Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaten

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaten

11 berichten aan het bekijken - 61 tot 71 (van in totaal 71)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Donateur

Maar zelfs op een eigenbouwpijp hoort dan eigenlijk een eigenbouw demper.Daar ben ik vandaag dan eens mee begonnen.Een stukje demperhuls had ik nog liggen van de handmade die ik verbouwd heb.De rest is draaiwerk.

Overbelichte foto van de achterkant:

De losse onderdelen (buisje moet nog geboord worden natuurlijk):

Binnenkant van de dempertuut (nog ontbramen)

De dempertuut in detail (gaatjes zijn met 4mm geboord):

Het idéé is er gekomen door vespa(wesp) , dus daardoor de puntige dempertuut die een angel moet voorstellen.Misschien dat ik er zelfs vleugels opbouw.Ook ga ik hem waarschijnlijk in de gevaarlijk wespenkleuren schilderen.
      Maar heb nog andere dingen aan me’n hoofd (citta),maar het stralen duurt zolang & is zo saai,daar ik er even vanaf moest.

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

heel gaaf

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

ArvidW
        Donateur

Hij is wel gaaf zeg Barry, mooi gemaakt !:thumb (en leuk bedacht:))

Hij zou van mij net iets langer mogen, zo losliggend op tafel is het een beetje een dikkertje 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

barry
          Donateur

Het is een dikzak ook.Maar had niet meer liggen van Alu buis.

sombrero
            Bijdrager

exht een tof idee
              msschn een ideetje — de demper verchromen zou egt tof zijn

ArvidW
              Donateur

Ik heb Luc Foekema maar eens gemaild over mijn verschoven powerband, direct binnen 2 uur een mailtje terug met het verzoek om een foto van mijn uitlaat met een meetlat ernaast naar hem op te sturen. Ik heb dus eventjes heel de uitlaat opgemeten voor hem en de uitlaat blijkt conusgewijs te kloppen.

Dat er waarschijnlijk lasnaden in de binnenkant zitten zou de uitlaat laagtoeriger moeten maken
                Dat ik de hele uitlaat 1-2mm groter in diameter heb gemaakt zou de uitlaat laagtoeriger moetne maken (gedaan ivm koolaanslag)

Als mijn uitlaat echt 13.000toeren toelaat dan zou de temperatuur ruim 250 graden hoger in de pijp zijn dan normaal, dit kan niet aangezien mijn zuiger nog niet gesmolten is 😛

Wat dus de fout is is onbekent, hij heeft voor mij nu iig een uitlaat ontworpen met een powerband van 6300-8600, mischien pakt dit op mijn brommer uit als een 7500-10500 (hoef maar 2 cones te veranderen:))

Waarschijnlijk is mijn toerenteller wat fanatiek, dit ga ik zsm nakijken.

Ik vind het wel erg netjes van Luc Foekema om zo snel samen met mij naar een oplossing van het probleem te zoeken:thumb

Home made engine dyno

kapot
                Bijdrager

Netjes Arvid 😀 Heel erg netjes van luc om dat te doen. Misschien had je je toch maar aan de maten van hem moeten houden ipv 1-2mm groter, en anders rijd je er even mee door tot er koolaanslag in zit zodat hij beter rijd (onzinnig :P)

Veel succes, wanneer denk je dat je hem weer kunt testen?

ArvidW
                  Donateur

Uitlaat heb ik al getest, ik ga nog eventjes alle kleine lekjes dichtlassen en hoop daarmee wat verbetering te krijgen:)

Maar eerst moet mijn NSR blok weer inelkaar:con , dan eerst eens testen wat er nog gedaan kan worden zonder de slijptol in de uitlaat te zetten, en dan als het echt moet de uitlaat verlengen…. (heb ik niet zo veel zin in:|)

Home made engine dyno

LvDoni
                    Bijdrager

Ik vind het wel erg netjes van Luc Foekema om zo snel samen met mij naar een oplossing van het probleem te zoeken

joah luc is wel een schiere vent!
                      En tjah, misschien moet je hem idd verlengen. Maarja, wil je de hele uitlaat opneiuw maken, of alleen de belly verlengen?

ArvidW
                      Donateur

Kreeg het advies om de laaste cone vóór de Belly en de belly allebei 130mm lang maken (zijn nu 84mm lang) dus de pijp wordt ongeveer 9.2cm langer, maar eerst ga ik uitlaat helemaal luchtdicht maken met een digitale toerenteller mijn huidige analoge toerenteller nakijken….

Home made engine dyno

SpeedDemon
                        Bijdrager

Kan je ook een uitlaat terugrekenen? Wat ik bedoel is dat je nu een blokje maakt en daarna een uitlaat. Als je nou een uitlaat koopt en dan gaat terugrekenen zou je dan niet iig makkelijker op een redelijk resultaat uitkomen?

En nog iets, de sito plus is een geweldig simpel uitlaatje wat het redelijk doet. Is er niet een manier om die iets sneller te maken? Dikker pijpje oid?

11 berichten aan het bekijken - 61 tot 71 (van in totaal 71)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.