Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Even naast elkaar. Ik denk dat hij te snel expandeert na de voorbocht, dit is totaal verschillend met de kale braadworst.

Je zou ipv een 100mm belly ook een gemiddelde van de boven en de onderlengte kunnen nemen.

Martijnvanheerde
      Donateur

Dit bedoel jij Edjuh? Kan inderdaad zo zijn omdat de trek uitlaten een lange diffusor hebben.
        Kon vorig weekend geen plaatstaal halen. Ze hadden alleen maar 1mm:( Denk dat ik dit weekend kan beginnen.
        En voor de voorbocht. Kan je het pijpje gewoon roodgloeiend stoken en dan buigen?

tvmierlo
        Donateur

1mm is toch ook prima? Wil je dan dunner hebben? 1mm is al lastig zat om te lassen

Edjuh
          Bijdrager

Ik denk dat de diffusor te abrupt en te hellend(schuin) begint. Je gaat toch poelierijden? Wat is precies de reden dat je hem zo maakt? Die belly lijkt nu meer op de calibrata denk ik.

@tim, maar wel makkelijker te buigen natuurlijk.

TimoO_
            Donateur

Mwah de diffuser is 70mm korter dan de calibrata. Mag nog wat langer misschien maar t lijkt mij niet echt dat ie te kort is. Zijn tekening is ook niet op schaal ik weet niet of het je is opgevallen?

Martijnvanheerde
              Donateur

Ik wil het makkelijk kunnen buigen idd:D Maar is niet op schaal. Ga met vario rijden. Maarja ik maak hem gewoon en we zien wel. Als het niks wordt kan ik nog vanalles aanpassen.

TimoO_
                Donateur

Je kan nog altijd een tweedelige diffuser maken waarvan de eerste conus minder scherp is.

Martijnvanheerde
                  Donateur

Voor meer koppel? Dat kan ook bij de reflector las ik in het artikel van Koch.

Edjuh
                    Bijdrager

TimoO_ :
                      Mwah de diffuser is 70mm korter dan de calibrata. Mag nog wat langer misschien maar t lijkt mij niet echt dat ie te kort is. Zijn tekening is ook niet op schaal ik weet niet of het je is opgevallen?

Dat weet ik ja….

Maar de voorbocht van de cal. heeft dan een dikkere voorbocht? Gezien die 36mm is op barry’s plaatje.

Ik weet ook niet wat die 7cm doen? Ik vraag me alleen af in hoeverre het nog op een calibrata lijkt qua prestaties.
                      Arvids ding was ook wat korter dacht ik, ik zoek zn perso wel even af.

Martijnvanheerde
                      Donateur

Volgens mij was die langer hoor;)

TimoO_
                        Donateur

@ Martijn, zal misschien ook wel bij de reflector kunnen ja. Maar dit heeft weer een kortere of langere uitlaat tot gevolg.

Martijnvanheerde
                          Donateur

Krijg je zoiets. Weet alleen niet of je die maten kan uitrekenen??
                            Maarja ik bak denk ik de eenalaatste:P Kan ik altijd nog alles aanpassen.

RiPe
                            Bijdrager

de diffusor moet een soort van parabool of ellips zijn, bijv. x^3

edit
                              dit bedoel ik, de rode lijn is in dit geval een parabool, beter nog is een hyperbool voor een echt megafooneffect

hansieb
                              Moderator

Waarom begin je niet met de exacte calibrata maten dan?

Deze zijn in de praktijk erg goed bevallen (arvid)

Martijnvanheerde
                                Donateur

Hij is af!:D Dit was de eerste keer dat ik plaatstaal las. Voorbocht heb ik ff van een standaard uitlaat gemaakt. Hij past nog niet echt goed en de demper zit ook niet goed maarja:

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.