Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Zelfbouw uitlaat topic
- Dit onderwerp bevat 723 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 januari 2010 om 12:24 #154289
Hartstikke bedankt voor de positieve reacties:D
@Martijn,
Gewoon Co2 gelast
Ik zal vammiddag eventjes een foto maken van de voorkant van het lasapparaat;)@Guus conussen heb ik rond geslagen op een massieve staaf,
ging redelijk goed,toch wil ik me ooit nog een keer zon uber aambeeld halen die hebben die chille ronde punt eraan zitten8)31 januari 2010 om 01:51 #154290Ziet er strak uit, ik moet ook maar weer eens verder gaan met mijn Calibrata (*Zucht* :lol)
31 januari 2010 om 10:51 #154291TimoO_ :
Bocht ziet er inderdaad ook netjes uit. Mooie uitlaat heb je daar gefixt
@ Martijn, intstellingen van lasapparaten verschillen bij elk lasapparaat, zelfs bij hetzelfde merk en type.
I know. Maar ongeveer he;) Misschien last hij wel heel heet en met weinig draad of andersom;) Heb het gevoel dat mijn apparaat niet goed is in plaatstaal.
1 februari 2010 om 11:20 #152678Nog eventjes een foto van het lasapparaat voor Martijn;)
16 februari 2010 om 15:36 #154297Boelie :
Heujjjjjj Zelfbouw Simonini Calibrata:
Ik weet dat het misschien niet zo goed idee is om zó de bocht te maken maar ik kon niet zo 123 een pijpebuiger regelen
dus vandaar.

Mvg Boelie.hoe heb jij die voorbocht ”berekend” ben nu namelijk ook bezig maar ik zit op 2 punten vast de voorbocht en de demper..
Ik dacht ik maak op het eind een stukje van 5cm lang wat dan 2cm in diameter is waar ik dan de leovince demper over heen schuif maar goed dan gaat de uitlaat wel erg uitsteken misschien, om hem namelijk geleidelijk van 27mm naar 20 te doen en dan ook nog een stukje van 50mm.
Maar daar kom ik denk ik wel uit en ik zat nog te denken die eerste 2 conussen die zijn in principe het zelfde dus waarom maak je die niet uit 1 stuk ? Ik dacht ook nog omdat ik niet zo’n extreeme setup heb om die doorloop ipv 93mm 90mm te makenmaar nog veel belangrijker wat voorn hoek en hoe lang moet die voorbocht zijn ?
16 februari 2010 om 15:58 #154298Prachtig gemaakt die bocht!!!!!Ik zou niet weten hoe eraan te beginnen.Waarom maak je er niet een mooie how-to van,met foto’s & uitleg erbij.
16 februari 2010 om 16:08 #154299En een mooie close-up van je lassen:bloos Prachtig!
16 februari 2010 om 17:13 #154300ja inderdaad ben er niet zeker van of ik dat ook kan 😛 maar wie helpt mij verder ? met de vragen die ik op de vorige pagina stelde
16 februari 2010 om 17:25 #154301just1991 :
Boelie :
Heujjjjjj Zelfbouw Simonini Calibrata:Mvg Boelie.
hoe heb jij die voorbocht ”berekend” ben nu namelijk ook bezig maar ik zit op 2 punten vast de voorbocht en de demper..
Ik dacht ik maak op het eind een stukje van 5cm lang wat dan 2cm in diameter is waar ik dan de leovince demper over heen schuif maar goed dan gaat de uitlaat wel erg uitsteken misschien, om hem namelijk geleidelijk van 27mm naar 20 te doen en dan ook nog een stukje van 50mm.
Maar daar kom ik denk ik wel uit en ik zat nog te denken die eerste 2 conussen die zijn in principe het zelfde dus waarom maak je die niet uit 1 stuk ? Ik dacht ook nog omdat ik niet zo’n extreeme setup heb om die doorloop ipv 93mm 90mm te makenmaar nog veel belangrijker wat voorn hoek en hoe lang moet die voorbocht zijn ?
Voorbocht kun je niet echt zelf berekenen, een voorbocht van 25cm geeft een bult koppel en een van 15 minder als je het goed doet, ik zou er een van een citypower nemen, kan je hem ook nog inkorten als je wil.
