ik heb bij het monteren de middenstandaard weg gehaald, maar de as weer terug gezet en daar paste de pin van de standaard perfect in en de ring aan de standaard ging ook strak om de trapas en daar zit de voetstep weer strak tegen .

Wilk1985
          Moderator

Hoewel de standaard nieuw is is de kwaliteit van deze standaarden echt belabberd. Het zou me niets verbazen als de veer gewoon te lang is.

Jan0499
            Topic starter

@wilk ik heb nog geen andere te koop gezien voor een ciao, maar is idd geen dure standaard.
              Zou ik een andere veer kunnen kopen?

Wilk1985
              Moderator

Het is inderdaad heel moeilijk om aan een degelijke standaard te komen, ik weet niet of die veren ergens te krijgen zijn. Misschien kan je wel een ander soort veer gebruiken?? Wees creatief 🙂

Jan0499
                Topic starter

Ik heb het oog van de veer korter gebogen.
                  Héél simpel, maar heeft gewerkt:thumb

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.