- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 10 maanden geleden door TJOEP.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 juni 2006 om 11:35 #183558
nou de titel zegt het al wel een beetje, ik heb wat vraagjes over de zij-inlaat van pinasco, dit omdat ik er 1-tje op de kop heb weten te tikken..
sommige vragen komen misschien wat dom over, maarjah, ben dan ook niet bepaald slim 😉
het gaat dus om de zij-inlaat van pinasco (zal binnenkort ff paar fotos erop zetten, krijg ze vanavond waarschijnlijk toegemailed)..
op deze zij-inlaat valt een extra 13/13 carb te zetten (ter hoogte van de lagers bij je krukas)..
als het allemaal goed is, is dit inclusief membraam, inlaat, koppelstukje voor benzineslang en gas-kabelik vroeg me hierbij het volgende af:
1. Is het mogelijk om op 1 carb te rijden (gewoon de achterste zeg maar) zonder dat je valse lucht door de andere carb aan de zijkant trekt?
2. heeft iemand enig idee op wat voorn manier ik mn krukas hiervoor zou moeten aanpassen (ga het eerst proberen met een std. krukas, maar later met race)
3. in combinatie met speedengine, past der dan nog wel een 80cc op? (ik weet dus niet of die kleine carterhelft is gemaakt met een boring voor 80cc)
4. heb ik dan ook speciale lagers/keerring nodig? (aangezien de opening op de plek van de lagers zit zeg maar)
euhm, noujah, geloof dat dit het was qua vragen, anders horen jullie t nog wel van me 🙂
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 juni 2006 om 11:44 #191343Op puntje 1 kan ik je wel antwoord geven, membraam trekt geen valse lucht daar is die juist voor gemaakt.
Werking van powerbox is eigenlijk erg eenvoudig. Wanneer je meer vermogen uit een blok wil halen, moet je ervoor zorgen dat er meer mengsel in gaat. Een van de dingen is dat je de inlaatpoort langer openzet. Echter dit moet niet te lang zijn, omdat er op een gegeven moment geen vacuüm meer is, en het aanzuigen stopt. Ideaal is natuurlijk de membraam. Deze sluit automatisch als het vacuüm stopt.
1 juni 2006 om 11:49 #191344hansieb :
Op puntje 1 kan ik je wel antwoord geven, membraam trekt geen valse lucht daar is die juist voor gemaakt.Werking van… bla bla bla …aanzuigen stopt. Ideaal is natuurlijk de membraam. Deze sluit automatisch als het vacuüm stopt.
ah 😀 das dus gunstig, heb je toevallig nog geprobeerd om dat extra decompressiehendeltje voor me te bestellen hans, heb ik zeg maar wel nodig 😀
edit: hans, kon je het weer niet laten om mn post aan te passen, puntje 1,2,3,4 ipv die mooie ****
ik dacht dat je sterretjes juist zo ”mooi” vind hans:pest;)Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 juni 2006 om 12:01 #191345
.-{2F4OV}-.Heb je nog wel wat aan die pinasco zij-inlaat als je gaat rije alleen met een carb durachter aan?
1 juni 2006 om 12:08 #191346.-{2F4OV}-. :
Heb je nog wel wat aan die pinasco zij-inlaat als je gaat rije alleen met een carb durachter aan?bedoeling is gewoon standaard te rijden met alleen de carb achteraan, maar doormiddel van een extra decompressie-hendeltje het gas van de 2e carb. te regelen..
even een extra boost-je zeg maar 😉Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 juni 2006 om 13:23 #1913471 juni 2006 om 13:59 #191348Edjuh :
[url]http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2283[/url]Fototje van een nieuwe set:
die link van marktplaats is de zij-inlaat die ik heb gekocht 🙂
die citta van michel o/ is wel nice, hoop dat hij me wat meer info kan geven over die krukas boren (hint hint :p)
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 juni 2006 om 14:10 #191349rij er ook mee met mijn 80cc polini met speedengine heb hem compleet moeten aanpassen daar voor heb 3 van die dingen rijd wel mooi als je het allemaal goed aanpast.
