Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tvmierlo
    Donateur

het valt best mee, me calibrata was echt helemaal niet vergeleken met deze, de handmade is ook een stuk smaller, dus het lijkt misschien zo. Ik heb inmiddels 3 cone’s af. Morgen ga ik weer verder. Ik heb er nu al in totaal ongeveer 4 uur aan gewerkt.

barry
      Topic starter

Op 5h00′ tijd heb ik een uitlaat uitgetekend,plaat geknipt,gewalst & gelast.Schuren doe ik niet graag achteraf!!Word je altijd zo zwart van.
        Ik weet niet met wat je last,maar als het met MIG/MAG is,zet de draadsnelheid eens iets lager.Zo voorkom je dikke lassen.
        Maar je bent goed bezig hoor.

kapot
        Bijdrager

Ziet er knap uit, ben zeer benieuwd naar het vervolg.

tvmierlo
          Donateur

ik kon het niet laten om de 4e cone te maken. Ook even met het lassen op minder draadtoevoer getest. Ging net iets beter.

Morgen de uitlaat afmaken en testen =)

tvmierlo
            Donateur

vandaag me uitlaat een beetje afgewerkt, maar hij was gisteren al klaar. Vergeleken met de calibrata ging het lassen een heel stuk beter. De bocht heb ik van een “gewone” uitlaat met een dikke bocht . de dikte was precies goed om aantesluiten op de uitlaat. De demper van de “gewone” uitlaat heb ik ook hergebruikt voor demper. De buis die eringaat heb ik behouden, alleen de dunne buis die uit de demper komt heb ik vervangen door de buis die ik overhield van de ingekorte bocht. In deze buis heb ik wat gaten geboord en een stukje gatenplaat (of hoe je het wilt noemen) (uit een demper van een auto die me vader had verkleind voor onze tractor) aan de buis vastgelast. Het uiteinde heb ik dichtgemaakt. de andere kant gaat uit de demper. De demper heb ik wel wat gevuld met dempwol. De demper maakt weinig lawaai, ondanks de afgeslepen kant nog gehecht is.

snappen jullie het een beetje? Sorry dat het misschien wat moeilijk is uitgelegd

ciaoracer
              Bijdrager

Klinkt goed dat de maten kloppen. Hoop dat die lekker loopt op je setup.;)

barry
                Topic starter

Daarstraks even de ESCOPETTE gestart.Gewoonweg verschrikkelijk.Deze maakt 100x meer lawaai dan die ik op de meeting meehad.
                  Ook is de frequentie vele malen lager.Als je er op een metertje of 5 achterstaat blaast hij bijna de broek van je gat.Buren waren er echter niet zo blij mee.Alles daverde gewoonweg & ook de teststand ging op de wandel.
                  Tot de propaan-regelkraan begon te bevriezen & het boeltje stopte ermee.
                  Nu ga ik een plan tekenen voor een nog grotere.
                  Deze ga ik opstarten met propaan,om dan over te gaan op voorverhitte diesel om gasvorming te krijgen.
                  Ook een kar zou mooi zijn dan.

Zo was hij dus

Full throttle

Daaaaaaaaag mooie glanzende RVS jet

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

gaaf

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

KennyVespa
                    Bijdrager

haha netjes barry, ik kom deze binnekort bekijken en beluisteren 😀

barry
                      Topic starter

Vandaag met Eddi de velofax Leovinci Handmade uitlaat aangepast,zodat deze op de SI past.
                        Enkel heb ik de flens van me’n citypower afgezaagd.Met de bochten die ik van Leovinci afgezaagd heb,hebben we de uitlaat kunnen aanpassen.Na veel zaag-meet & paswerk is dit zeer strak gelukt.
                        Hier enkele foto’s ervan:

De demper heb ik eens met Eddi geruild voor 4 velgen.Maar ik vind hem er wat groot opstaan.Voor de rest rijdt deze uitlaat super met de 42mm ALU van Polini.Binnen de100m zit hij boven de 60km/h.
                        Dus is prima gelukt,voor een splinternieuwe uitlaat die ik 25€ betaald heb,zonder demper welliswaar.
                        Ook is het bochtenwerk vooraan zeer goed gelukt & loopt héél vloeiend.
                        Echter de Gianelly Hyper Racing die ik Van Jayton heb nog iets beter onderin;maar de eindsnelheid is hetzelfde.Maar de vario is nog niet aangepast aan de Leovinci.

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

Ziet er netjes uit barry!

demper is idd wat groot, maar de uitlaat staat best bescheiden onder de si, op de demper na.

puik werk!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

tvmierlo
                          Donateur

ziet er mooi uit

ArvidW
                            Donateur

Ziet er mooi uit:) maar het belangrijkste, rijdt hij goed?:?:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

barry
                              Topic starter

ArvidW :
                                Ziet er mooi uit:) maar het belangrijkste, rijdt hij goed?:?:)

Alles staat duidelijk uitgelegd Arvid.

Edit ArvidW: Ow, stukje text heb ik over het hoofd gezien, fijn dat hij het zo lekker doet:)

ArvidW
                                Donateur

Heel veel goeie informatie!

[url]http://www.2stroke-tuning.nl/media/artikelen/index.htm[/url]

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.