Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 724)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Johnsel
    Sleutelbeheerder

printscreen 😀 die knop bove je insert en dan in paint weer plakke 😛

Jamie
      Bijdrager

als het goed is kan je het ook opslaan met opslaan staat in de invulkader daarboven hij slaat het op als cad

TimoO_
        Donateur

hij slaat het op als ‘con’ hoor? en je kan dat niet veranderen. waar moet ik dat nou mee openen en hoe moet ik de uitslag uitprinten? het is allemaal heel mooi dat progamma maar zonder dat kan ik er ook niets mee.

Jamie
          Bijdrager

ohw sorry dat kan heb t een tijdje niet gebruikt 😉 ik weet niet hoe je dat moet uitprinten ik savede dat altijd als backup

barry
            Topic starter

Nu eens geen uitlaat,maar terug een pulse-jet bouwen.Haar naam is “ESCOPETTE” ,word 1600mm lang & heeft een uitlaat van 89mm.Dit is de 2de die ik deze week maak.Deze zou een stuwdruk leveren van 12lbs.
              Word gemaakt Van 304 RVS van 1,5mm dikte.
              1 deel is al gerold,maar daarin heb ik me onderschat,want wat is dat zwaar werk.Foto’s zullen volgen,maar niet vandaag.

Edjuh
              Bijdrager

Hier een zéér interessant stuk over expansie uitlaten, speciaal leuk voor de aspirant-uitlaatbouwers:

http://www.2stroke-tuning.nl/media/artikelen/2takt_Expansieuitlaat.pdf

barry
                Topic starter

En hier is er nog ééntje voor de bouwers onder ons.
                  namelijk de “ZIRRI”

Hier nog 2 foto’s ter verduidelijking,hoe de tailpipe eraan komt te zitten.

-Buiten de demper zijn alle afmetingen de buitenmaten.
                  -Materiaaldikte is 1mm.

succes ermee.

ciaoracer
                  Bijdrager

Hey,

Waar zou je trouwens ergens zo een uitlaatdemper vanachter kunnen vinden? Want dit is toch best wel een speciaal dingetje als einddemper.
                    Ik ga het mss eens proberen. Is altijd wel leuk om eens te doen.

Ik ben nu eens bezig met die ninja uitlaat in cone lay out aan het zetten maar ik zit met een probleem. Ik heb dus de eerste cone met een hoek gemaakt, maar de 2 de moet ook met een hoek. Als ik dat dan uit reken met sinus dan kom ik 14.5 uit. Maar nu vraag ik mij af moet ik dan maar bij 1 angle op dat programma 14.5 schrijven of bij 1 angle 14.5 en bij de andere angle dus angle 2 moet daar dan -14.5 komen?
                    Alvast bedankt. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Iemand een idee.

Ik heb trouwens alle uitlaten die hier beschreven zijn in cone laye out gemaakt behalve de sprocatti uitlaat.

barry
                    Topic starter

leer eens de edit knop gebruiken aub,inplaats van constant onder elkaar te posten.

ciaoracer
                      Bijdrager

Sorry dat ik hier nu weer op antwoord, maar ik heb spijtig genoeg nog niet echt een antwoord op mijn vraag.

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

verwacht ook niet dat iemand direct reageert in een paar uurtjes. niet bumpen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

TimoO_
                          Donateur

en ik ook effe een vraagje, want ik probeer die ninja ook al zo lang in cone layout te maken. maar ik weet nog steeds niet hoe je die cones moet opslaan uit moet printen enz. gewoon dat je de uitslag krijgt.

kjeld
                            Bijdrager

Ik heb ze al gemaakt in cone layout ik stuur het je wel es op msn door 😉 Je moet gewoon op file –> print duwen is dat zo moeilijk :pest.
                              Je moet rouwens toch bij lenght de gemiddelde lengte zeg maar (langste-kortste stuk)/2????
                              bij de laatste cone van de ninja (17+15.5)/2=16.25

KennyVespa
                              Bijdrager

Herr FlicK :
                                verwacht ook niet dat iemand direct reageert in een paar uurtjes. niet bumpen

dat mag ik wel hopen flickie anders wacht je hier 2 dagen op je antwoord

ArvidW
                                Donateur

barry :
                                  En hier is er nog ééntje voor de bouwers onder ons.
                                  namelijk de “ZIRRI”

Gaaf :thumb

Uitlaat eventjes goed bekeken met 2 uitlaatbereken programma’s en ik vermoed (hoeft dus niet waar te zijn !) dat de uitlaat origineel gemaakt is voor meer dan 100cc 😮 =) met een powerband tussen 7.000 en 11.000 RPM :lol

Eventjes kijken of ik er tijd voor heb, maar dit is nog wel leuk uitlaatje om te maken 🙂

Rijdt deze uitlaat een beetje goed? Of is het echt een uitlaat voor veel meer cc’s ?

Voor degene die deze uitlaat na gaan bouwen, laat de baffle conus geheel doorlopen tot de tailpijp, als je de baffle conus zo afkapt als bij de zirri uitlaat dan vernouw je de powerband heel erg, dus je hebt maar op een veel kleiner toerenbereik (iets meer) vermogen;)

Barry, erg gaaf dat je de maten van deze toch wel exclusieve uitlaat hier post :thumb

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 724)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.