Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

ArvidW :

barry :
      En hier is er nog ééntje voor de bouwers onder ons.
      namelijk de “ZIRRI”

Gaaf :thumb

Uitlaat eventjes goed bekeken met 2 uitlaatbereken programma’s en ik vermoed (hoeft dus niet waar te zijn !) dat de uitlaat origineel gemaakt is voor meer dan 100cc 😮 =) met een powerband tussen 7.000 en 11.000 RPM :lol

Eventjes kijken of ik er tijd voor heb, maar dit is nog wel leuk uitlaatje om te maken 🙂

Rijdt deze uitlaat een beetje goed? Of is het echt een uitlaat voor veel meer cc’s ?

Voor degene die deze uitlaat na gaan bouwen, laat de baffle conus geheel doorlopen tot de tailpijp, als je de baffle conus zo afkapt als bij de zirri uitlaat dan vernouw je de powerband heel erg, dus je hebt maar op een veel kleiner toerenbereik (iets meer) vermogen;)

Barry, erg gaaf dat je de maten van deze toch wel exclusieve uitlaat hier post :thumb

Mooi arvid!
      ben benieuwd wat je ervan bakt, je vorige calibrata was erg gelikt!

Edit ArvidW: Hé slijmbal, ja als ik hem maak dan verkoop ik hem mischien wel voor 500euro aan jou :pest

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

ciaoracer
      Bijdrager

Je bedoelt die laatste dan verlengen tot het einde van de Tailpipe of hoe wil je het precies uitdrukken? Ik snap het niet direct.

G-no
        Donateur

misschien ff handig voor de mensen hier, ff wat begrippen met betrekking tot uitlaten:

ArvidW bedoeld dus dat je de baffleconus, in dezelfde hoek moet verlengen tot je de diameter van de stinger of tailpipe hebt.

citta geel
          Bijdrager

barry :
            vandaag er even aan voortgewerkt:
            -De 2 kleine conussen voor de bocht achteraan gemaakt.

-Bevestiging voor de demper gemaakt & vastgelast , ook ineens de versteviging onderaan gemaakt.
            De bevestiging heb ik van leovinci overgenomen.Dit is een standaardmaat & zo passen er vele dempers op.

Daarna alles samenvoegen , zodat dit een mooi geheel word , althans dat hoop ik toch.
            Echt zo mooi dan de originele Calibrata kan deze nooit worden , maar dat snappen jullie wel zeker.
            Maar de afmetingen kloppen perfect.

die kleine ringen zijn die op het laagste punt nou 20 mm of 30 mm kan het niet echt lezen
            wat is de hoek van deze cone voor in dat programma

ciaoracer
            Bijdrager

Hey,

Ik ben dus waarschijnlijk va plan om die zirri te gaan maken, maar even een vraag. Ik ga dus alles hetzlefde maken als op die foto, maar kan ik dan als die einddemper van Barry daar in de plaats van een inox demper voor gebruiken die ik zelf op maat maak? Of zou dit niet werken. Dus dan maak ik de demper volledig zelf.

G-no
              Donateur

dat kan ja:)

citta geel
                Bijdrager

citta geel :

barry :
                  vandaag er even aan voortgewerkt:
                  -De 2 kleine conussen voor de bocht achteraan gemaakt.

-Bevestiging voor de demper gemaakt & vastgelast , ook ineens de versteviging onderaan gemaakt.
                  De bevestiging heb ik van leovinci overgenomen.Dit is een standaardmaat & zo passen er vele dempers op.

Daarna alles samenvoegen , zodat dit een mooi geheel word , althans dat hoop ik toch.
                  Echt zo mooi dan de originele Calibrata kan deze nooit worden , maar dat snappen jullie wel zeker.
                  Maar de afmetingen kloppen perfect.

die kleine ringen zijn die op het laagste punt nou 20 mm of 30 mm kan het niet echt lezen
                  wat is de hoek van deze cone voor in dat programma

iemand ???? ik denk toch 20 mm

barry
                  Topic starter

Speciaal voor Citta Geel:
                    diameter 1=93mm
                    Angle1=10
                    Diameter 2=93mm
                    Angle 2= -10
                    Lengte=34mm

Als je deze invult ben je er.Succes ermee.

citta geel
                    Bijdrager

oke thanks

ArvidW
                      Donateur

G-no :
                        misschien ff handig voor de mensen hier, ff wat begrippen met betrekking tot uitlaten:

ArvidW bedoeld dus dat je de baffleconus, in dezelfde hoek moet verlengen tot je de diameter van de stinger of tailpipe hebt.

Klopt :thumb

En wat mischien ook verstandig is om de belly dunner te maken, de belly van de uitlaat nu duid op een 100cc + uitlaat, mischien dat je met het versmallen van de belly het meer een uitlaat voor 70cc kunt maken, maar dat ga ik nog eventjes uitzoeken ! 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

ciaoracer
                        Bijdrager

Ik heb nu ondertussen ze alle drie met cone laye out gemaakt en ook uitgeknipt en in elkaar gezet. Ik ga ze proberen na de paasvakantie ze alle drie in school te maken. daar hebben ze mig/mag lasapparaat. Ik hoop dat het mij gaat lukken. Want dan heb ik er weer drie leuke uitlaatjes bij. Moet ik alleen nog een paar leuke dempers zien te vinden.

kevin_oet_vilt
                          Bijdrager

als je een minibike uitlaat zou omlassen zou dat goed werken op een standaar blokkie?

deze uitlaat bedoel ik

zou dat prestatie winst leveren tegenover een citypower of leo krul ?
                            mvg kevin

barry
                            Topic starter

ArvidW :

G-no :

Klopt :thumb

En wat mischien ook verstandig is om de belly dunner te maken, de belly van de uitlaat nu duid op een 100cc + uitlaat, mischien dat je met het versmallen van de belly het meer een uitlaat voor 70cc kunt maken, maar dat ga ik nog eventjes uitzoeken ! 🙂

Het is de zirri uitlaat héy & geen Arvid special.Anders kan je beter zelf een uitlaat berekenen,en die bouwen.
                              Wel goed dat je het er bijverteld,maar dan ben je wel het uitzicht van de Zirri kwijt natuurlijk.

pleasure
                              Bijdrager

kevin_oet_vilt :
                                als je een minibike uitlaat zou omlassen zou dat goed werken op een standaar blokkie?

deze uitlaat bedoel ik

zou dat prestatie winst leveren tegenover een citypower of leo krul ?
                                mvg kevin

Zou wel aardig kunnen werken, iig een lange powerband. Hij heeft wel een erg lange voorbocht. Toch leuk om te proberen!

kevin_oet_vilt
                                Bijdrager

ja als ik dat ga proberen word die voorbocht een stuk korter.

dat zou beter moeten trekken met kortere voorbocht tog ?

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.