Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Zelfbouw uitlaat topic
- Dit onderwerp bevat 723 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 november 2009 om 16:56 #154202
Tom ciao@ Barry:
Hij bedoeld een TIG of MIG of CO2. 😉29 november 2009 om 17:43 #154203neej mijn vader informeert nog verder maar het moet 1 van die soorten worden 😉
29 november 2009 om 19:25 #154204Mig is hetzelfde als CO2. Als je geen ervaring met lassen hebt kan je het beste een mig apparaat halen. Tig gaat je voorlopig dan niet lukken;)
29 november 2009 om 20:15 #154205idd met een mig apparaat kan je ook veel meer dan alleen uitlaatjes lassen.
2 december 2009 om 18:38 #154206barry :
Op aanvraag van iemand,voor de afmetingen van de Simonini Calibrata , zal ik er eens iets moois van maken.
Hier is alvast de tekening + afmetingen.
Om dit na te maken heb je echt niet veel nodig.Op enkele uurtjes moet dit lukken.
Van Arvidw heb ik een site te horen gekregen voor zelf conussen te maken.Namelijk:
http://www.pulserate.comdit kan je gratis downloaden.
Hierop kan je mm ,inch ,enz……instellen.
Wat je enkel moet doen zijn de maten invullen.
Indien er geen “angles ” zijn zet je deze op 0.
Je ziet direct de conus in het 3D & ook direct je conus opengeplooid.
Dit print je dan af.Het kan gebeuren dat dit op meerdere bladzijden gebeurd.
Dan zie je lijntjes & nummers.Uitknippen & aanmekaar plakken.
Dit leg je dan op je metalen plaat.Plaat uitknippen , slijpen, enz……..!
Dan begin je hem te rollen , te walsen(zoals ik doe) , of je slaat hem rond op een stuk buis met een rubber hamer ,totdat de naden tegen elkaar komen.Indien de naden blijven openstaan zet je een spanring over de cone & draait deze aan.simpel hé.
Naad lassen & je cone is klaar.
Voor de demper kan je alles gebruiken als je wil,maar nu je toch bezigbent maak je hem toch even zelf.
Lengte=200mm
Diameter=60mm
Diameter demperbuisje=26mmindien vragen:stel me ze gerust & ik hoop dat er een paar zullen aan beginnen.
Voor de plaat mag je 0,6mm nemen.Maar dit is moeilijk te lassen.Het beste neem je O,8mm of 1mm.
Zo heb ik mijn pulse jets ook gebouwd , met dat programma is het echt een fluitje van een cent.Nu gedaan met lullen & bouwen.
steeds met de vriendelijkste groetjes
Barry “de Belgische beer”
ik ben nou met deze uitlaat bezig en ook dit programma maar die maten wat ik invoer kloppen niet als ik 50 intyp kom er een van 70 dit merkte ik toen ik die bocht aan het maken was de buiten kant moest 50 zijn heb ik gedaan hij kwam er primma uit zo leek het maat toe hij in mekaar zat was het amper een bocht ik gemeten was de 50, 70 gewoorden?? ik heb ham al in mm gedaan en ik weet zeker dat ik goed heb ingetyp bij het eerste ut heb ik het ook de is een halfe cm kleiner ??
kunnen jullie mijn helpen
jeffrey citta.2 december 2009 om 19:24 #154207@ jeffrey citta
Kan het niet zijn dat de printer het in andere verhoudingen uit heeft geprint?
2 december 2009 om 20:34 #154208ik weet het niet ik weet niks van zon printer ik zal is kijken nu heeft mijn vader geholpen nu beetje lopen rekenen als ik hem in andere maten zet is hij wel goed.
4 januari 2010 om 22:09 #154234Hier een papieren pijpje voor mn RS:

Deels berekend, deels afgeleid van de uitlaat die ik er nu onder heb zitten. Ga hem waarschijnlijk maken voor een project op school, dus ik ben benieuwd 🙂
4 januari 2010 om 22:13 #154235Dat is wel heel chill, dat je dat voor school mag/moet maken =)
5 januari 2010 om 13:32 #154236Ja inderdaad wel chill, zo combineer je je hobbie een beetje met school en is het ook leuker om te doen 🙂
Maarja, donderdag beginnen we met het maken van de conussen en het wordt wel gewoon MIG gelast helaas. Eigelijk was het de bedoeling het hard te solderen maar m’n leraar is te bang dat hij door het plaatstaal brand.
5 januari 2010 om 14:12 #154237Ziet er goed uit dat pijpje, ben benieuwd hoe hij in staal eruit ziet met die grote hoeveelheid cones 🙂
Belly is lekker dik of niet ?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno5 januari 2010 om 14:13 #154238Belly = 100mm dik. Redelijk dik inderdaad, maar mag wel denk ik.
5 januari 2010 om 14:43 #154239Ja, dat moet idd zeker kunnen. Mijn foekema athena 50 pijp was 90mm.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno5 januari 2010 om 15:59 #154240Ziet er goed uit! Post even je bevindingen op je 80dr. Als het wat is kan ik hem namaken kijken wat hij doet op een gilardoni 70;)
5 januari 2010 om 16:06 #154241Amaaaaai,dat is een hoop knip & walswerk , om van het lassen nog maar te zwijgen.Hopelijk ga je hem TIG lassen,want met MIG krijg je toch bijhoorlijk wat hobbels & bobbels binnenin,wat de prestaties weer tegengaat.
Heb ook weer wat,is geen uitlaat,of toch????
De grootste Pulse-jet die ik ooit gebouwd heb is eindelijk klaar.RVS 304 van 1mm valt echt slecht tegen om te bewerken.
Morgen hopelijk de eerste start ervan.Hier enkele foto’s ervan:

Heeft al wel iets gedaan,maar ging niet door wegens een restrictie op de propaanfles & de buren vonden het ook weer niet leuk.Hopelijk morgen met een andere propaanfles morgen beter op een andere locatie.
En de volgende word een 180lbs Lockwood-Hiller. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.