Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tom ciao

@ Barry:
      Hij bedoeld een TIG of MIG of CO2. 😉

swiddy
      Bijdrager

neej mijn vader informeert nog verder maar het moet 1 van die soorten worden 😉

Martijnvanheerde
        Donateur

Mig is hetzelfde als CO2. Als je geen ervaring met lassen hebt kan je het beste een mig apparaat halen. Tig gaat je voorlopig dan niet lukken;)

tm-racing
          Bijdrager

idd met een mig apparaat kan je ook veel meer dan alleen uitlaatjes lassen.

jeffrey citta
            Donateur

barry :
              Op aanvraag van iemand,voor de afmetingen van de Simonini Calibrata , zal ik er eens iets moois van maken.
              Hier is alvast de tekening + afmetingen.

Om dit na te maken heb je echt niet veel nodig.Op enkele uurtjes moet dit lukken.
              Van Arvidw heb ik een site te horen gekregen voor zelf conussen te maken.Namelijk:
              http://www.pulserate.com

dit kan je gratis downloaden.
              Hierop kan je mm ,inch ,enz……instellen.
              Wat je enkel moet doen zijn de maten invullen.
              Indien er geen “angles ” zijn zet je deze op 0.
              Je ziet direct de conus in het 3D & ook direct je conus opengeplooid.
              Dit print je dan af.Het kan gebeuren dat dit op meerdere bladzijden gebeurd.
              Dan zie je lijntjes & nummers.Uitknippen & aanmekaar plakken.
              Dit leg je dan op je metalen plaat.Plaat uitknippen , slijpen, enz……..!
              Dan begin je hem te rollen , te walsen(zoals ik doe) , of je slaat hem rond op een stuk buis met een rubber hamer ,totdat de naden tegen elkaar komen.Indien de naden blijven openstaan zet je een spanring over de cone & draait deze aan.simpel hé.
              Naad lassen & je cone is klaar.
              Voor de demper kan je alles gebruiken als je wil,maar nu je toch bezigbent maak je hem toch even zelf.
              Lengte=200mm
              Diameter=60mm
              Diameter demperbuisje=26mm

indien vragen:stel me ze gerust & ik hoop dat er een paar zullen aan beginnen.

Voor de plaat mag je 0,6mm nemen.Maar dit is moeilijk te lassen.Het beste neem je O,8mm of 1mm.
              Zo heb ik mijn pulse jets ook gebouwd , met dat programma is het echt een fluitje van een cent.

Nu gedaan met lullen & bouwen.

steeds met de vriendelijkste groetjes

Barry “de Belgische beer”

ik ben nou met deze uitlaat bezig en ook dit programma maar die maten wat ik invoer kloppen niet als ik 50 intyp kom er een van 70 dit merkte ik toen ik die bocht aan het maken was de buiten kant moest 50 zijn heb ik gedaan hij kwam er primma uit zo leek het maat toe hij in mekaar zat was het amper een bocht ik gemeten was de 50, 70 gewoorden?? ik heb ham al in mm gedaan en ik weet zeker dat ik goed heb ingetyp bij het eerste ut heb ik het ook de is een halfe cm kleiner ??
              kunnen jullie mijn helpen
              jeffrey citta.

swiddy
              Bijdrager

@ jeffrey citta

Kan het niet zijn dat de printer het in andere verhoudingen uit heeft geprint?

jeffrey citta
                Donateur

ik weet het niet ik weet niks van zon printer ik zal is kijken nu heeft mijn vader geholpen nu beetje lopen rekenen als ik hem in andere maten zet is hij wel goed.

TimoO_
                  Donateur

Hier een papieren pijpje voor mn RS:

Deels berekend, deels afgeleid van de uitlaat die ik er nu onder heb zitten. Ga hem waarschijnlijk maken voor een project op school, dus ik ben benieuwd 🙂

RiPe
                    Bijdrager

Dat is wel heel chill, dat je dat voor school mag/moet maken =)

TimoO_
                      Donateur

Ja inderdaad wel chill, zo combineer je je hobbie een beetje met school en is het ook leuker om te doen 🙂

Maarja, donderdag beginnen we met het maken van de conussen en het wordt wel gewoon MIG gelast helaas. Eigelijk was het de bedoeling het hard te solderen maar m’n leraar is te bang dat hij door het plaatstaal brand.

ArvidW
                        Donateur

Ziet er goed uit dat pijpje, ben benieuwd hoe hij in staal eruit ziet met die grote hoeveelheid cones 🙂

Belly is lekker dik of niet ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

TimoO_
                          Donateur

Belly = 100mm dik. Redelijk dik inderdaad, maar mag wel denk ik.

ArvidW
                            Donateur

Ja, dat moet idd zeker kunnen. Mijn foekema athena 50 pijp was 90mm.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Martijnvanheerde
                              Donateur

Ziet er goed uit! Post even je bevindingen op je 80dr. Als het wat is kan ik hem namaken kijken wat hij doet op een gilardoni 70;)

barry
                                Topic starter

Amaaaaai,dat is een hoop knip & walswerk , om van het lassen nog maar te zwijgen.Hopelijk ga je hem TIG lassen,want met MIG krijg je toch bijhoorlijk wat hobbels & bobbels binnenin,wat de prestaties weer tegengaat.
                                  Heb ook weer wat,is geen uitlaat,of toch????
                                  De grootste Pulse-jet die ik ooit gebouwd heb is eindelijk klaar.RVS 304 van 1mm valt echt slecht tegen om te bewerken.
                                  Morgen hopelijk de eerste start ervan.Hier enkele foto’s ervan:

Heeft al wel iets gedaan,maar ging niet door wegens een restrictie op de propaanfles & de buren vonden het ook weer niet leuk.Hopelijk morgen met een andere propaanfles morgen beter op een andere locatie.
                                  En de volgende word een 180lbs Lockwood-Hiller.

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.