Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaten

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaten

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 71)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Topic starter

Ow dat van DPR wist ik niet, ik dacht dat ze wel echt opmaatjes maakten.

Maar goed, ik ben benieuwd wat je met dat ABT kan regelen, hebben ze een website?

M-Tuning
      Bijdrager

ja ik ga die site even opzoeken

Vincent Vario
        Bijdrager

Hoezo zou het zelf maken van een uitlaat duurder zijn?, dat beetje metaal haal je voor een paar centen op de sloop …

als je t helemaal goed berekent zou t heel leuk kunnen lopen, en een stuk sneller dan welke te kopen uitlaat dan ook

M-Tuning
          Bijdrager

Ja dat is wel zo maar er zijn ook mensen die niet of nauwlijks met een las apparaat overweg kunnen 😉
            want als je een uitlaat maakt moet ie wel knap worden natuurlijk

Owjhaa Site abt:
            http://www.abtuning.tk

[ Neem gelijk contact met ze op 😉 ]

Bounty
            Bijdrager

ik was van plan om een uitlaat te lassen ik hep laats op school les gehad hoe je een uit laat moet berekenen maar ik mis een lasapparaat maar ik laat nog wel meer van me horen ik ben hard bezig om er 1 te regelen

erwinko
              Bijdrager

eigenlijk moet je een uitlaat ook TIG lassen, dat is het netst/beste/sterkste voor dat dunne materiaal…

vaak gebruiken ze MIG om het eerst even vast te zetten met een laspuntje omdat mig gewoon supermakkelijk en snel last.

barry
                Donateur

zo,de Foekema uitlaat is bijna klaar.Ik heb hem getackt met me’n MIG,maar moet hem laten aflassen met een TIG-of autogeen.Plaatdikte is wel 0,5mm geworden ipv.op de foto te zien 0,7mm.Volgens Foekema is het beter om met zo dun mogelijk materiaal te werken.

hier de cone layouts:

Conussen gewalst & met punten vastgezet:

En hier de uitlaat met punten in elkaar gezet,enkel de stinger ontbreekt nog:

Naar de motor toewerken gaat in koperen buis gebeuren van 28mm,met bochten van 45°,enz….

TimoO_
                  Donateur

hé ziet er goed uit! maar dat zijn we wel van u gewend ;). ik ga waarschijnlijk ook nog een uitlaatje laten berekenen door Foekema. op welke setup is die uitlaat berekend? maar echt een zeer net uitlaatje.

is 0,5 mm beter omdat dat sneller warm wordt ofwat?

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

nice!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

speedbuxy
                      Bijdrager

Zeer netje barry.
                        Ben benieuwd naar het eind resultaat en prestaties.

barry
                        Donateur

Heeft met temperatuur te maken & resonanties.Uitlaat is berekend voor de 46,5mm Malossi.Maar ik ga hem onder de 46mm Athena hangen & hopen dat hij het daar ook goed onder doet.
                          Daarna ga ik er ééntje laten berekenen voor een 50cc origineel cilindertje.

citta geel
                          Bijdrager

dat zou wel mooi zijn voor een originele cillinder

tvmierlo
                            Donateur

volgens verschillende personen maakt foekema bij de berekeningen de tailpipe te klein. Natuurlijk heb ik er geen ervaring mee, maar met een kleinere tailpipe (stinger) heb je meer vermogen, maar ook kans een zuiger te versmelten… Voor mensen die geen zin hebben geld uit te geven kan men kijken naar dit artikel:
                              http://www.2stroke-tuning.nl/media/artikelen/2takt_expansie_uitlaat.pdf Ik zelf heb dit artikel al uitgeprint en doorgenomen. Voor de brommercross in Asten heb ik voor me mt5 een kreidleruitlaat van het kreidlerforum gemaakt en er zelf een belly in gemaakt (die uitlaat was ook met overmars berekeningen gemaakt). Zonder belly liep de uitlaat al best goed, alleen de powerband was te klein i.c.m. me mb bak (veeeel te lang om mee te crossen maarja). Ik probeer met een andere tandwieloverbrenging en de belly een beter resultaat te krijgen.

eddi
                              Bijdrager

dan zal ik de foekema berekening zoals barry hem aan ’t maken is even hier neer planten..

hansieb
                                Moderator

Waar ik over zat te denken is om samen met thomas er 1 te laten berekenen / laten maken , dus gewoon voor de 47mm deps.

Zou dit mogen of word luc boos :con?

Daarna nog iemand vinden die goed kan lassen + een wals en die spullen heeft.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 71)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.