- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 5 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 oktober 2023 om 19:54 #821987
1: Gasnaald clipje moet op 1 na hoogste groefje.
2: Luchtnaald sproeier eerst helemaal in draaien en dan 1 en een halve draai/omwenteling terug draaien.
Maar het belangrijkste eerst een grotere sproeier 90 of 92 regelen en plaatsen zodat bovenstaande 2 puntjes goed werken.
Je geeft zelf al aan dat het blok na wat sputteren goed door wil, dus het verzuipt niet het krijgt te weinig benzine daarom wil het in het begin niet goed weg.
En geloof me, een 21mm Carb, hoort standard een 91 hoofdsproeier in te zitten, nu is een 91 moeilijk te vinden maar een 92 sproeier is gewoon bij JMPB te koop.TICKLING BARN2 oktober 2023 om 21:26 #821996Top bedankt ik snap het nu. De brommer staat nu in de schuur te wachten tot de sproeiers binnen komen.
20 oktober 2023 om 18:43 #822287Ik heb de 43mm kit racing op mijn andere citta gezet met poeli overbrenging voor het inrijden. Nu heb ik een 80cc polini op de citta gezet me zij inlaat. Ik zit nu op sproeier 90 en hij verzuipt alleen wanneer mijn tank bijna leeg is gaat hij als een speer wat aanduid op een te grote sproeier. Maar als ik sproeier 92 voor een 43mm moet gebruiken zou het voor een 80cc toch nog hoger moeten zijn?
20 oktober 2023 om 19:28 #822288Als ie verzuipt zoals je zegt moet je toch een kleinere sproeier.
Dus gewoon de sproeier monteren waarmee hij goed rijdt en waarbij de juiste bougie droog en bruin blijft na een flink stuk volgas.
Dat volgastesten niet doen tijdens de inrijperiode.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.20 oktober 2023 om 21:26 #822290Ik heb de 43mm kit racing op mijn andere citta gezet met poeli overbrenging voor het inrijden. Nu heb ik een 80cc polini op de citta gezet me zij inlaat. Ik zit nu op sproeier 90 en hij verzuipt alleen wanneer mijn tank bijna leeg is gaat hij als een speer wat aanduid op een te grote sproeier. Maar als ik sproeier 92 voor een 43mm moet gebruiken zou het voor een 80cc toch nog hoger moeten zijn?
Zo werkt het niet, Maar het kan wel zo zijn.Elke setup heeft zijn eigen sproeiermaat.
Maar als ik jouw verhaal lees, met die bijna lege tank. Dan denk ik dat je vlotternaald niet helemaal goed afsluit. Want dat dingetje zorgt er voor dat hoe vol (of hoe leeg) je tank ook is dat je vlotter niveau altijd het zelfde is. En uit jouw verhaal blijkt dat met een lege tank dat niet het geval is.
Dus de vlotternaald na kijken en de zitting schoon maken.
Maak anders even een scherpe close up foto van het rubberen tipje van de naald.21 oktober 2023 om 18:23 #822305
21 oktober 2023 om 18:24 #822306Is dit duidelijk genoeg?
21 oktober 2023 om 18:36 #822307Die is nog mooi hoor.
Als ie verzuipt zoals je zegt moet je toch een kleinere sproeier. Dus gewoon de sproeier monteren waarmee hij goed rijdt en waarbij de juiste bougie droog en bruin blijft na een flink stuk volgas. Dat volgastesten niet doen tijdens de inrijperiode.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 oktober 2023 om 19:05 #822308Ik heb duidelijkere foto,s gezien. Maar meen een ring te zien op de plek waar hij in de zitting zit. Als dat zo is, dan vervangen.
Dat is het eerste wat ik doe als ik een motor koop of een brommer. De carburateur schoon maken en de zitting en de naald vervangen.
Het spaart je tijd, en het onnodig vervangen van andere onderdelen die veel duurder zijn.22 oktober 2023 om 12:41 #822320De vlotternaald is nu maximaal 4 weken oud dus ik denk dat die nog wel goed is. Alleen zit ik nu met een ander probleem de brommer start niet meer. Na dat ik de sproeier heb vervangen geeft die geen kick meer, ik heb de carburateur nogmaals uit elkaar gehaald en schoongemaakt, nieuwe bougie en de contactpunten afgesteld. Als ik de brommer even laat staan (+/- 5 minuten) pruttelt die 1 of 2 keer en daarna niks meer.
Ik zit te kijken naar een anderen carburateur. Is er een reden dat de meeste voor een dellorto phbg gaan? Want je hebt bijvoorbeeld ook de polini cp zou dat ook kunnen werken?
22 oktober 2023 om 13:11 #822322De phbg,s zitten standaard bij de Mallosie setjes en door de jaren heen hebben ze zichzelf bewezen als redelijk goede carburateurs. Ze zijn ook mooi compakt.
Je hebt wat pech met je brommer maar ik denk niet dat het aan Dellorto ligt.Er zijn verschillenden modellen phbg,s je hebt ze voor 4 takt en voor 2 takt en de stel schroeven links of rechts.
Je hebt de carburateur ultrasoon gereinigd en hij is maar 4 weken oud.
Hoe zit dat dan? Heb je hem 2e hands gekocht?En even wat anders heb je je keerring gecontroleerd? Want als die los zit dan geeft dat hele vage klachten. En je zal de eerste niet zijn die daardoor om de tuin geleid wordt.
22 oktober 2023 om 13:16 #822324Ik heb het blokje 2e hand gekocht waar bij een 21mm dellorto zat. Ik heb de carburateur helemaal ultrasone gereinigd en er een nieuwe vlotternaald in gedaan en die is nu 4 weken oud.
22 oktober 2023 om 14:12 #822336De orginele votternaalden van Delorto hebben een roodachtig puntje en kosten 14 euro.

De naalden op aliexpress hebben een zwartpuntje.Ik koop mijn carburateur onderdelen bij de “carburateur winkel” omdat veel handelaren bij de chinezen inkopen.
Heb je ook al gekeken of je een 2takt carburateur hebt?
Na het ultrasoon reinigen moet de de carburateur met heet water na spoelen en vervolgens met perslucht alle kanalen doorspuiten.
Veel reinigingsmiddelen zijn namelijk corrosief en dan krijg je oxide in de kanalen. Ultrasoon verwijderd heel grondig klein vuil van een oppervlak, maar ontstopt geen kanalen, als daar stof, roest, zand of andere grove vervuiling in zit.22 oktober 2023 om 14:23 #822340Het is een 2 takt carburateur daar heb al naar gekeken. Ook heb ik de carburateur weer open gehad en de vlotternaald in de zitting gelegd en met een slangetje op de benzine nippel geblazen en het sloot helemaal af. Dan is de vlotternaald toch goed? Nu heb ik de carburateur weet in elkaar gezet en blijft de benzine lopen en gooit hij alles er uit via de overloop en de 2 gaten waar de filter op gaat.
22 oktober 2023 om 14:28 #822342Nu heb ik de carburateur weet in elkaar gezet en blijft de benzine lopen en gooit hij alles er uit via de overloop en de 2 gaten waar de filter op gaat.
Dat zegt genoeg. Je naald sluit niet af.
Kijk ook even of dat gedeelte van je votter waar de naald in gaat, misschien verbogen is.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.