:: Zelfbouw uitlaat topic
-
Haha wat een knaller, ben benieuwd wat het doet.
haha lache uitlaatje hoe rijd die?:P
De draadsnelheid van je migmag apparaatje mag je volgende keer iets minder hard zetten 😉
Heb je er al mee gereden?
Haha ja idd. Afstelling had ik net bij de laatste cm goed:P Volgende keer maak ik hem van dunner plaatstaal (deze was van 1,1mm) en op een aanbeeld. Op een buisje is niks, dat veert mee met het slaan. Ik heb er nog niet mee gereden;)
RiPeBijdrager
is het ook goed gelukt om luchtdicht te lassen? dat lijkt mij namelijk het moeilijkst, maar ik las met fluxdraad. jij met gas zeker?
kwil ook zoon aanbeeld hebbe:D
RiPeBijdrager
netjes, hoe rijdt het? merkte je je iets van het inkorten van de stinger?
ja ik las ook mig/mag, maar met fluxdraad, dan heb je geen gasfles nodig 😉
Dat weet ik nog niet. Kan hem morgen testen. Ik heb wel een gasfles. Het gaat wel makkelijk hoor;) Ik heb 4 standen zet hem op 3. En draadsnelheid zet ik op 3 heb er 12 ofzo. Brand er geen gaten in.
RiPeBijdrager
ik moet het wat vaker doen, en met fluxdraad is iets minder makkelijk omdat het meer spettert en er zit troep bij de las die je steeds weg moet schuren/borstelen. luchtdicht lassen vind ik nog wel moeilijk
dus jij hebt veel ampere en trage draadsnelheid, ik zal het eens proberen.
Ziet er goed uit Martijn
, op de laatste foto’s is hij ook nog eens een mooie lengte 🙂
frfBijdrager
nice hoor 
RiPeBijdrager
ziet er al strak uit 
@ martijnvanheerde , hoe heb je die 2 kleine conussen berekend , ik ben ook bezig met deze zelfbouw calibrata alleen ga ik voor het tig lassen , maar kom niet verder bij die 2 kleine conussen omdat ik maar een lengte maat in kan voeren bij cone layout.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.