Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Bijdrager

ok bedankt. Ik ga dan eens opzoek naar een zaak bij mij in de buurt om even zo een plaatje te halen en dan ga ik ook eens een uitlaatje maken.

KennyVespa
      Bijdrager

Hij barry

De beste wensen he 😉 en de groeten aan je Vrouw en Kind, hopelijk heeft de kerstman een leuk kado voor haar 😉

Het beste allemaal

Prettige Feestdagen en een gelukkig nieuwjaar 😉 ( geen gigavlinder met nieuwjar in je handen houden he ;))

hansieb
        Moderator

Leuk maar niet hier.. chat topic? als ik als modje optreed :thumb sletjes!

Btw iedereen denkt er wel makkelijk over maar waarom rijd niemand!!! met scooters op een zelfgebakken MHR team uitlaat.

Deze uitlaat bestaat maximaal uit 4 – 5 conussen daarom, vind ik het vreemd dat direct de 1e de beste gebakken uitlaat goed gaat presteren tegenover het orginele model.

Greets and a happy weird ass newyear!

ciaoracer
          Bijdrager

Heeft er iemand mss al die calibrata getest onder zijn vespa? Dus de Calibrata die zelfgemaakt is bedoel ik dan. Ik wil wel eens weten of deze dan ook goed presteerd.

PoliniCiao
            Bijdrager

ciaoracer :
              Heeft er iemand mss al die calibrata getest onder zijn vespa? Dus de Calibrata die zelfgemaakt is bedoel ik dan. Ik wil wel eens weten of deze dan ook goed presteerd.

Als hij identiek is kan er toch nooit veel verschil zijn? Het zijn gewoon stukken metaal.. Zelfde als het orgineel.

ciaoracer
              Bijdrager

Jah maar hij zal toch wel niet 100% gelijk zijn ofwel dan. De bocht zal toch wel wat anders zijn hoor. En ik zou toch wel eens willen weten of het echt gelukt is om er zelf een te maken. Ja het is gelukt dat weet ik. En wil ook wel weten of hij hetzelfde presteerd.

joey636
                Bijdrager

hij zal ongeveer hetzelfde presteren mits de bramen die aan de binnenkant zitten eruit zijn.
                  maar dit is best last bij de laatste las.
                  maar ik vind het al knap dat het gelukt is er 1 te maken.
                  maja wat verwacht je anders van onze barry he:thumb

barry
                  Topic starter

@ Arvidw:
                    ik heb vandaag van een ervaren lasser vernomen , dat, hetgene je last van dunne plaat moet koelen aan de onderkant.
                    Dus je maakt een cone , en deze leg je op een buis van ijzer , inox , alu. ; maakt niet uit,als de spleet die je wil dichtlassen , maar op de afkoelende ondergrong ligt.Ik heb het zojuist geprobeerd & zelfs de Lorch op stand 5 gezet.Niet 1 gat gebrand.Anders doe ik het op stand 3 & moet nog voorzichtig zijn.
                    Probeer het maar eens.Lukt echt.

ArvidW
                    Donateur

Dank je Barry:D:):D

Heb ik “toevallig” vandaag van iemand een rond aanbeeld geleend;)

Echt goeie tip !:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

barry
                      Topic starter

ArvidW :
                        Dank je Barry:D:):D

Heb ik “toevallig” vandaag van iemand een rond aanbeeld geleend;)

Echt goeie tip !:)

Héla vals-speler, jij had toch sleutelverbod?????hahahahaha,
                        Op een aambeeld kan je mooie conussen slaan.Ik moet het doen met een wals & een stuk buis.

TimoO_
                        Donateur

ja wij (G-no en ik) hadden het ook op een aanbeeld gedaan, de conussen voor de pulse-jet geslagen, en ik vond ze wel geslaagt (!:P). mooi afwerken en dan heb je perfecte conussen hoor 😀

.-{2F4OV}-.

Khad dit topic niet egt gevolgd;)

Ik d8… weer zo’n kneus die probeert een ijzeren buis als uitlaat te maken…

Maar het is een zeer mooie uitlaat geworden barry=)

Khad eig owk nie anders van jou kunne verwachten ehh…

ArvidW
                            Donateur

De 2de namaak Simonini Calibrata is een feit (ben ik trotste eigenaar van):)

Voor degene die (netzoals ik) Barry na gaan apen met het bouwen van de Calibrata:
                              – Vergis je niet in de hoeveelheid werk, plaatstaal knippen, buigen, nog meer buigen, lassen, montagesteun, dempermontage, bocht die goed past enz enz
                              – Zorg dat je dunner plaatstaal hebt als ik (ik had 1.3, daar bouwen ze tanks mee=))
                              – MigMag lassen is absoluut noodzakenlijk, met electrodes krijg je het echt amper in elkaar.
                              – Conelayor is bijna een Must voor het bouwen van de uitlaat

