Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tvmierlo
    Donateur

Ik zal wel eens wat kijken voor een bocht. Ik heb hier alleen maar originele uitlaatjes liggen en zoeen andere expansie. Die expansie wil ik heel laten omdat die best lekker rijdt i.c.m. een vario. Anders doe ik die bocht in kleinere stapjes. Voor de lasnaden zal ik even nadenken hoe ik het ga doen. Ik had het bij 1 cone al een keer gladgeschuurd en de lekken die ik zag dichtgelast.

Ik begin nu aan de bocht, om hem beter te maken

Hoe kan ik het beste de bocht aan de uitlaat bevestigen, door een kleine cone erachter of gewoon de ruimte opvullen met gelas??

timbeckers
      Bijdrager

ik moet nog een beetje van mijn cali het schiet niet op maarja .. ben ook hele brommer uitelkaar aant halen 🙂 maar ik heb alle naden vlak geschurt en het metaal opgeschuurt en krijg je van die ( hoe zeg je dag ) strepen :! ofzoiets maarja ik vind het wel vet .. als camera het doet zal ik wel es fotos make als die af is :thumb

wel nice gedaan :thumb

tvmierlo
        Donateur

ik heb er een bocht aangelast en een bevestigingspunt. Ik heb het getest bij ons op het terrein, maar hij haalt net niet genoeg toeren, dus ging ik langs het plaatselijk “riviertje” rijden, hij gaat zeker hard.
          Thuis aangekomen heb ik 4 van de 8 rolletjes uit de vario gehaald, hij trekt hierdoor in het begin best langzaam op, maar als hij op toeren komt, dan trekt hij echt als een trein. Dit leek net een straaljager, zoveel toeren.

timbeckers
          Bijdrager

op een 49 cctje 😮 zeer nice dat er een goed resultaat uit komt :thumb netjes gedaan 😀

tvmierlo
            Donateur

ik kan natuurlijk niet echt goed vergelijken, maar loopt best goed. Ik zal eens aan me vriend vragen of ik zijn sito+ en polini top one een keer kan proberen zodat ik beter kan vergelijken

tvmierlo
              Donateur

lasnaden wat bijgeslepen met schuurschijfje en gespoten. Het is gewone matzwarte lak, geen hittebestendige, maar ik zie wel of de lak blijft zitten

FonS
                Bijdrager

nou nee… zelf hittebestendige (650 graden) lak houdt het niet :p bij het spruitstuk is je lak snel weg.

gewone lak blijft dus nóóit zitten, zonde van je tijd dus, want je kunt hem meteen weer overdoen… :con

maar, wel een mooi pijpje :thumb

Kelvin
                  Bijdrager

Echt mooi gedaan:thumb

Als je em zo ziet, zou je echt niet zeggen dat hij zelf gemaakt is.

En die lak ziet er ook goed uit,en de lasnaden zijn ook mooi geworden:thumb

Maar ik zou uitkijken als je gaat rijden dat je niet met je broek ofzo langs de uitlaat afkomt,want dan is je broek helemaal zwart:D

Want ik had ook es gewone lak op m’n leovince krul gedaan,m’n broek was helemaal zwart:D

ArvidW
                    Donateur

Zo is hij ook mooi, het lijkt wel een beetje op een Homoet, zo hoekig en zwart 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

denniec1
                      Bijdrager

ik vond die lasnaden ook best lelijk!
                        maar nu je hem hebt zwart gespoten ziet hij er zekers mooi uit!:)
                        mooi gedaan… lak ziet er goed uit:thumb

Custom Ciao
                        Bijdrager

hallow ,
                          welke uitlaat zou ik kunnen maken die goed is voor op een 50ccDR met 13/13 dellorto

kapot
                          Bijdrager

Ik heb het hele topic doorgelezen en ben toch op wat leuke ideetjes gekomen.
                            Ik ga een eigen uitlaat maken, die ik laat berekenen op mijn cilinder, nadat hij getuned is, zodat de timings van de poorten vast staat. Het is geen project wat ik op de korte termijn ga doen, maar het staat wel al vast. Ik laat hem dan door foekema berekenen.

Mijn oom werkt op het ROC amsterdam, dus ik heb wat apparatuur ter beschikking, onder andere een lassapparaat, 1 of 2mm dik staal. Waarschijnlijk word het 2mm..

ArvidW
                            Donateur

2mm, veel plezier met buigen !:pest

Ik heb 1.3mm dik staal, en dat was al ongelooflijk klote om met de hand, hamer en rond aambeeld te bewerken, dus mischien is 1mm niet eens zo’n slecht idee:)

Wel goed plan om een uitlaat te laten berekenen, vul voor de lol eens de lijst op Foekema’s site in en kijk hoeveel je in kunt vullen uit je hoofd:P (dan weet je precies hoeveel je van je brommer weet:P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

kapot
                              Bijdrager

Ja met een wals moet het lukken, die hebben ze ook 😛

Ik heb die lijst eens bekeken op zijn site, ik kom nog net uit de slag en boring (beide 46mm) en dan houd het wel op… CC’s weet ik ook niet zeker die moet ik nog uitrekenen bij vespafreak.nl… maar ik ga alles pas uitrekenen na het tunen, want anders kloppen de uitlaatpoorttimings en dat soort kleine dingen niet meer, die volgens mij toch wel erg belangrijk zijn.. Maar als ik het internet zo af lees dan zijn de mensen zeer positief over foekema’s berekeningen. Ik moet ook nog even met hem overleggen hoe het zit met het ‘gebruik’ (straat, race, sprint etc.) want dat weet ik nog niet zeker. Het zal wel met de powerband te maken hebben, maar die mag van mij zo hoog mogelijk liggen voor deze cilinder, want ik heb toch een vario.. het moet wel reeel blijven niet dat ik straks met een powerband zit die pas bij 11000 toeren begint want dat is natuurlijk waardeloos.

Al met al geen slechte investering voor zo’n 50 euro bij elkaar 😀

FonS
                                Bijdrager

slag is 43 mm hoor :con cilinderinhoud is bij jou dus 71,4 cc

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.