- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 21 jaren geleden door Tonni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 maart 2005 om 10:20 #183286
hallo
ik was gisteren bij epc en toen vroeg ik voor een zij inlaat .
maar ze konden alleen ene van simonini krijgen.past die ook op een speed engine?
en past die volle wang krukas dan ook in een speedengine?
en heeft dat wel een nut ik denk het wel omdat men grotere carb kan gebruiken.zou dat gaan?
en wat zou de prijs ervan zijn ongeveer?5 maart 2005 om 10:38 #189065Ik denk wel dat die volle krukas erin zal passen en het carterdeel ook, maar wat heb je eraan, dan heb je nog maar 1 carburateur, want met volle wangen zal de normale carburateur geen mengsel afgeven!of gaat het daar juist om?
Mzzl, Roel
5 maart 2005 om 11:29 #189068die 13mm spruitstuk word dicht gemaakt en dan loopt die alleen via die zij inlaat.
met bijv een 20mm carb ofzo zou eigenlijk goed moeten lukken he5 maart 2005 om 11:53 #189069Jah opzich zou dat moeten werken ; zal best lekker lopen met ene 80 polini……Ik wou dat toen ook es doen maar ik vond 150 euri net iets teveel voor alleen een klein carterhelfje….wat kostie daar dan???
5 maart 2005 om 12:19 #189070weet ik niet was ik vergeten te vragen maar het zal niet goedkoop zijn.
zeker met de krukas erbij.6 maart 2005 om 01:55 #189079Wat ik er van gehoord heb moet dat wel goed lopen i.d.d. Het carter past op een speedengine, maar ik weet niet zeker of een 80cc er dan nog op zou passen (i.v.m. de boring) maar die heb je ook niet…
De krukas is niet persé nodig, het zal wel je stroom snelheid van de spoeling bevorderen vanwege de hogere onderdruk. Ik denk wel dat je dus met een standaard kruk er veel minder echt rendement van hebt.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...6 maart 2005 om 02:01 #189080dus als men alleen die zij inlaat pakt met membranen .
en passend voor de cillinder maakt zou het dan goed lopen met de gewone kurkas (niet de vollewang kurkas)?6 maart 2005 om 18:18 #189081En een Simonini volle wangen kurkas past niet in een polini carter. Die passen nl. alleen maar in het Simonini carter (de krukas heeft een iets grotere diameter).
7 maart 2005 om 01:22 #189085Een volle kruk voor Malossi reedvalve of Polini Evo bedoel ik. Die passen allemaal wel. Maar dat zijn inlaat carter van Simo verkopen ze ook gewoon los, en die is dan wel de normale cartermaat.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...7 maart 2005 om 11:08 #189087jah?hm ik dacht dat ie 48mm had? Das wel jammer als je 80cc wil gaan rijden dan…maar wel weer mooi voor ori carters:)
9 maart 2005 om 21:07 #189114Ik heb nou dus een simonini zij-inlaat stukje(dankzij Swen;)).Ik ga hem wel eens proberen op een 80cc speedengine en kijke wat het doet…ik pak wel ff de krukas uit mijn evo……Vorderingen laat ik jullei zekers wel weten maar tonni; hoe zuigtie nou eigenlijk mengsel?Door die onderdruk of hoe met ik het zien met volle krukas??
9 maart 2005 om 21:38 #189117maar mijn vraag is nu
kun je met een gewone race kruk blijven rijden en met de zij inlaat van simonini?
of is dat afteraden ik weet dat het beter is met een vollewang maar nog10 maart 2005 om 23:07 #189122Hij zuigt het membraam open zolang er een vacuum is in het carter, dus als je zuiger omhoog gaat. De volle krukas geeft meer onderdruk en dat zorgt er alleen voor dat de stroomsnelheid van het mengsel hoger wordt, dat gebeurt dan weer als de zuiger omlaag gaat. Het aanzuigen van mengsel heeft daar niet zo veel mee te maken. Het een en ander heeft meer te maken met de inhoud (volume) van je carter, waarbij minder theorethisch beter is omdat lucht en gas zich laat samenpersen, en als er minder ruimte is om te persen, dan zal de snelheid waarmee de druk ontsnapt (het openen van een spoelpoort b.v.) hoger liggen.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 maart 2005 om 16:50 #189127aah zo
weet ik al weer wat meer12 maart 2005 om 02:24 #189132Om diezelfde reden deed men vroeger ook wel eens een stuk kurk onder de zuiger. (kan alleen bij de standaardjes omdat je anders met je boosterpoorten zit) Of het echt veel nut heeft dan qua druk, dat weet ik niet, ik ben er nooit mee bezig geweest…
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.