Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Donateur

jawel dat kan volgens mij wel. proma guns en sommige andere uitlaten (top one, badsnake, leo krul enz.) zijn allemaal gestampt. maar ze hebben wel de vorm van cones. dus kan je ze gewoon in cones namaken ;).

citta geel
      Bijdrager

is de leovinci handmade ook te maken heeft iemand hier misschien de maten van

TimoO_
        Donateur

als je de deuk er zelf in slaat wel :P.

kevin_oet_vilt
          Bijdrager

wie wil me deze uitlaat omlassen (a)
            deze 😀

haha (a)

G-no
            Donateur

stuur maar op, samen met een passende buis en een kleine vergoeding;)

TimoO_
              Donateur

Jeannot, hij komt iedere dag bij jou om de hoek naar school :P. Je weet wel, die met die citta met leo krul en groene velgen.

ciaoracer
                Bijdrager

Heb daarjuist even alle cones van mijn leovinci handmade in cone laye out gemaakt en ga ze zo eens even afdrukken om te kijken of ze allemaal de juiste maat en alles hebben. Als dit klopt ga ik deze ooit mss ook eens maken. Als ik alle uitlaatjes ga maken dat ik van plan ben dan heb ik al een leuke collectie vind ik zelf. Ze moeten natuurlijk ook lukken.

Mike
                  Bijdrager

vet man:) ben benieuwt.. en zou leuk zijn als je de maten dan kan publiceren hier,, miss kan iemand anders er dan ook es een maken!

Mike

ciaoracer
                    Bijdrager

Ik heb de maten alleen niet apart, maar alleen maar de maten die je in cone laye out moet ingeven. Is mss handiger voor diegene die hem zou willen maken en dan kan die dat rechtstreeks in dat programma zetten. Ik kan natuurlijk ook weer alles opnieuw gaan nameten maar is nogal wat gekkenwerk.

ciaoracer
                      Bijdrager

Heb mij net even bezig gehouden met alle cones uit te knippen en mooi te plakken. En ze komen allemaal mooi uit. Hier dan de maten van de cones. Het zijn wel de maten voor in cone laye out in te geven!
                        de volgorde gaat gelijk die in de afbeelding. Daar staan nummers in van 1-5 (van links naar rechts als de foto wat te onduidelijk zou zijn):

De foto is spijtig genoeg wel wat onduidelijk met de nummers in. Ik zal proberen om het wat duidelijker te gaan maken.

Cone 1

Diameter 1: 23 mm
                        Diameter 2: 88.5 mm
                        Angle 2: 6.3 deg
                        length: 170 mm

Cone 2

Diameter 1: 88.5 mm
                        Angle 1: 11.7 deg
                        diameter 2: 88.5mm
                        Angle 2: -11.7 deg
                        length: 57.5 mm

cone 3

Diameter 1: 57.5 mm
                        Diameter 2: 88.5 mm
                        Angle 2: 15.3 deg
                        length: 132.5 mm

cone 4

Diameter 1: 57.5 mm
                        Angle 1: 11.1 deg
                        Diameter 2: 48 mm
                        Angle 2: -11.1 deg
                        length: 70 mm

cone 5

Diameter 1: 28 mm
                        Diameter 2: 48 mm
                        Angle 2: 15 deg
                        length: 130 mm

Ik hoop dat hier een paar mensen van het forum wat aan hebben. En dat er natuurlijk een paar deze uitlaat gaan maken.:D

LvDoni
                        Bijdrager

Hmmm, ik ga ook maar eens zo`n uitlaat bakken! moet toch nog conussen maken voor de sprinter-uitlaat, dus dan maak ik deze er “even“ bij. bedankt ciaoracer!

ciaoracer
                          Bijdrager

Ow wil je dan ook even de vorderingen er van posten als je deze gaat maken? Is altijd best wel leuk. En als je ermee vast zou zitten van hoe de conussen ongeveer moeten zitten stuur je mij maar effe een pm dan zeg ik het je zo wel.:thumb

LvDoni
                            Bijdrager

Kijk, dat is nog eens service 😉 kan een poosje duren hoor! heb het momenteel erg druk op school, en heb op dit moment ook nog geen plaatmateriaal …

Btw, hoe doen jullie dat met dat tuutje om hem aan de cilinder vast te maken?

barry
                              Topic starter

Eigenlijk maak je beter een mooie foto van de uitlaat & zet je daar de afmetingen bij.Dan nog wat je moet ingeven in cone lay-out.
                                Zoals ik het doe bijvoorbeeld,dan heb je ineens een bouwplan.

LvDoni
                                Bijdrager

Dat zou inderdaad handig zijn, dan ist gewoon snel klaar… maar ach, kep er neit zoveel meoite mee om zelf ook wat te doen 😉

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.