Als je handig bent en wat geduld hebt dan is dit zeker een leuk project om te proberen. Zorg er iig voor dat de uitlaat niet 20cm achter je brommer uitsteekt 😛

Als je vragen hebt tijdens het bouwen, pm Barry dan even, die heeft mij ook goed geholpen tijdens het bouwen van mijn uitlaat. Je kunt beter Barry vragen dan mij want Barry weet er gewoon meer vanaf:P

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

eddi
                              Bijdrager

’t schijnt dat t met hardsolderen nog t gladst word,binnen en buiten… dat kan met zilver of messing…:thumb of tig..

ben al een paar keer op de site van 50cc-racing geweest, daar komt t vandaan;)

erwinko
                                Bijdrager

hier post ik wel ff mn verbouwing van “de ninja —> Tha ninja 27mm” 😛

in mn ninja zat altijd al een deuk en niet zon kleintje ook :

ik wilde hem eruit hebben en heb dat net ff werkelijkheid gemaakt 😀

eerste stukkie pijp eraf (waar misschien een verwisselbaar stuk voor van 22 – 27mm komt :D)

de deuk zat nog tever weg dus nog maar een stukkie eraf 😀

toen uitdeuken en lassen.
                                  dat uitdeuken ging goed.
                                  maar toen lassen 😐

damn, dat viel ff flink tegen :S
                                  ik moest allemaal hele kleine puntjes zetten omdat hij er anders een gat in brande :S (zo erg had ik het niet verwacht :P)
                                  toen ik dat rondom had en vlakgeslepen zat er nog een klein gaatje in. dus ff dichtlassen.
                                  brande steeds een groter gat 😐
                                  toen zat er een gat in van 0.5 CM2, na een tijdje kutten was die dichtgelast 🙂

ff vlakgeslepen enzo, ontvetten en spuiten.

de deuk is weg 😀 dus geen prestatie verlies meer daardoor 🙂
                                  ———————————————————————
                                  net ff naar de stad geweest.
                                  dacht dat het miezerde, maar onderweg kwam ik in een hoosbui 😐
                                  toen eerst naar HZ voor honda vliegwiel trekker.
                                  en natuurlijk geven ze weer een verkeerde mee :fuckyou:
                                  godverdomme. honda trekker was op, maar japans minarelli trekker zou hetzelfde zijn dus kreeg ik die mee.

toen door naar Allas van Heezen.
                                  hun pijp zoeken van 27mm binnen diameter.
                                  en een gevonden 🙂 1.5mm dik staal

afrekenen: 9 euro nogwat 😛

aanschouw de staf voor de citta goden :worshippy:

😛
                                  ——————————————————————
                                  updatje 🙂

tja, dan heb je die pijp en dan wil je verder.
                                  dan kan je kiezen:

– nu heb in stukjes slijpen en de bocht alvast maken

– morgen op school gaan vragen of het misschien mogelijk is om hem daar te mogen buigen

ik kon niet wachten dusja, heb maar ff bochtje gemaakt 😛
                                  is veeel beter gelukt dan dat ik gehoopt had 🙂

bochtje :):

bochtje vergeleken met de oude:

nog met kleine puntjes vast zodat het met 1 goede klap weer los is:

27mm powerrr:

ik zit nog te twijfelen of ik hem zo laat of dat ik nog een pijpie ga buigen.
                                  ik vind dit namelijk ook wel wat hebben 🙂
                                  ——————————————————————————————-
                                  hier nog een geile foto 😉

———————————————————————————————–
                                  update 🙂

hij is klaar, maar wat een gekut om hem goed pas te krijgen met de uitlaat :

maarja, ben er wel tevreden nu mee.
                                  alleen nog ff testen want die deps heeft een kromme kop als een hoepel denk ik :O
                                  net alsof je decompressie ingedrukt houd :S

de lassen zijn niet echt mooi, simpel weg omdat ik niet kon zien waar ik moest lassen :S
                                  dus het was ff kijken en dan op gevoel naar beneden en hopen dat je raak laste 🙁
                                  volgende keer zet ik er ff een boulamp op, dan kan je het teminste een beetje zien..

nja, de bocht: (die overigens voor geen kut klopte :S)

citta op de schaarlift:

eindelijk goed en helemaal gelast:

dichtgelast gat:

in totaalplaatje:

onder mn citta:

toen ik hem helemaal gelast had wilde ik hem er ff te vroeg op zetten.

hij was namelijk nog een beetje warm :-O
                                  resultaat, paar licht verbrande vingers :$

morgen uit school ff testen hoe hij rijd. heb er nu geen kracht meer voor :Z

ik hou de hele verbouwing gewoon bij in deze post 🙂 en meld het wel als ik weer verder ben 😉

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.