Home › Forums › Techniek › Framedelen › Zelfgemaakte voetsteuntjes (awesome)
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door jwdciaomix.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 april 2012 om 12:53 #161810
hey mensen, laatst had ik een keer op het forum gevraagd waar ik voetsteuntjes kon krijgen/kopen voor een mooi prijsje.
Mijn trappers waren namelijk afgebroken en moest even een alternatief bedenken. ik dacht het moet tog mooier / goedkoper / makkelijker kunnen als ergens bestellen of kopen dus ik heb het volgende gedaan.Mijn trappers waren er dus al uit dus kon gemakkelijk de diameter van de ruimte waar de trappers normaal zitten opmeten. vervolgens ben ik naar de bouwmaat (kan ook praxis gamma noem maar op) gegaan. en heb hier een meter staalen buis gehaald met schroefdraad over de hele lengte (vast een naam voor maar weet niet hoe je dat noemt) 😛
bij mij was dit maatje M16.Deze heb ik op maat naar wens door geflext en aan beide kanten van het frame zegmaar een moertje met ringetje goed strak aangedraaid.
Vervolgens naar de Action gegaan voor een paar goedkope fietshandvaten. Deze er op gemonteerd. (kan met lijm of wat dan ook maar om het goed vast te zetten.) en ik was klaar voor 4 euro ofzo.
Mischien een leuk ideetje voor de beunhaas onder onsAl met al goedkope Zelfgemaakte voetsteuntjes voor een paar euro. en het ziet er ook nog wel redelijk uit. Foto komt binnenkort.
Mishcien een leuk ideetje of iemand die er iets mee kan.
Kan ook met een holle pijp bijvoorbeeld en dan aan allebei de kanten een buitje en moertje er doorheen en klaar ben je.
Ik kwam op dit idee omdat ik niet altijd tijd heb om naar een scooterzaak te gaan en ik dit heel makkelijk op me werk zelf kon doen.
Groeten uut leeuwarden weest wel!
25 april 2012 om 13:11 #165371wees je wel bewust dat deze niet demontabel zijn.
Dit is dus nadelig mocht je bijvoorbeeld een kromme as krijgen of je wilt een kickstart instaleren.25 april 2012 om 13:12 #165461Ben wel is benieuwd naar de foto, wie weet is het best nog wel een leuk resultaat
EDIT: En inderdaad net wat DR-Flenny zegt, je kunt ze niet meer demonteren
26 april 2012 om 08:24 #165755even terugkomend op wat Flenny zei. Ze zijn in principe prima demontabel. De moertjes kan je zo losdraaien. ook heb ik inmiddels een manier gevonden om ze wel goed vast te krijgen maar niet permanent.
Ik heb voor de basis van de steunen een stuk Tapeind gebruikt (16MM) past precies. en in plaats van 1 moer aan beide kanten heb ik nu aan beide kanten 2 gezet. Deze geod strak tegen elkaar in gedraaid als het ware.De fietshandvaten zijn OPTIONEEL dus zonder deze is het nog makkelijker er op en er af te halen
Foto komt binnenkort op deze topic. Momenteel beetje druk
Hoop meer mensen geinspireerd te hebben met deze topic 😛
GR
26 april 2012 om 08:49 #165666Het werkt idd prima en het is een redelijk goedkoop alternatief, hier hebben we het zelfde princiepe toegepast op de ciao van mijn broertje. Dit is dan met BMX stepje, hier hebben wij een M16 moer opgelast en kan je er dus zo opdraaien :.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.