Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

citta geel
    Bijdrager

weet iemand nog en uitlaat die na te maken is:)

kjeld
      Bijdrager

Ik was aan het denken om de conusmaten van de handmade te pakken en de hoeken van de ninja, zodat ik dus een handmade (echt handmande he :P) heb met de looks van een ninja. Ik denk dat de hoeken veranderen geen invloed heeft op de prestaties, klopt dat?

ciaoracer
        Bijdrager

Maar hoe bedoelen jullie nu? Wat missen jullie nu bij die handmade?

erwinko
          Bijdrager

hij wil gewoon een handmade in het jasje van een ninja stoppen.

dus zegmaar al die cones zo aan elkaar lassen dat hij het uiterlijk van een ninja heeft maar de maten van een HM.

het zal gerust wel iets schelen in prestatie. maar niet veel denk ik

pleasure
            Bijdrager

Het scheelt wel in prestaties, maar het is niet direct gezegd dat die er op achteruit gaan.

AC RACING
              Moderator

hey ,
                ik zat te denken om van’t zomer ook een origineel nieuw uitlaatje in elkaar te lassen als ik een nieuw lasapparaat heb ( elektroden sux biggtime!!!) maar vroeg me af wat het effect is van de bochten in een uitlaat,( de flow natuurlijk , maar of dit nog effect geeft bij hogere cc’s) en of dat te berekenen is.
                of kan ik gewoon een knoop leggen in de uitlaat, zolang de conussen maar van de juiste afmetingen zijn..
                ofwel de voor en nadelen van een “cc” of een “straight” uitlaat

pleasure
                Bijdrager

Bochten zijn in principe nadelig, ze zijn soms gewoon nodig om de uitlaat enigzins te laten passen. Een uitlaat die een meter uitsteekt is vet, maar niet handig.

VespaCiaoPaul
                  Bijdrager

bochten zorgen toch voor tegendruk net als versmallingen

AC RACING
                    Moderator

ik kreeg net ook al te horen van AA-T(alrik) dat bochten (zoals circuit’s) alleen batend zijn op de lagere cc’s tot de 70 cc en dat dus niks voor mij is. en ik dus mooi een straight uitlaatje ga bouwen.:thumb

ArvidW
                      Donateur

Dat uitlaten met bochten alleen voor lagere cc’s zijn is onzin.

Ik snap de redenatie van Alrik wel, er zijn idd veel vespa uitlaten waar bochten in zitten die maximaal voor 70cc gemaakt zijn.

Maar bochten betekenen niet dat een uitlaat automatisch laagtoerig is !

Je legt bochten in een uitlaat omdat hij anders niet onder je brommer past, de uitlaat is dus te lang. Lange uitlaten hebben meestal lange diffusors en lange baffle cones en dat geeft vaak vermogen op lage toerentallen (laagtoerig dus)

Korte uitlaten geven weer vermogen op hoge toerentallen, maar omdat ze kort zijn hoef je ze niet op te rollen om onder de brommer te passen. Daarom zijn opgerolde uitlaten meestal laagtoerig en voor niet zo heel veel CC’s

Een bocht verminderd de voortplantingssnelheid van de drukgolven in de pijp, dit betekend dat een uitlaat met veel bochten prestatietechnisch gezien langer is dan een in afmetingen precies gelijke uitlaatpijp die “straight” is.

Bochten in een uitlaat is dus helemaal niet erg, maar ik zou eerder een Straigt maken als hij onder je brommer past dan een opgerolde (gewoon omdat het simpeler te maken is)

En vloeiende bocht remt de gassen in de uitlaat natuurlijk minder af dan een bocht met knikken erin.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

hansieb
                        Moderator

Deze lui bouwen zelf uitlaten erg mooi en NAADLOZE bocht iets wat hier niet echt gebeurd :con

http://home.wanadoo.nl/ab-tuning/nieuw/uitlaat2007.htm

Ze bouwen ook uitlaat op specificatie voor iets van 180 euro

vespaciao4ever
                          Bijdrager

hoe doen ze dat zonder naaf te lassen ?

Edit ArvidW: Typfoutje van Hans, hij bedoelde Naadloos (de D zit naast de F :P)

Jelle1989
                            Bijdrager

1 ding: gruwelijk vette uitlaat:P

Edjuh
                              Bijdrager

Dit is hoe je naadloze uitlaten maakt: Hydroform

En hier nog een artikel waar het helemaal uitgelegd is, wel weer engels.

Mooi werk ook van ab-t!!

vespaciao4ever
                                Bijdrager

hm das mooi :d toch maar niet iets voor mij 😉
                                  het zijn natuurlijk wel vette uitlate =)

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.