Vespa-Ciao.NL
:: Zelf mengen

Home Forums Techniek Opvoeren Zelf mengen

• Dit onderwerp bevat 39 reacties, 23 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren geleden door GK.
10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Ik meng nu voor me citta goedkope ESSO olie

4 liter 80ml ong.

Vespa Si
      Bijdrager

Kwafo :
        ik gebruik altijd van dezelfde shop (texaco) brommix, is dit gewoon slecht en kan je zelf beter mengen of maakt dat niks uit?

Ik merkte met mijn brommer wel degelijk een verbetering tussne zelf mengen en uit zn pompje bij de esso of texaco. Gasreactie werd ietsjes feller en het klonk alsof ie gewoon mooier liep.

ouweciao
        Bijdrager

Ik gebruik semi synth eurol, 5 e/l. Meestal tank ik bijna 2 liter dat betekend 2 volle dopjes olie om ongeveer 1:50 te krijgen. Gaat prima (als jeje tank niet nokkie vol gooit dat is :lol)

cittatuner
          Bijdrager

ik meng motorex cross power olie voor me brommers…fles van een liter kost 16 euro en kun je 1 op 100 mengen ipv 1 op 508)

hansieb
            Moderator

Castrol – Olie – 2 Takt – A747 ,€. 23.50

Castrol – Olie

Type: Racing A747.

Castrol A747 is een semi-synthetische tweetakt olie voor racemotoren, waarbij zelfs onder extreme omstandigheden een perfecte smering vereist is. Speciaal ontwikkeld voor watergekoelde, tweetakt meercilinder wegracers. Dankzij de speciale additieven wordt het vastlopen van de zuigers, vastzittende zuigerveren en vervuiling van de bougies voorkomen.

Castrol A747 wordt ingezet waar koolafzetting in de uitlaatpoorten en op de zuigers voorkomt, zodat het maximale vermogen beschikbaar blijft.

Deze olie schijnt ook erg goed te zijn , meeste sprinters ( perso’s op scooterfreaks ) gebruiken deze stuff.

nlguusnl
              Bijdrager

Ik heb gister een vespa ciao gekocht en ik weet er niet veel van af kan ik niet gewoon tanken bij een tank station. Als dit niet kan kunnen jullie (alvast bedankt) precies uitleggen hoe ik moet mengen en wat ik moet mengen.

Heel erg bedankt Guus

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

Nou bij de meeste b-pompen heb je een brommerpomp.
                  anders gewoon even vragen 😉

Zoiets kost 1,50-1,60 ? per liter ongeveer (daar is de olie er al ingemengt dus)

*brommermix word het ook wel genoemd door pompen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

eddi
                  Bijdrager

hansieb :
                    Castrol – Olie – 2 Takt – A747 ,€. 23.50

Castrol – Olie

Type: Racing A747.

Castrol A747 is een semi-synthetische tweetakt olie voor racemotoren, waarbij zelfs onder extreme omstandigheden een perfecte smering vereist is. Speciaal ontwikkeld voor watergekoelde, tweetakt meercilinder wegracers. Dankzij de speciale additieven wordt het vastlopen van de zuigers, vastzittende zuigerveren en vervuiling van de bougies voorkomen.

Castrol A747 wordt ingezet waar koolafzetting in de uitlaatpoorten en op de zuigers voorkomt, zodat het maximale vermogen beschikbaar blijft.

Deze olie schijnt ook erg goed te zijn , meeste sprinters ( perso’s op scooterfreaks ) gebruiken deze stuff.

ik gebruik ook altijd castrol en dan 1:40 met mijn setup, idd nooit koolafzetting (maar dan wel vol synthetisch!!)
                    bjna 30euro, dat wel:o

vicious
                    Topic starter

nlguusnl :
                      Ik heb gister een vespa ciao gekocht en ik weet er niet veel van af kan ik niet gewoon tanken bij een tank station. Als dit niet kan kunnen jullie (alvast bedankt) precies uitleggen hoe ik moet mengen en wat ik moet mengen.

Heel erg bedankt Guus

Veel mensen zullen het met mij eens zijn dat zelf mengen beter is. Je weet nooit zeker welke olie er in de brommix zit en in welke verhouding.

GK
                      Bijdrager

ik mix nu ook zelf en vind het prima 😀 heb volgens mij nu iest te veel olie (deed ik dan wel voor het inrijden) maar nu kenttert die wat meer ^^

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.