- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 1 maand geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 januari 2012 om 02:39 #201316
Een goedkope 55cc dan waarschijnlijk gezien de boring van 41mm. Als ik mij niet vergis is dit een cilinder welke alleen een grotere boring heeft tov een originele. Door trekken van spoelkanalen heeft geen zin gezien er niks door te trekken valt.
12 februari 2012 om 15:37 #201032Hallo meder forum leden,
Ik heb me zij-inlaat af met 13/13, alleen nu heb ik een probleem, hij loopt niet, het blokje heeft goede compressie en vonkt ook goed, alleen ik zit nu te denken of hij wel genoeg benzine krijgt want ik heb geen gat in de as van de krukas geboort alleen in de krukas zelf waar het lager achter zit dit zijn 3 gaten van 5 mm. zou het hier aan kunnen liggen dat het blokje niet loopt?
Gr Thieu
12 februari 2012 om 16:40 #188326Post eens wat fotos als ik zo brutaal mag zijn.
En welke cilinder met welke sproeier ben je aan het proberen?12 februari 2012 om 17:36 #188194Heb een pai wei cilinder, heb nu sproeier 50 in me carb zitten
12 februari 2012 om 19:08 #188359
paulhermensmooie foto’s, alleen werken ze niet zo heel lekker bij mij 😀
12 februari 2012 om 19:16 #195160haha ja klopt ff gefaalt, nog een poging dan maar:p

heb trouwens net de welbekende deo test gedaan door wat deo in me spruitstuk te spuiten en toen gaf die wel een teken van leven:p
Gr Thieu
12 februari 2012 om 20:13 #188362Blokeren de membraam klepjes niet de ingang in de krukas nu?
Verder ziet het er netjes uit.
12 februari 2012 om 20:25 #188361mm, hoe bedoel je precies, dat de klepjes niet vergenoeg open gaan?
thnx, me eerste echte zelfbouw projectje, vind het zelf ook best goed gelukt alleen nu moet het nog werken:p
Gr Thieu
12 februari 2012 om 20:43 #188360Je hebt je inlaat toch door de krukas heen?
Ik bedoel dat de ijzertjes van de membraamplaatjes dan niet vreselijk in de weg zitten om de benzine er goed door te laten stromen.Je zegt dat je met de Deo test leven heb dus de onsteking kan je zo goed als uitsluiten.
Misschien een simpele kwestie van grotere sproeier, 50 lijkt best klein voor een membraam inlaatje met 13/13.
Ik zou zelf wat maatjes hoger gaan.
Anders even kijken of je bougie wel nat word.12 februari 2012 om 21:24 #188380Als ik hem zo zie, is het in feite een kopie van de mijne.
Met alleen gaten in de wang van de krukas heb je inderdaad barweinig doorgang. Het mengsel moet ook nog langs de kooi van het lager natuurlijk.
Maar in principe zou hij dan toch nog stationair moeten lopen, hard zal hij niet gaan. Pas inderdaad eens je sproeiermaat aan.Zoals Jarco aangeeft zit je membraan erg ver naar voren, maar omdat je geen gat is je as hebt gemaakt, is dat in dit geval niet zo erg. Mijne was een stuk verder naar achter geplaatst, zodat het mengsel vrij door de opening in de as kon stromen.
En aangezien je bijna hetzelfde hebt gemaakt als ik, zou het moeten lopen (want die van mij liep prima).
Ik denk dat de kleine verschillen uiteindelijk het grote verschil maken (plaats van membraan, weinig doorlaat, en natuurlijk afstelling (sproeier) die goed moet zijn).Even een foto van mij voor de duidelijkheid:
13 februari 2012 om 14:11 #200006maar ik moet dus een grotere sproeier monteren,maar mijn spruitstuk is ook langer als die van jou, zou het ook hier aan kunnen liggen?
Gr Thieu
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.