Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedDemon
    Bijdrager

Door de drukgolven in een expansieuitlaat op de juiste timing te laten resoneren word het brandstofmengsel als het ware de verbrandingsruimte ingezogen en aangeduwd. Hierdoor komt er sneller en meer mengsel tot ontbranding wat de yeeeaaaah-factor ten goede komt.

Hier staat het uitgelegt met plaatjes. Ik hoop dat je er veel van opsteekt want dit is waar het allemaal om draait. Succes

Anoniem

oke dan nou begin ik er iets van op te steken.
        dus als die ”dikke kamer” er niet zou zijn zou hij die terugslag niet kunnen maken en loopt de motor niet optimaal.(of helemaal niet?)

bedankt in ieder geval

SpeedDemon
        Bijdrager

Het motortje loopt zonder uitlaat ook maar bijv een sito plus uitlaatje (citypower) heeft “geen” resonatiekamer maar doet dit m.b.v. schotten (geen ieren). Dit is vooral goedkoop en heeft een heel brede powerband, dit om een comprimis te sluiten tussen mensen die willen optrekken en mensen die vooral een hoge top willen hebben.

De lengte van iedere conus bocht demper etc etc heeft invloed op welk toerengebied de uitlaat optimaal presteert. Sommige toepassingen (bijv i.s.m. een vario) willen een piekerige powerband. Andere (poeli) willen weer een heel brede powerband.

En om zo aan ieder zijn wensen te kunnen voldoen zijn bedrijven uitlaten gaan maken, vaak zijn deze beinvloed door comprimissen. En daarom gaan mensen zelf uitlaten maken.

Anoniem

maakt het nog uit voor een brommer of er 1 of 2 dempers op komen.
            geeft dat nog voor of nadelen voor de prestaties?

ik heb namelijk het volgende gezien maar wist toen nog niet wat ik nu weet.
            http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=14806
            en dan de zelfbouw uitlaat voor onder een citta met 2 dempers van polini 33 cm lang ofzo.

heeft dit zin.

RiPe
            Bijdrager

De diameter van de stinger is wel van belang ja, en met 2 dempers verdubbel je die dus, dat kan goed uitpakken maar meestal geeft een dunnere stinger(niet te dun) juist meer vermogen dus ik denk dat je het beter niet kunt doen. Of je zou één gezamenlijke stinger moeten maken die zich naar 2 dempers split, zoiets als zo’n proma twinner, dan heeft het niet heel vel effect denk ik.

SpeedDemon
              Bijdrager

En ik vind dat als je 1 cilinder hebt niet de suggestie moet wekken dat je er 2 hebt. Hahaha

Anoniem

en wat vinden jullie van die ”zelfbouw uitlaat”
                  uit dit verkoop topic http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=14806
                  hij ziet er wel vet uit maar heeft weinig zin denk ik dan he?

SpeedDemon
                  Bijdrager

Misschien wel waarschijnlijk niet. Sitoplus/Citypower zal meer effect hebben ben ik bang. Of er is geluk in het spel en dat ding werkt fantastisch… wederom waarschijnlijk niet.

Anoniem

misschien is het wel een vet idee om dat hele ding op maat te maken en dan op mijn leo krul te hangen
                      dan heb ik 2 dempers op mijn krul liggen dat zou wel gaaf zijn.

Martijnvanheerde
                      Donateur

Ik zat een beetje te neuzen op fora’s. Toen kwam ik dit ding tegen:

Een conusmaker=) Weet iemand of je zo’n ding ergens kan krijgen? Dan kunnen er snel en gemakkelijk uitlaatjes gemaakt worden, ook voor de verkoop;)

ritze
                        Bijdrager

og die lelijke pijp…. ik heb een keer het pijp gedeelte erafgehaalt en een leo demper erop gedaan.
                          trekke onderin deed hij goed maar toeren maken 0 , en die “polini“ zelfbouw ding lijk sprekend op die van mij.
                          mja niet geschoten is mis geschoten

@martijn

goed zoeken bij de ouwe metaal boertjes, wie weet vind je er een 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                          Link naar Mijn collectie / Projecten.

barry
                          Topic starter

Heb ik jaren naar op zoek geweest man.
                            Vind je absoluut niet meer.
                            Maar ik doe het met een gewone wals.Gaat ook prima hoor.

Boelie
                            Bijdrager

Hey,

is hier al iemand op het forum die een uitlaat heeft laten berekenen door foekema? voor vespa ciao?

ik ben het namelijk van plan,ik heb al redelijk wat dingen ingevuld in de lijst alleen eenpaar dingen snap ik nog niet

ik heb een foto van de lijst en geselecteert wat ik snap of niet achter kon komen zal der wel te dom voor zijn ofzo

van die dingen die geselecteert zijn snap ik de ballen niet van??
                              als iemand me ff kan helpen zou fijn zijn;)

Martijnvanheerde
                              Donateur

Je kunt niet alles uitrekenen, ze willen gewoon zoveel mogelijk informatie. Jij hebt geen membraan, dus dat er even erbij melden. Voor de rest heel veel foto’s meesturen!

TimoO_
                                Donateur

Voor een std. vespa blok of speedengine zou ik niets met membraan invullen (hehe) en bij Roterende inlaat timingen je inlaat timingen invullen met daarachter tussen haakjes (krukasgestuurd).

Voor de rest eventjes op 2stroke-tuning.nl rondneuzen, daar staat oa. hoe je je compressie ratio moet uitrekenen.

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.