Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Zelfbouw uitlaat topic
- Dit onderwerp bevat 723 reacties, 125 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 december 2006 om 11:35 #149245
Op aanvraag van iemand,voor de afmetingen van de Simonini Calibrata , zal ik er eens iets moois van maken.
Hier is alvast de tekening + afmetingen.
Om dit na te maken heb je echt niet veel nodig.Op enkele uurtjes moet dit lukken.
Van Arvidw heb ik een site te horen gekregen voor zelf conussen te maken.Namelijk:
http://www.pulserate.comdit kan je gratis downloaden.
Hierop kan je mm ,inch ,enz……instellen.
Wat je enkel moet doen zijn de maten invullen.
Indien er geen “angles ” zijn zet je deze op 0.
Je ziet direct de conus in het 3D & ook direct je conus opengeplooid.
Dit print je dan af.Het kan gebeuren dat dit op meerdere bladzijden gebeurd.
Dan zie je lijntjes & nummers.Uitknippen & aanmekaar plakken.
Dit leg je dan op je metalen plaat.Plaat uitknippen , slijpen, enz……..!
Dan begin je hem te rollen , te walsen(zoals ik doe) , of je slaat hem rond op een stuk buis met een rubber hamer ,totdat de naden tegen elkaar komen.Indien de naden blijven openstaan zet je een spanring over de cone & draait deze aan.simpel hé.
Naad lassen & je cone is klaar.
Voor de demper kan je alles gebruiken als je wil,maar nu je toch bezigbent maak je hem toch even zelf.
Lengte=200mm
Diameter=60mm
Diameter demperbuisje=26mmindien vragen:stel me ze gerust & ik hoop dat er een paar zullen aan beginnen.
Voor de plaat mag je 0,6mm nemen.Maar dit is moeilijk te lassen.Het beste neem je O,8mm of 1mm.
Zo heb ik mijn pulse jets ook gebouwd , met dat programma is het echt een fluitje van een cent.Nu gedaan met lullen & bouwen.
steeds met de vriendelijkste groetjes
Barry “de Belgische beer”
3 december 2006 om 12:05 #153509Chill programma! Ik ga daar zeker iets mee doen.
3 december 2006 om 12:06 #153510G-no :
Chill programma! Ik ga daar zeker iets mee doen.Heb je het al gedownload dan??????
3 december 2006 om 12:12 #153511ja:) En misschien kan ik ook nog iets doen met het programma wat je vanaf http://www.vespafreak.nl kunt downloaden om je eigen uitlaat te berekenen.
edit: Het zou handig zijn als mensen hun uitlaat ook opmeten BV een ninja of handmade!
3 december 2006 om 12:20 #1535122meter lang woow gek moet echt een brute uitlaat zijn dan gekk
3 december 2006 om 12:32 #153513G-no :
ja:) En misschien kan ik ook nog iets doen met het programma wat je vanaf http://www.vespafreak.nl kunt downloaden om je eigen uitlaat te berekenen.edit: Het zou handig zijn als mensen hun uitlaat ook opmeten BV een ninja of handmade!
of een proma gun/cannon als we toch bezig zijn.
3 december 2006 om 12:36 #153514Die worden niet met conussen gemaakt, die worden geperst en ik denk dat er vormen bij zitten die nogal moeilijk worden om na te maken.
3 december 2006 om 14:11 #153515ik ga denk ik ook uitlaatje lassen 🙂
enige probleem is die conussen mooi rond te maken 🙁
3 december 2006 om 14:28 #153516Héy Erwinko,het is even oefenen,als je de ‘pak’ hebt gaat het echt vanzelf & met dat programma,het uitprinten & hoppa,10 minuutjes later ligt er een cone voor je neus.
3 december 2006 om 15:17 #153517hc_mike :
2meter lang woow gek moet echt een brute uitlaat zijn dan gekk:!200mm is geen 2 meter vriend! Wel vet zelf uitlaat te maken maar lijkt me geen makkelijk klusje,, krijgje zoiets ook mooi barry? hoe is jouwne geworden?
3 december 2006 om 15:31 #153518Als je metaal kan bewerken en er het materiaal en gereedschap voor hebt is het zeker vet om eens te proberen. Ik ben niet handig in zoiets 😀
We willen wel fotos zien 😉
Barry is het geen idee om de calibrata na te maken en dan te verkopen?3 december 2006 om 15:39 #153519ik wil het ook wel een keer gaan doen, maar die conussen kan je beter ergens laten maken denk ik.
3 december 2006 om 15:52 #153520barry, wat kost een staal plaatje van 1 bij 1 meter? (of andere standaard maat) in de goede dikte uiteraard 😉
3 december 2006 om 16:53 #153521Ik betaalde onlangs voor 2 staalplaten van 1mm dik , 1800mm lang , 600mm breed 20euro.
Vanaf het papier geprint is & de plaat afgetekend , gaat het plooien best wel.
Ik gebruik dikwijls een ijzeren buis , die ik in de bankschroef inspan & sla daar de plaat omheen met een rubberen hamer.
Dus eigenlijk heb je niet veel nodig & duur is het ook niet.

hier zie je 2 pulse-jets waarmee ik bezig ben.
Deze conussen zijn gemaakt via dat programma.Volgens mij zien ze er toch prima uit , of niet.3 december 2006 om 16:56 #153522dat ziet er zeker goed uit! Maar is al niets meer voor een amateur om even te maken:P
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.