Vespa-Ciao.NL
:: zelf waterkoeling maken

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden zelf waterkoeling maken

10 berichten aan het bekijken - 61 tot 70 (van in totaal 70)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Donateur

ik had als plan als ik ooit zoiets ging doen, om dan alleen aan de onderkant (wanneer de cilinder is gemonteerd) 3 koelribben eraf zou slaan en aan de bovenkant 3. klinkt een beetje vaag maar het komt erop neer dat de zijkanten van de cilinder heel blijven. zo stroomt de koelvloeistof ook nog langs de koelribben wat nog beter koelt.

Tim
      Bijdrager

ik ga eens kijken of er nog een koelrib vanaf kan. zit nu volgens mij al tegen de uitlaatpoort aan.. misschien dat daar een klein beetje van weggehaald kan worden..

speedbuxy
        Bijdrager

OVC#7 :
          Ik heb ook een berichtje terug gehad van Marcel van Koopmans tuning.
          Ik weet niet war jij je info haalt Buxy,maar kloppen doet het niet in ieder geval.

Hoi,

Ik durf je met 20000% zekerheid te zeggen dat bij zowel Koopmans als XSH als elke andere zichzelf respecterende tuner de squish waarde zeker wel onder de 1mm komt.
          Bij Koopmans is de kleinste waarde waarmee ik getest heb op een 70cc scooterblok net boven de 0,40 geweest. Ik geloof dat het 0,42 was.
          Ik kan zo op die site niet vinden waar het staat anders had ik er wel even op gereageerd. Als jij dat eventueel wilt doen moet je dit stukje maar kopieeren ofzo.

Groetjes,

Marcel (MOL)

Ten eerste erg sneu dat je anderen om een mening moet vragen, dat had je in het ergste geval ook een tuner voor kunnen bellen maar goed.
          Lees zelfs wel dat je mol naar dit topic toe wou linken hoe sneu kan je zijn.
          Ik los de meestal m,n dingen die ik niet weet of snap zelf op en ga er geen 3den in betrekken, hoogstens vragen.

Maar goed ik heb nog wel ergens de afstel gegevens voor de mvt rotors liggen zal die wel even opzoeken en fotograveren.
          Daar staat duidelijk dat 1,5 de advies waarde is en dat onder de 1 gaan taboo is.
          Dus wat mol zegt klopt niet helemaal, sowieso hebben rotors allemaal verschillende waardes die je aan moet houden.
          En als XSH altijd ver onder de 1 zit, ben ik benieuwd waarom ie bij mij de laaste afstel beurd met 1,5mm tin begon te meten voor de squish waarde.
          Dan had ie wel met 1mm begonnen niet of nog beter een halve mm als het toch 0,4 mag zijn.

Maar goed ik ben er wel over uitgepraat met jou, je hebt zelf namelijk de info niet en met mol heb ik geen discussie dan had ik hem wel gepmd.
          Wat je mij nooit zal zien doen, ook als ik iets niet weet of twijvel dan bel ik wel een tuner ipv anderen te mengen in de discussie.
          Jij maakt het nu namelijk persoonlijk door het bij meerdere mensen neerleggen en een kampje, partij proberen te vormen wat ik geen leuke eigenschap vind, ook al zou iemand het mis hebben.

@tim.
          Ik zou er idd ook nog 1 of 2 ribjes afhalen de belangrijkste koeling zit rond de uitlaatpoort.

Daan777
          Moderator

zomg lol, waar ging dit topic ook al weer over?

frf
            Bijdrager

over waterkoeling maken 😛

speedbuxy
              Bijdrager

Ja en daar mag het nou wel weer over verder gaan.
                Wij discuseren namelijk verder met de pm:)

Bartjee
                Donateur

Dan vanaf nu WATERKOELING, alle berichten die nog over iets anders gaan worden verwijderd.

OVC#7

TimoO_ :
                    ik had als plan als ik ooit zoiets ging doen, om dan alleen aan de onderkant (wanneer de cilinder is gemonteerd) 3 koelribben eraf zou slaan en aan de bovenkant 3. klinkt een beetje vaag maar het komt erop neer dat de zijkanten van de cilinder heel blijven. zo stroomt de koelvloeistof ook nog langs de koelribben wat nog beter koelt.

Zal dat de circulatie niet onnodig in de weg zitten die 2 koelribben?
                    Een goede koeling valt of staat natuurlijk met een goede circulatie,en in mijn verbeelding zie ik dat water al stilstaan tussen de 2 ribben. Of gaten er in boren natuurlijk.

Lowie
                    Bijdrager

kan toch nooit goed voor je cilinder zijn als je de helft maar koelt?

Edjuh
                      Bijdrager

Je koelt het heetste deel, wat dichter bij de verbrandingskamer ligt. De rest krijgt nog geforceerde koeling van het vliegwiel.

Zo werkt de polini LC ook, maar die heeft ook een watergekoelde kop(met een vleugje rijwingkoeling).

10 berichten aan het bekijken - 61 tot 70 (van in totaal 70)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.