Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Topic starter

Autogeen is toch met acetyleen & zuurstof??Ik heb dit woord nog nooit gehoord.

hansieb
      Moderator

TimoO_
        Donateur

hm dan vraag ik me toch af nu ik dat zo hoor of wij dat ook hebben in de werkplaats, aangezien er een fles met acetyleen & zuurstof van 1,5m hoog bij de lashoek staat :con.

VespaCiaoPaul
          Bijdrager

autogeen is het “ouderwetse” lassen, dus gewoon met een hete vlam en dan zelf draad toevoegen, tegenwoordig word veel “TIG” gelast, dit is ook met een vlamboog maar dan een electrische soort van vlamboog (dus niet gewoon vuur)

(autogeen lassen zie je vaak bij “The A-Team” en dat soort films:D)

TIG lassen:

ciaoracer
            Bijdrager

Is dit niet hetzelfde als gewoon een gasbrander?

Ik ga trouwens deze week beginnen met de Calibrata na te maken.:) Eindelijk.
              Vorderingen komen hier in dit topic te staan.

Jeroen
              Bijdrager

ciaoracer :
                Is dit niet hetzelfde als gewoon een gasbrander?

Ik ga trouwens deze week beginnen met de Calibrata na te maken.:) Eindelijk.
                Vorderingen komen hier in dit topic te staan.

in prencipe wel ja, alleen een veel hetere en scherpere vlam. (je bedoeld autogeen neem ik aan he?)

ciaoracer
                Bijdrager

Jep dat bedoel ik ja. Want we hebben laatst zoiets gezien op school en daar zeiden ze dat dit diende om plaatstaal mee door te branden of dikke stukken ijzer mee heet te branden om te plooien. Maar je kunt er dus ook mee lassen lees ik zo.

Jeroen
                  Bijdrager

ja klopt, om ermee te lassen moet je dan wel zelf materiaal toevoegen.

VespaCiaoPaul
                    Bijdrager

Ja met autogeen kan je ook staal snijden, hoeft niet persee plaatstaal te zijn, 30mm plaat valt ook nog te snijden. Maar autogeen word weinig meer gebruikt want TIG is makkelijker (ook nog vrij lastig maar makkelijker dan autogeen)

ciaoracer
                      Bijdrager

Ochja de Calibrata die ik ga maken gaat gelast worden met Mig Mag. Hopen dat me dit een beetje gaat lukken. Mig Mag zal waarschijnlijk ook best gemakkelijk gaan wat ik zo gehoord heb en het zal ook best stevig genoeg zijn.

barry
                        Topic starter

Daar heb ik vroeger veel mee gewerkt,maar wij noemen dit hier een ” chalemeau “.
                          Hiermee las je even mooi als met een TIG.

timbeckers
                          Bijdrager

Ik ga ook es proberen de calibrata te maken :p ik ben pas 14 en niet zon egt maak/doe figuur maar het zal wel lukken, jullie horen het wel als hij klaar is 🙂 btw barry de laatste maten die 2 gebogen cones meer 😛 kan ik de maten niet van lezen 🙁 kan je me die aub nog es geven ?

Alvast bedankt 😉 Tim

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

Maak inplaats van al die calibratas zelf een uitlaat, of geef iig zelf een vorm eraan.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

timbeckers
                              Bijdrager

jah daarna maar eerst wil ik er zo eentje maken .. flick wat jij zij zij men pa ook al :p .. maar eers es zelf een maken heb het nog nooit gedaan dus kijke of het zo gaat lukken 🙂

timbeckers
                                Bijdrager

laat maar ik heb de maten al 🙂 nu ff knippe en dalijk als ik goed wakker ben es kijke waar de staalplaten ligge 😉

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.