Vespa-Ciao.NL
:: Zij inlaat met 13/13?

Home Forums Techniek Opvoeren Zij inlaat met 13/13?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Thieu
    Topic starter

Hallo allemaal,

ff een vraagje, ik wil graag zelf een zij inlaat gaan maken, maar kan hier dan gewoon een 13/13 op en moet er dan ook een membraam tussen het spruitstuk en het carter?

Gr Thieu

500
      Donateur

Ja, dat je dat op de normale inlaat niet hebt komt doordat de toevoer bij een ciao niet geregeld wordt door een membraam maar doordat de krukas opent en afsluit. Bij een zijinlaat doet de krukas dat dusniet!

Jarco
        Bijdrager

Membmraam = Ja

13/13 hoeft niet percee ligt aan je spruitsuk en opening inlaat natuurlijk. 😉
          Je kan ook groter als je wil.

Thieu
          Topic starter

oke, ben alweer iets wijzer:) maar ik heb hier thuis nog een 13/13 liggen en die wil ik er dus graag ophebben gewoon om te proberen en van te leren, maar wat voor membraam zou ik hier dan voor nodig hebben? heb veel verschillende soorten gezien.

Zeebodem.
            Bijdrager

Als je een zij inlaat wil met die 13/13 zou ik voor een Pinasco zij inlaat setje gaan 😉

Thieu
              Topic starter

Ja, maar dat wil ik nou juist zelf maken, gewoon om van te leren en te proberen. alleen zou ik graag willen weten wat voor membraan hiervoor word gebruikt enz..?

speedbuxy
                Bijdrager

Thieu :
                  Ja, maar dat wil ik nou juist zelf maken, gewoon om van te leren en te proberen.

Dan moet je ook niet alles vragen maar gewoon gaan proberen daar leer je automatsch van;)
                  Er is namelijk ook niet een vast tekst boek voor het maken van een eigenbouw zij inlaat.

beunhaaz
                  Bijdrager

Als we het toch over membramen hebben, Die van pinasco heeft toch van die kleine membramen er in he? Waar vind je die los? Ben al meerdere zaken langs geweest en gezocht, maar ik heb ze (nog) niet gevonden. Als iemand toevallig dat wist? (Wil namelijk een klein membraam en niet die bijv van simonini die grote)

Zoiets als dit maar dan kleiner (of kan dat niet?) Want het moet namelijk op een mixcartertje passen (:

ChrisNL
                    Bijdrager

als ik jou was zou ik HIER ook even kijken, misschien doe je nog ideeën op :thumb

Thieu
                      Topic starter

nog even een vraagje, wat voor membraan en spruitstuk worden over het algemeen gebruikt bij een zelfbouw zij inlaat?

Lastpak
                        Bijdrager

Thieu
                          Topic starter

ben inmiddels wat onderdelen bij mekaar aan het zoeken, alleen nog ff een vraagje, ik heb nu een 60cc onder me brommer liggen, kun je dan ook de spoelpoorten doortrekken?

Gr Thieu

beunhaaz
                            Bijdrager

de extra poorten (dus buiten de 2 grote , spoelpoorten) die in je caters tekenen, (bijv via pakking of zo)en dan met frees weg freezen, dan heb je ze doorgetrokken. Maar wel zolang door trekken dat de cilinderhemp er niet meer voorzit (lees how to als je dit vaag vind :P)

Martino
                              Moderator

Ik weet niet welke 60cc cilinder je hebt? Maar elk merk of type heeft hier profijt van. Alleen de oude versie Pinasco heeft blinde boosterpoorten en evengrote spoelkanalen als een standaard blok heeft. Bij deze cilinder uitgezonderd zal het niet direct prestatiewinst opleveren.

Het aantal cc’s heeft in ieder geval niet te maken met het wel of niet nuttig gebruik kunnen maken van doorgetrokken spoelkanalen. Het ligt meer aan het ontwerp van de desbetreffende cilinder.

Thieu
                                Topic starter

Ik heb de (goeie koope) 60cc PW cilinder, kun je hier wel de spoelkanaalen doortrekken?

Gr Thieu

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.