Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Zelfbouw uitlaat topic
- Dit onderwerp bevat 723 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 december 2006 om 17:28 #153553
ziet er idd super uit:)! Hij lijkt er echt precies op, alleen ik vind het ook jammer dat die demper niet gewoon door loopt zoals op de echte calibrata.
20 december 2006 om 17:31 #153554Vette SHit Barry 😀 aleen ja ze zeggen het al ik vind de demper ook niet egt super
20 december 2006 om 17:39 #153555barry :
WOW:| Ik had nooit verwacht dat hij zo mooi zou worden:)
Roest eraf schuren, blanke lak erop en je hij lijkt echt ONgelooflijk veel op het origneel. Met (nogmeer) werk kun je hem echt zodanig maken dat vele hem zullen herkennen als een Originele:)
Ik zou graag wat technische dingentjes willen wetne over de pijp;)
– Dikte van plaatstaal = 0.8mm?
– Dikte van het gebruikte lasdraad?
– Stroomsterkte waarop je gelast hebt
– Soort lasdraad, ik neem aan dat je “normale” hebt gebruikt
– Het plaatstaal geknipt met plaatstaalschaar?
– Tijd dat het jou als zeer handige metaalbewerker heeft gekost om dit te maken, en gokje hoeveel tijd het een amateur zoals ik zou kosten?Vind het echt super mooi geworden:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno20 december 2006 om 17:49 #153556Echt alleen maar lof voor onze barry hij kan zo bij Simonini gaan werken 😛
Meschien staat die demper wel reuzemooi hoor je weet niet hoe het eruit ziet als die onder een vespa hangt.
20 december 2006 om 17:51 #153557Jullie hebben gelijk met de kritiek over de demper.
Maar de demper van Simonini is helemaal anders , dus heb ik moeten improviseren.Maar deze hoek , doet volgens mij niets aan de rij-eigenschappen.
Ik ben nog aan het nadenken wat ik er mee ga doen.Bijhouden zeker & vast niet.Ik moet enkel nog wat lasnaden wegschuren & hem even in de zandstraalcabine mooi maken & einde verhaal.
Deze maken was eigenlijk een uitdaging-en een mooie oefening , die best gelukt is.20 december 2006 om 18:10 #153558niet weg doen 😉 dan wil ik hem wel ophalen 😀
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel20 december 2006 om 18:14 #153559of ik XD
20 december 2006 om 18:14 #153560Ruil je hem zoals hij nu is niet tegen een mooie nieuwe badsnake?:D leuk voor je collectie proma’s:)
20 december 2006 om 18:27 #153561Gekko’s allemaal hier 🙂
Geheel ziet er leuk uit ff goed opschuren en lasnaden terugbrengen en je hebt een leuke zelfgebakken uitlaat.
20 december 2006 om 18:53 #153562ArvidW :
barry :
WOW:| Ik had nooit verwacht dat hij zo mooi zou worden:)
Roest eraf schuren, blanke lak erop en je hij lijkt echt ONgelooflijk veel op het origneel. Met (nogmeer) werk kun je hem echt zodanig maken dat vele hem zullen herkennen als een Originele:)
Ik zou graag wat technische dingentjes willen wetne over de pijp;)
– Dikte van plaatstaal = 0.8mm?
– Dikte van het gebruikte lasdraad?
– Stroomsterkte waarop je gelast hebt
– Soort lasdraad, ik neem aan dat je “normale” hebt gebruikt
– Het plaatstaal geknipt met plaatstaalschaar?
– Tijd dat het jou als zeer handige metaalbewerker heeft gekost om dit te maken, en gokje hoeveel tijd het een amateur zoals ik zou kosten?Vind het echt super mooi geworden:)
Ik ben dus NIET ervaren!!!!!
Dikte plaat=1mm , daar ik geen plaat van 0,5 heb kunnen aangeraken
Lasdraad=O,8mm
Zie toestel:
Normale lasdraad , want ik heb een fles met meng-gas.
Hier het snijgereedschap:

En,Arvid,als jij denkt dat ik ervaren ben , ben je goed gek.Alles wat ik nu weet , heb ik zelf geleerd met soms veel geknoei.
De tijd die ik erin gestoken heb????????
-alle maten nemen
-invoeren in het programma
-printen & uitknippen
-Het uitgeknipte op plaat overtekenen
-uitknippen+bijwerken
-Conische delen rond een stuk buis rondslaan met rubber hamer.
-Lassen & schuren
-alles nog op elkaar proberen af te stellenaiaiaiaiaiai ; wat weet ik er nu van,hoelang ik er over gedaan heb , ik moet met mijn dochtertje ook eens spelen hé.
Ik denk een halve dag ofzo.Het is hobby voor mij & niet mijn job.
En ik ben zeker een amateur & geen ervaren metaalbewerker.20 december 2006 om 18:57 #153563barry :
hoe bedoel je dat??
20 december 2006 om 19:00 #153564erwinko :
barry :
hoe bedoel je dat??
Er bestaat ook draad met zogenaamd gas erin.Zo één als iaccaloco er ééntje heeft.Deze heeft geen fles nodig.
20 december 2006 om 19:01 #153565mooi gedaan barry! lijkt spreken! Misschien domem vraag.. maar hoe komt die roest? opzich wel jammer!
20 december 2006 om 19:06 #153566barry :
erwinko :
barry :
hoe bedoel je dat??
Er bestaat ook draad met zogenaamd gas erin.Zo één als iaccaloco er ééntje heeft.Deze heeft geen fles nodig.
oooh 😛 dat is ” Flux draad ”
maar arvid bedoelt het anders 😉
hij bedoelt, heb je staal of rvs draad of iets dergelijks gebruikt 😉
20 december 2006 om 19:07 #153567Jacky :
mooi gedaan barry! lijkt spreken! Misschien domem vraag.. maar hoe komt die roest? opzich wel jammer!Als je zo een plaat koopt , liggen deze meestal opeen gestapeld & als er vocht tussen zit krijg je van die oppervlakkige roest.Effe stralen & je ziet er niets meer van.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.