Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LvDoni
    Bijdrager

Hydroformen, dat is wel zo verschrikkelijk lastig om het zelf te doen! Veel mensen die het geprobeerd hebben, kregen geen resultaat, omdat de uitlaten dan snel knikken.

En ik zag een reactie over een leo handmade in het jasje van een ninja, je kan de prestaties wel behouden, als je het volgend de taart/snijpunt methode doet. mocht er interesse zijn dan wil ik dat wel verder uitleggen, maar het is ook te vinden op het puchforum 😉

edit: kwam nog een plaatje tegen van mijn uitlaat voor de sprinter, die ik binnenkort ga afmaken (presteerde niet goed, dus de daatste 2 conussen eraf geslepen, kan ik ook mooi de doorlassingen eruit halen)

LvDoni
      Bijdrager

Kleine update over mijn uitlaat, wel voor puch, maar misschien wel interessant om even te laten zien:

hansieb
        Moderator

Ziet er netjes gelast uit , op wat is die berekend dan?

LvDoni
          Bijdrager

74cc gilardoni, een membraamcilinder voor puch. Het is een door Luc Foekema berekende uitlaat, alleen met een aangepaste eindconus. Maargoed, echt berekenen kan je een uitlaat niet, tis echt een kweste van testen en veranderen.

KennyVespa
            Bijdrager

wat voor een demper is dat, want vind dat wel mooie demper voor op me sprocatti uitlaat, is die 3 punts bevestigd?

LvDoni
              Bijdrager

Die demper komt van een Tavi Racing uitlaat voor een honda nsr. mooie degelijke demper, maar wel 2 punts bevestigd.

dempers zijn niet los te koop 😉

KennyVespa
                Bijdrager

is minder want ben opzoek naar een 3 punts demper (een speciale ofzo) dus geen leovince krul demper

LvDoni
                  Bijdrager

Als je beschikking hebt over een draaibank kan je zelf ook 1 maken, van bijvoorbeeld een rvs buis, daar maak je 2 eindstukken aan (draaien van alu bijv.)… en 3 tapeinder er doorheen raggen 😉

ik heb nog wel een leovinci demper (carbon), voor een terugloopuitlaat, heel fraai dempertje en ook volop te koop 😉

kjeld
                    Bijdrager

LvDoni :

En ik zag een reactie over een leo handmade in het jasje van een ninja, je kan de prestaties wel behouden, als je het volgend de taart/snijpunt methode doet. mocht er interesse zijn dan wil ik dat wel verder uitleggen, maar het is ook te vinden op het puchforum 😉

Kan je ff een linkie geven want ik heb niet gevonden waar je het over hebt.
                      Ik had gewoon gedacht om de hoekmaten van de ninja in te vullen en de diameter en lengte van de handmade in cone layout.

LvDoni
                      Bijdrager

jah dat is ook een manier…

Zo kan het ook, de taart-snijpunt methode:

KennyVespa
                        Bijdrager

LvDoni :
                          Als je beschikking hebt over een draaibank kan je zelf ook 1 maken, van bijvoorbeeld een rvs buis, daar maak je 2 eindstukken aan (draaien van alu bijv.)… en 3 tapeinder er doorheen raggen 😉

ik heb nog wel een leovinci demper (carbon), voor een terugloopuitlaat, heel fraai dempertje en ook volop te koop 😉

zou je van deze demper mij een foto kunne sturen naar kenny190589@hotmail.com of post hem hier, want heb miss wel intesse

LvDoni
                          Bijdrager

Is goed, heb vandaag even geen beschikking over een camera, maar het komt zo snel mogelijk.

heb net mn laatste conus eraan gelast, sjonge wat een bende. Lasdraad van 1.2mm, te dik voor 1mm plaatmetaal, wou voor geen meter. wel jammer aangezien de rest zo mooi is gelast, maar het is niet anders 🙁

Neutron
                            Bijdrager

Chill programa.

Heb de eerste dlen van de papieren uitlaat al klaar,deze week op school er aan de ´echte´ uitlaat beginnen.

barry
                              Topic starter

LvDoni :
                                Is goed, heb vandaag even geen beschikking over een camera, maar het komt zo snel mogelijk.

heb net mn laatste conus eraan gelast, sjonge wat een bende. Lasdraad van 1.2mm, te dik voor 1mm plaatmetaal, wou voor geen meter. wel jammer aangezien de rest zo mooi is gelast, maar het is niet anders 🙁

Voor plaat van 0,8 / 1mm max draaddikte van 0,8mm.Gastoevoer op 9l/min.Last perfect zo.

LvDoni
                                Bijdrager

Dat was dus het probleem, dat hebben we (nog) niet op school, dus volgende keer maar autogeen, alleen moet ik daar wel even weer mee oefenen.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.