1 juni 2006 om 14:22 #191350ciao man :
rij er ook mee met mijn 80cc polini met speedengine heb hem compleet moeten aanpassen daar voor heb 3 van die dingen rijd wel mooi als je het allemaal goed aanpast.
dan ben k wel benieuwd wat je allemaal hebt moeten aanpassen..
ik ga der dus vanuit dat het niet past met 80cc dus dat ik m moet opvijlen/dremelen
maar verder ook nog wat? en krukas, kun je me daar ook wat meer over vertellen?edit:
ik zie dat je ook in groningen woont, miss dat ik een keertje kan langskomen en je het me kan laten zien ofzo.. zegt moar..Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 juni 2006 om 15:03 #191351AA-T :
1. Is het mogelijk om op 1 carb te rijden (gewoon de achterste zeg maar) zonder dat je valse lucht door de andere carb aan de zijkant trekt?2. heeft iemand enig idee op wat voorn manier ik mn krukas hiervoor zou moeten aanpassen (ga het eerst proberen met een std. krukas, maar later met race)
3. in combinatie met speedengine, past der dan nog wel een 80cc op? (ik weet dus niet of die kleine carterhelft is gemaakt met een boring voor 80cc)
4. heb ik dan ook speciale lagers/keerring nodig? (aangezien de opening op de plek van de lagers zit zeg maar)

1- Ja. Maar……:
Als ie mengsel aanzuigt zal toch ws. je membraan iets gaan openstaan, dit komt door het vacuüm wat in je carter gecreeërd wordt.
Hij gaat weer dicht als je onderdruk in je carter krijgt, dus als je zuiger naar BDP gaat.
Zou d’r sowieso een andere carb. opzetten, ook als je ‘m niet gebruikt, en anders “afdoppen” heb ik ook een tijdje gehad op m’n SI(jaaaaaren geleden:))2- Je kunt een std. of racekrukas laten boren(op een draaibank oid) heb ik ook gedaan bij de zelfgemaakte inlaat.
3- Nee, de carterhelft is als ik ’t me goode herrinner NIET! voor een 46mm cylinder gemaakt.
4- Hij zit niet op de plek van je lagers, maar precies voor je krukastap.
Je MOET! dus een gat in je krukas maken, en dat geeft dan ook meteen antw. op het laatste stuk van vraag 2.
Kijk maar eens op m’n eigen site:
http://www.vespafreak.nl/vespa/blokdubbele13.htm
En dit is de Ciao Mix waar ie onderkwam(MET DUBBELE BENZINETANK DUS!:D)
http://www.vespafreak.nl/vespa/ciaomix.htmGelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!1 juni 2006 om 16:12 #191354ah, super.. bedankt voor je antwoord, maar waarom een andere carb. derop zetten?
neem aan dat je een grotere bedoeld, zal waarschijnlijk ook nog lastig worden, aangezien de aansluiting is gemaakt voor 13mm carb..beetje balen dat ie niet is gemaakt voor een 46mm cilinder, word maar even een beetje dremelen dus
krukas bewerken gaat ook nog leuk worden, even opzoek naar een draaibank 🙂
hoop dat het allemaal gaat goedkomen
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 juni 2006 om 16:17 #191355
michel o/omg AA-T heb je die carterhelft gekocht ? 😀 die ene voor 60 euro 😛 hehe ik moet binnekort die andere carb er ff op zetten kijken hoe het allemaal wil lopen heb atm alleen een werkende zij-inlaat beetje jammer dus ¬¬ mja blijf nog ff chill 55 rijde 😛 als erwin een heel carterhelft op stuurt moet ik er toch aan geloven en testen met die shit 😀 weet alleen niet precies hoe het afgesteld moet worden maar zie ik dan wel 🙂 mja me citta met die homoet al helemaal bagger gaan rijden 😡
1 juni 2006 om 16:27 #191356michel o/ :
omg AA-T heb je die carterhelft gekocht ? 😀 die ene voor 60 euro 😛 hehe ik moet binnekort die andere carb er ff op zetten kijken hoe het allemaal wil lopen heb atm alleen een werkende zij-inlaat beetje jammer dus ¬¬ mja blijf nog ff chill 55 rijde 😛 als erwin een heel carterhelft op stuurt moet ik er toch aan geloven en testen met die shit 😀 weet alleen niet precies hoe het afgesteld moet worden maar zie ik dan wel 🙂 mja me citta met die homoet al helemaal bagger gaan rijden 😡jup, verwacht dat ie binnenkort in mn brievenbus ligt :p
ben der al op voorbereid dat het afstellen enorm bagger zal gaan.. maar heb het er wel voor over om dat ding even goed te laten lopen 🙂Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 juni 2006 om 18:40 #191357Iacalloco: Hoe heb je dat membraangedeelte gemaakt?
Ik snap wat een membraan doet. Meestal is er een hoekig gat, waarin de membraanplaatjes open klappen. Maar jij hebt een rond gat. Je kunt de plaatjes toch niet over een holle lijn laten op ‘buigen’ ?1 juni 2006 om 22:19 #191358iaccaloco :
Nee, de carterhelft is als ik ’t me goode herrinner NIET! voor een 46mm cylinder gemaakt.Klopt, heb nog zo’n ding liggen.
grz Thijs
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.