Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Boelie
    Bijdrager

hoe bedoel je foto’s waarvan dat dan van de malossi voorvario en het blokje of hoe moet ik het zien?
      alvast bedankt voor het reageren 😉

Martijnvanheerde
      Donateur

Foto’s van je cilinder, uitlaatpoort, spoelpoorten, kop, zuiger, inlaat etc.

ArvidW
        Donateur

Wat kan Luc met foto’s ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Martijnvanheerde
          Donateur

Nou ik denk dat hij niet dagelijks ciaotjes krijgt. Heeft hij een beetje een idee;)

ritze
            Bijdrager

beuhn pijpje make 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

Bas94
              Bijdrager

ben bezig met een Calibrata, lassen lukt niet echt maar goed :lol.
                hoe maken jullie tegendruk in de uitlaat? anders loopt het mengsel toch gewoon de uitlaat in?
                of heb ik ’t mis?

Edjuh
                Bijdrager

Hoezo? er vind toch verbranding plaats? Je motor loopt ook zonder uitlaat.

Tegendruk krijg je door de reflecterende conussen(zeg ik dat goed?) die de gassen ’terugkaatsen’. Er ontsnapt altijd wat mengsel en een goede pijp weet de gassen op tijd terug te kaatsen die het mengsel dan weer door de uitlaatpoort de cilinder in duwen vlak voordat de poort weer sluit.

Hier zie je het (groene) onverbrande mengsel ontsnappen.

Bas94
                  Bijdrager

oh oke, ik dacht, als er geen tegendruk is. loopt het mengsel toch gewoon door de uitlaat poort de uitlaat in,
                    want de uitlaat poort ligt toch lager dan de ontploffingsruimte. maar nu snap ik het.
                    bedankt.

Groeten

Martino
                    Moderator

Volgens mij gaat het niet alleen om de uitlaat gassen, maar ook de geluidsgolven die in de uitlaat voorkomen. Ik meende dat in het stuk van Frits Overmars hier meer over te vinden is.

RiPe
                      Bijdrager

Speed_Piaggio :
                        Ik dacht, als er geen tegendruk is. loopt het mengsel toch gewoon door de uitlaat poort de uitlaat in,

Het is ook de bedoeling dat het mengsel de uitlaat in loopt, het wordt er zelfs in gezogen, maar als de spoelpoorten gesloten zijn, wordt het weer teruggeperst (bij een goed werkende uitlaat) zodat dat extra mengsel ook nog wordt verbrand.

Jockoballa
                        Bijdrager

We are going to start a very exclusive exhaust series with just a little number of pruductions!

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=16868&n=last#bottom

Gruß, Fabian

swiddy
                          Bijdrager

Kan iemand hier een Uitlaat berekenen aangezien ik voor sinterklaas een tig/mig co2 lasapparaat krijg.
                            Gaan ik ook eens ff een uitlaatje in elkaar beune.

ArvidW
                            Donateur

Luc Foekema kan dat voor je.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

barry
                              Topic starter

swiddy :
                                Kan iemand hier een Uitlaat berekenen aangezien ik voor sinterklaas een tig/mig co2 lasapparaat krijg.
                                Gaan ik ook eens ff een uitlaatje in elkaar beune.

TIG/MIG in elkaar???Wil ik absoluut de gegevens van…..Type,merk,Enz……….
                                Als ik mijne MIG/MAG al een 1500€ betaald heb…….
                                En een deftig TIG toestel al enkele duizenden €’s kost.:!
                                Nou,daar wil ik echt meer van weten hoor.

tm-racing
                                Bijdrager

POLINI-FAN uitlaat (calibrata) is hier te zien http://forum.cittafreaks.info/showthread.php?t=4512
                                  Worden er meer gemaakt op bestelling (maar dan met malossi 22mm demper).

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.