Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kevin_oet_vilt
    Bijdrager

kevin_oet_vilt :
      als je een minibike uitlaat zou omlassen zou dat goed werken op een standaar blokkie?

deze uitlaat bedoel ik

zou dat prestatie winst leveren tegenover een citypower of leo krul ?
      mvg kevin

iemand anders ervaring .. of mening ?:D

citta geel
      Bijdrager

lijkt me wel grappig als het zou werken
        laat wat horen als je hetgedaan heb!!

kevin_oet_vilt
        Bijdrager

k vraag me eigenlijk af waarom ut niet zou kunnen werken.
          kijk ut lijkt heel veel op een iets verkleinde vorm van een HandMade..
          dus misschien loopt die ook als een kleine HandMade :Pzoiets …

of zit ik nu te raaskallen ?:P

ArvidW
          Donateur

Waar je goed naar moet kijken is het volgende:

Welke uitlaten lopen op een vespa goed? Juistja, lange uitlaten (denk maar aan proma circuit, leo krul, simo-racing, calibrata enz enz)

Welke uitlaten lopen niet zo goed op een vespa? Juistja, korte uitlaten (denk maar aan mijn faco, de polini-country, techno circuit)

Die korte uitlaatjes geven wel lekker veel vermogen, maar pas op flink hoge toerentallen.

Je zou dus best zo’n minibike uitlaatje kunnen verlassen, maar dan zou ik er wel een lange bocht aan maken (niet overdrijven) dan is er tenminste nog kans op een redenlijke low-end power, maar reken daar niet te veel op. Minibike uitlaatjes zijn gemaakt voor blokjes die meer dan 10.000rpm draaien, dus of het heel lekker gaat lopen op een vespablok wat normaalgesproken 6000-9000rpm loopt weet ik niet 😕

Uiteraard is dat “korte – lange pijp” theorie erg kort door de bocht, maar je kunt er wel dingetjes behoorlijk mee voorspellen (leo krul is veel langer en dunner dan proma circuit, en is ook laagtoeriger)

(wat spuit en snuif jij btw dat je die mini-bike pijp op een HM vind lijken :pest …. grapjuh, ik vind hem er niet zo erg op lijken :P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

kevin_oet_vilt
            Bijdrager

okej bedankt 🙂 moet k me maar even bedenken:P

nja k slik sterkere paracetamol…

G-no
              Donateur

ben ik de conussen van de ZIRRI aan maken met cone lay-out, doet het programma het na de 1e conus uitgeprint te hebben niet meer:boos zou iemand mij de uitslagen kunnen toesturen?

ArvidW
                Donateur

Ik kan de verleiding niet weerstaan, ik ga toch een Zirri bouwen:)

Als ik de laatste cone aanpas wordt de uitlaat 100mm langer

Kijkend naar Barry’s racing Ciao is de uitlaat dan weer erg lang, zo groot als hij nu bij Barry is is hij echt ongelooflijk mooi :lol:D

Omdat ik vermoed dat de inhoud van deze pijp iets te groot is voor mijn 62.4cc cilindertje wil ik de uitlaat gaan verkleinen, ik denk zelf aan een 80 of 90% Zirri. Als ik dat doe dan wordt de uilaat bij 80% precies evenlang, en bij 90% 45mm langer, dat lijkt mij wel overkoombaar.

Kijkend naar de Calibrata (wat toch wel een erg fijne pijp is :D) ga ik denk ik voor een 90% Zirri, de maten van de calibrata en Zirri komen dan beetje overeen dat lijkt mij een mooi uitgangspunt.

Dit hele geklooi met maten is beetje een gok, ik heb wel enig idee wat er gaat gebeuren, maar ik weet echt onvoldoende om het goed te voorspellen. De uitlaat bouw ik dus eigenlijk voor de looks, en hoop natuurlijk dat hij goed gaat presteren 🙂

Home made engine dyno

barry
                  Topic starter

Ik zou de lengte behouden,maar hem dan iets dunner maken.
                    En geen cone achteraan!!!Ik denk dat de laatste cone ingebouwd is namelijk.

erwinko
                    Bijdrager

wie heeft die uitlaat zo verneukt met de gasbrander? :S

barry
                      Topic starter

erwinko :
                        wie heeft die uitlaat zo verneukt met de gasbrander? :S

groot vraagteken voor mij,want hij zat zo onder de brommer.

ArvidW
                        Donateur

barry :
                          Ik zou de lengte behouden,maar hem dan iets dunner maken.
                          En geen cone achteraan!!!Ik denk dat de laatste cone ingebouwd is namelijk.

Owja, goed dat je daaraan denkt :thumb

Dan zou die ingebouwde cone een hoek hebben van 23graden, en dat is kei veel 😮

Wat ik nu heb gedaan is alle maten met 0.9 vermenigvuldigt, dus 10% kleiner gemaakt, en de laatste cone verlengd (dus 200mm lang ipv 100m zoals hij nu is) dan zit je met een eindconus van 11.5 graden en dat is evenveel als de calibrata.

Eventjes goed kijken wat ik ga doen, want als de uitlaat niet presteerd straks is het zonde van al die tijd 🙁

Home made engine dyno

ciaoracer
                          Bijdrager

Wat bedoelen jullie precies met een ingebouwde cone? Ik snap dit niet zo goed.

kevin_oet_vilt
                            Bijdrager

leovinci van walleroo/fox
                              dezelfde uitlaat

hallo,,weet iemand of het nut heeft deze leovinci om te lassen?

en kun je geen proma gun in cones namaken ?

mvg kevin

barry
                              Topic starter

Dat kan je zeker,elke uitlaat heeft zijn eigenschappen.Proberen maar zou ik zeggen & 20 € is ook niet de moeite,om eens te oefenen.

kevin_oet_vilt
                                Bijdrager

nja ik wil weten of het de moeite is want ik ben zowat blut ..:P en wil iets anders dan de leo krul.

en kun je geen PROMA GUN nalassen .. door cones te maken ?

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.