Vespa-Ciao.NL
:: Zij inlaten (alle merken en zelf bouw)

Home Forums Mening & ervaring Zij-inlaten Zij inlaten (alle merken en zelf bouw)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AA-T
    Sleutelbeheerder

dit is een setje voor een dubbele carb. je sluit er dus 1-tje extra aan 🙂

.-{2F4OV}-.

En dan maakt ut wel degelijk verschil:thumb

PoliniCiao
        Bijdrager

😀 ik meende dat je met 1 carb alleen op de zij-inlaat ging rijden

AA-T
          Sleutelbeheerder

trouwens ook heel mooi voor iedereen om te weten..

80 cc PAST in deze kleine carter-helft van pinasco zonder probleem..

heb er net een 80 polini ingelegd, en hoef nix te aan te passen 🙂

ciao man
            Bijdrager

nou dat is ook nieuw voor mij bij paste die echt niet er is zelfs een stuk uit het carter gehaalt omdat die anders niet paste..
              maar goed wees erblij om scheelt heel wat tijd 8)

AA-T
              Sleutelbeheerder

ciao man :
                nou dat is ook nieuw voor mij bij paste die echt niet er is zelfs een stuk uit het carter gehaalt omdat die anders niet paste..
                maar goed wees erblij om scheelt heel wat tijd 8)

de tijd maak ik me niet zo druk om.. moet nog vet veel bestellingen binnen krijgen..
                maakte me meer zorgen om het frezen van dat kleine carterhelft, dat ik er mogelijk doorheen zou gaan..

op mn verpakking stond ook iets van cilindro 46..
                wellicht dat ze verschillende versies hebben gemaakt 😕

speedbuxy
                Bijdrager

Omdat ik een 13,13 wat weinig vond voor m,n 90cc avionic kit heb ik maar een zij inlaat gemaakt voor een 2e carb.

murkus
                  Bijdrager

wow egt te vet hoor vanuit een orginele kleine carter helft lijkt wel zo:) en een carb van een kart erop tog? ziet er vet uit hoor egt en hoe rijd ut? zit er ook een membraam?

speedbuxy
                    Bijdrager

Het spruitstuk membraam en carb is van een peugeot 103.
                      en ik heb er nog niet mee gereden, want ik heb nog geen frame voor:-(

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

leuk gedaan, is het wel een beetje recht ? ivb met valse lucht etc.

denk dat je je grote carter wel kan weg gooien aangezien die inlaat egt een halve mm van de vlak is (boven en onder op de foto) dus denk dat hij niet stationair zal lopen met die inlaat..
                        de zijinlaat denk ik wel geowon goed

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

Biker-mouse
                        Bijdrager

Leuk gemaakt! Ben benieuwd hoe het rijdt.

Maar als je 13/13 te klein vond, had ik nog wel een 40mm Dell’orto liggen:D

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

speedbuxy
                          Bijdrager

Herr FlicK :
                            leuk gedaan, is het wel een beetje recht ? ivb met valse lucht etc.

denk dat je je grote carter wel kan weg gooien aangezien die inlaat egt een halve mm van de vlak is (boven en onder op de foto) dus denk dat hij niet stationair zal lopen met die inlaat..
                            de zijinlaat denk ik wel geowon goed

Als ik eraan zuig krijg ik er geen druppel lucht doorheen en ik heb de compressor er ook al eens opgehad te blazen met de vingens op de membraam klepjes en dat ging ook goed, dus qua valse lucht zit het wel snor.
                            En wat bedoel je met die grootte carter helft wel weg kan?
                            Als je bedoeld dat de originele inlaat wat te ver naar links geslepen is,dat lijkt op de foto alleen zo.
                            In het echt zit daar nog wel randje van anderhalf tot 2mm naast.

ArvidW
                            Donateur

Het ziet er niet mooi uit, maar ik vind het wel geweldig cool en knap gemaakt:)

Is dat allemaal kneedbaar staal wat ik zie? Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt maar ik ben benieuwd hoe goed het blijft zitten:P

Verder zou ik je grote carter vervangen. Koop een “nieuwe” en veil de inlaat uit, gewoon normaal niet tè groot. Zo houdt je nog wat carterdruk. Met 2 inlaten wil het niet altijd even mooi stationair lopen omdat je toch op 2 plekken carterdruk verliest. Maar op toeren zal die 90 Avionic die 2 carbs vast waarderen 😉

Lekker zo blijven doorgaan, zo komen er mooi nieuwe origele ideéen op de site:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

speedbuxy
                              Bijdrager

ArvidW :
                                Het ziet er niet mooi uit, maar ik vind het wel geweldig cool en knap gemaakt:)

Is dat allemaal kneedbaar staal wat ik zie? Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt maar ik ben benieuwd hoe goed het blijft zitten:P

Verder zou ik je grote carter vervangen. Koop een “nieuwe” en veil de inlaat uit, gewoon normaal niet tè groot. Zo houdt je nog wat carterdruk. Met 2 inlaten wil het niet altijd even mooi stationair lopen omdat je toch op 2 plekken carterdruk verliest. Maar op toeren zal die 90 Avionic die 2 carbs vast waarderen 😉

Lekker zo blijven doorgaan, zo komen er mooi nieuwe origele ideéen op de site:D

Nee een schoonheids prijs verdiend het niet:-) maar dat werk ik allemaal nog wel mooi bij.
                                En ik heb kneedbaar aluminium gebruikt, dit blijft zeer goed zitten, want ik heb dit al 2 sprint seisoenen lang in 1 van m,n sprinter scooter zitten van 19 pk en het zit nog steeds goed vast.
                                En wat vind je dan mis met m,n grote caterhelft?want hij had orgineel ook niet veel meer ruimte links en rechts

hansieb
                                Moderator

Wel grappig, hopelijk werkt het ook nog goed want 2 carburateurs schijnt erg moeilijk af te stellen te zijn.

Wat hebbie voor sprintscooter dan 🙂 er zijn hier wel meer op het forum die een sprintscootertje hebben volgens mij.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.