Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Zelfbouw uitlaat topic
- Dit onderwerp bevat 723 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 december 2006 om 11:55 #153538
toch denk ik dat die van het 1e progammatje best leuk zal lopen en zeer simpel uit te rekenen
(die op jaap’s site he)
7 december 2006 om 12:26 #153539Hij past iig wel meerdere lengtes / hoeken aan als je de parameters veranderd…. Uitlaten berekent met dit programma’tje zullen ongetwijfeld goed werken (zolang je parameters maar goed invoert) Je maakt dan iig een uitlaat die gemaakt is voor jouw cilinder, en niet “zomaar” een uitlaat die in het algemeen goed zouden moeten werken.
Je eigen uitlaat maken lijkt mij wel heel cool om te doen:) En het is natuurlijk helemaal cool als het nog eens beter rijdt dan met de standaard pijpjes:)
Ik zou graag die Ziri uitlaat van Fredezzz namaken, dat model vind ik wel ongelooflijk cool en ik neem aan dat die ook wel goed is. Wel maak ik de stinger dan wat dunner, iets wat (heel globaal) de powerband naar een wat lager toerental verplaatst…..
Ik denk dat ik dus Fredzzz even lief aan ga krijken of hij een goede foto van recht boven de uitlaat kan maken, als hij één lengte kan opmeten dan kan ik in autocad de rest opmeten;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno7 december 2006 om 14:23 #153540Hier nog ff voor de liefhebbers ’t linkie naar dat betreffende proggie op m’n site……!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!7 december 2006 om 15:34 #153541ArvidW :
Hij past iig wel meerdere lengtes / hoeken aan als je de parameters veranderd…. Uitlaten berekent met dit programma’tje zullen ongetwijfeld goed werken (zolang je parameters maar goed invoert) Je maakt dan iig een uitlaat die gemaakt is voor jouw cilinder, en niet “zomaar” een uitlaat die in het algemeen goed zouden moeten werken.Je eigen uitlaat maken lijkt mij wel heel cool om te doen:) En het is natuurlijk helemaal cool als het nog eens beter rijdt dan met de standaard pijpjes:)
Ik zou graag die Ziri uitlaat van Fredezzz namaken, dat model vind ik wel ongelooflijk cool en ik neem aan dat die ook wel goed is. Wel maak ik de stinger dan wat dunner, iets wat (heel globaal) de powerband naar een wat lager toerental verplaatst…..
Ik denk dat ik dus Fredzzz even lief aan ga krijken of hij een goede foto van recht boven de uitlaat kan maken, als hij één lengte kan opmeten dan kan ik in autocad de rest opmeten;)
als ik er een maak word ie ala simonini of sprocatti 🙂
model van simo sprocatti style zegmaar.als het goed werkt maak ik er ook 1 voor mn eigen blokkie 🙂
7 december 2006 om 17:36 #153542HUH? 😕
Exhaust port duratation staat standaard op 190 graden ingestelt? Wat moet je hier invullen?
– Hoelang poort openstaat (is bij mij 360- 2*114.4 = 131.8 graden staat uitlaatpoort open
– Wanneer poort (vanaf TDC) gezien opent? = 114.4graden na TDC opent uitlaatpoortWelke moet je invullen? Ik denk de bovenste, maar wil dat wel graag zeker weten;)
OW, heeft iemand poorthoogtes van 80 polini? Dan kan ik Barry helpen door eventjes zijn exhaust port duratation te berekenen, kan hij mooi een pijpie maken:)
Binnendiameter van uitlaatflens is 18mm bij polini 80??
Poort in cilinder zit 4cm van uitlaatflens af bij polini 80??
Alvast bedankt, en mede namens Barry
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno7 december 2006 om 17:46 #153543ik denk dat het is hoe lang de poort open staat
19 december 2006 om 17:31 #153544Oké , ik had nog wat scrap liggen & wist niet wat doen.Dus efkens calibratake copiëren………
1ste foto heb ik de plaat gesneden via het programma : http://www.pulserate.com.
2de foto heb ik al 3 conussen gemaakt

Lasnaden moeten nog geslepen worden & de rondingen nog een beetje bewerken.
Deze heb ik rond een chauffagebuis van 1′ rondgeslagen.19 december 2006 om 19:23 #153545zeer mooi! ik wil er een samen met je maken barry.
ik wil een keer langskomen als ik vakantie heb, heb nu een OV kaart dus kan door heel nederland gratis reizen (denk dat je me dan aan de grens moet ophalen)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel19 december 2006 om 21:06 #153546Ik heb nog een 125cc competitie demper liggen , misschien dat ik deze eropbouw.
20 december 2006 om 15:22 #153547vandaag er even aan voortgewerkt:
-De 2 kleine conussen voor de bocht achteraan gemaakt.-Bevestiging voor de demper gemaakt & vastgelast , ook ineens de versteviging onderaan gemaakt.
De bevestiging heb ik van leovinci overgenomen.Dit is een standaardmaat & zo passen er vele dempers op.
Daarna alles samenvoegen , zodat dit een mooi geheel word , althans dat hoop ik toch.
Echt zo mooi dan de originele Calibrata kan deze nooit worden , maar dat snappen jullie wel zeker.
Maar de afmetingen kloppen perfect.20 december 2006 om 16:11 #153548Mooi werk barry, ik ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat!
Mooie lange demper ook, ding zal wel erg ver uitsteken.
20 december 2006 om 17:12 #153549ziezo,hij is klaar.Er moet enkel nog het aansluitstuk voor aansluiting motor voorzien worden,maar dat zal niet voor mij zijn.
Ook het aansluitpunt voor de achterbrug zit er niet aan , ik heb hemel & aarde moeten verzetten,om mijn uitlaat onder de SI te krijgen.
20 december 2006 om 17:19 #153550Echt super gedaan..ik denk dat als je hem mooi zwart spuit hittebestendig of in ieder geval niet meer roest je best wat geld ervoor kunt krijgen.Vooral van mensen hier op het forum,want die weten wat voor uitlaat het is.
20 december 2006 om 17:22 #153551ziet er goed uit, alleen die demper had niet zon “knik” moeten maken na de expansie. beetje jammer vind ik.. (maarja, wie ben ik 😛 :con hehe)
20 december 2006 om 17:26 #153552te vet, ik wou dat ik dat kon maken…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.