Met die demper bedoel je de tailpipe? Die zit achter aan de uitlaat. Met binnendiameter van 16-17 mm zit je altijd goed.En over welke cones heb je het met die 93mm? Als je die 90mm maakt merk je daar niks van. Zo precies kan je niet kloppen denk ik;)
16 februari 2010 om 18:19 #154302die eerste 2 cones bedoel ik met die van voor de midden bocht dus zeg maar die 2 die NA de voorbocht komen 😛
op het plaatje (1ste pagina) is de eerste 36mm(begin) en 56mm(eind) met een lengte van 200mm en de 2de is 56mm(begin) en 93mm(eind) en 170mm langen ik heb dus geen citypower ff los liggen… moet ik dus toch wel zelf een voorbocht zien te maken maar zou Boelie of iemand anders niet een boven en zij aanzicht kunnen maken zodat ik hem precies na kan maken die voorbocht anders moet ik maar een beetje wat aanprutten 😛
plaat dikte word 1mm dus die tailpipe word dan dus 18mm inwendig en 20mm uitwendig… ooh en:
23 maart 2010 om 23:19 #154369@martijnvanheerde
die voorbocht is afgeleid van een simonini 100cc uitlaat,
ik heb hem overgetrokken op papier in 2 delen omdat deze onder veschillende
hoek aan elkaar zitten, daarna meet je met een gradenschijf
de hoek op die deze bocht maakt. toen de stukken weer onderverdeeld
in 2 stukken dan kun je met een simpel rekensommetje uitrekenen
wat de hoeken van de lossen stukjes zijn, maar uiteindelijk
is deze bocht proefondervindelijk klein beetje aangepast.
dit is zomaar een voorbeeld,
wat ik hier doe is de 2 gedeeltes
door de helft delen wat uitkomt op 45 graden
dit is de hoek die het pijpje zal maken
als je dit weer door 2 deelt krijg je als uitkomst
welke hoek iedere kant krijgt 22,5 gradenby de way ik heb de voorbocht van boelie ‘berekend’
trouwens dit werkt alleen als je symetrische stukken maakt.ik kan begrijpen als dit
een beetje raar leest want ik ben niet goed in het uitleggen
van zulk soort dingen.
😛en by the way ik kwam dit laatst tegen op internet.
dit noemen ze hydroforming.
heeft iemand hier meer info over of zelf een keer mee geknutseld(waarschijnlijk niet :P)http://www.gifford.ca/hydroform.html
hier zie je de werkwijze een beetje van iemand die dit doet.deze methode kun je mooie hyperbolische vormen krijgen en heb je minder lasnaden.
de resultaten zijn echt gewoon te mooi!!5 april 2010 om 18:27 #154391ja dat klopt, dat heb ik nog nooit gezien:P dat wil ik wel eens zien.
mja daar heb je wel veel apparaten voor nodig lijkt me.dit is dan mijn zelf bouw(beun:D) pijp
was origineel eentje van een scooter, welke weet ik niet maar zeker geen minarelli. wel een terugloop.
ik vermoed dat het zoon techno scooter uitlaat is zaten ook wat rare cones in.
al met al ben ik wel tevreden over de uitlaat.
presteert goed op hogere toeren, bij 4500rpm zit er weinig in maar vanaf 6000 rpm komt ie goed door.
wel een groot nadeel is het geluid, dat is volgens mij nog harder dan de 43DR brommer van me.
maar dat zal wel door de techno demper komen. ding lekt ook nog als een gieter.
slechte kwaliteit als je het mij vraagt, ga dus ook op zoek naar een leo demper.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 april 2010 om 19:07 #154392heeft iets weg van de leovince handmade
5 april 2010 om 19:39 #154393Wat zit je nou m’n demper te dissen man :pest
Misschien dat nieuwe demperwol een hoop scheelt, een Leo krul demper is meteen weer zo groot he…5 april 2010 om 19:42 #154394nee weet je wat het is dat ding lekt echt overal 😛 tussen de naden in
mja zo ziet ie wel rlx uit vind ikDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.