Vespa-Ciao.NL
:: Zeebodem`s Citta White/Purple

Home Forums Perso’s Projecten Zeebodem`s Citta White/Purple

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 489)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Moderator

Jij hebt wel geluk gehad met die bussen! Die zijn namelijk van gehard staal, niet van messing.
      Ze hadden je gemakkelijk een tandwiel kunnen kosten.

Maar dat is niet gebeurt dus mazzel!! En het ziet er allemaal weer netjes uit, dat is het belangrijkste.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Zeebodem.
      Topic starter

zo…..
        weer even een kleien update,

tijdens de flevo toer bleek toch jammer genoeg,dat mijn naaf deksel niet lekvrij was.gaf lekkage op de keerring van de lange as.
        achervelg dus lekker onder de olie:S
        ik had gelukkig nog het naafdeksel van superindo liggen.toen ik de boel weer in elkaar draaide,zat de hele vertanding muurvast.
        toen ben ik lagertjes gaan uittikken van het deksel.ik heb er ook een stuk getikt,dus deze vervangen.
        vertanding draaid nu weer mooi soepel gelukkig.

verder is natuurlijk bekend dat het membraan dekseltje van de evo engine al lekt in de folder…
        zo ook die van mij dus.misschien dat ik later nog eens een extra 4e schroefje erbij tap,maar ik heb het nu eerst even opgelost door een nieuwe pakking te plaatsen,met daaronder en boven een klein laagje vloeibare pakking.

verder ook nog even de drukveer van de achter koppeling vervangen.

ook heb ik mezelf nog een leuk achter spatbordje gemaakt:)

ik had al wel snelgas erop zitten,maar deze vondt ik niet zo prettig.
        ik heb dus een andere erop gezet.ook zijn de remhendels links en rechts vervangen voor anderen,even als de decompressie hendel.
        allemaal mooi alu nu;)

verder heb ik nu de malossi 46,5mm op de evo engine gemonteerd,en ook meteen een nieuw setje zuigerveren
        omdat hij met de polini 46mm tegen de 65km/h in eens ging inhouden??dacht ik eens kijken hoe het met de malossi gaat;)
        merk wel meteen dat hij onderin een stuk tammer is dan de polini,dat scheelt echt een slok op een borrel zeg…
        hij lijkt nu zo in eerste instantie geen dood punt meer te hebben,maar het kan altijd mooier lopen natuurlijk:D

ik moet van het weekend er nog even mee bezig,maar ik ben blij dat het loopt.

hier even een klein filmpje nog.

hansieb
        Moderator

Ziet er netjes uit 🙂 Alleen klinkt die wel erg braaf voor een evo engine.

Zeebodem.
          Topic starter

dat vondt ik ook al hans,…

ik zit nu nog wel aardig in het gewicht qua gewichtjes.
            zit nu 7,5gram in,dat kan misschien nog wat lichter;)

Docs
            Donateur

Die bouten voor je varioklok heb je JMPB weg zeker? Ik zag het ook al ja, gelukkig van te voren. Maar even een paar extra ringetjes tussen.

Zeebodem.
              Topic starter

docs911 :
                Die bouten voor je varioklok heb je JMPB weg zeker? Ik zag het ook al ja, gelukkig van te voren. Maar even een paar extra ringetjes tussen.

nee,ik heb ze van de zaak meegenomen,maar ik heb me wel aan de maat van JMPB vast gehouden;)
                20mm…..

wat dus eigenlijk 15mm moet wezen;)

Docs
                Donateur

Idd 😉 Ik zag het ook al ja. De bouten van JMPB zijn langer dan de standaard bouten 😮 Niet zo heel veel, maar net lang genoeg om de pot stuk te draaien.

Citta ziet er heel netjes uit trouwens :thumb

FonS
                  Bijdrager

Zeebodem FM :
                    toen ik dit dus zag viel mijn mond open van verbazing…

zoek de verschillen…

Dit is te repareren met Durafix 😉 Je moet dan natuurlijk wel voorzichtig zijn, als je de bouten erin draait, want heel stevig is het niet.
                    Maar het belangrijkste is dat je olie niet meer eruit loopt, en dat lukt op deze manier prima :thumb

De stalen bussen zijn omringd door aluminium, de truc is dus om op dat randje aluminium te beginnen met het leggen van de Durafix en dan met een draaiende beweging naar binnen toe te werken. Daarna laten afkoelen en afslijpen, omdat de Durafix anders te dik is en tegen de tandwielen komt.

goedguus
                    Bijdrager

Durafix filmpje

In dat filmpje kun je zien hoe dat moet 😉

Zeebodem.
                      Topic starter

FonS en Goedguus,

thnx voor de info mannen:thumb
                        ik ben nu eerst klaar ivm het andere deksel,maar ik ga dit goedje zeker weten onthouden.
                        grandioos spul ja8)

crossfreak
                        Bijdrager

als ik dat nou ook eerder wist had ik waarschijnlijk nog steeds met me simo gereden :S

.-{2F4OV}-.

Kzou de rolletjes een stuk lichter nemen dan trekt ie veel beter door:thumb

Rond de 5.5gr moet wel kunnen.

Zeebodem.
                            Topic starter

.-{2F4OV}-. :
                              Kzou de rolletjes een stuk lichter nemen dan trekt ie veel beter door:thumb

Rond de 5.5gr moet wel kunnen.

klopt helemaal;)
                              ik zit nu op 7, nog wat geloof ik.
                              de 2e rij vanaf het lichtste uit het zwaarste polini doosje.morgen heb ik weer de hele dag de tijd om te rommelen.
                              deze gewichtjes had ik er nog in zitten van de polini 46mm.

Martino
                              Moderator

Je naafdeksel ziet er weer prachtig uit zo! :thumb Maar ook met de polini lijken mij die 7 grams rollen aan de zwaare kant. Of heb je een rode drukveer nu? Ik denk dat 5,5 idd veel meer in de buurt moet zitten met jou setup mits je Malossi geel of Polini goud als drukveer hebt.

Weet je toevallig ook welke maat sproeiers er in jou carburateur zitten?

Zeebodem.
                                Topic starter

thnx maarten.

ik heb de gele malossi drukveer nu.
                                  hoofdsproeier heb ik nu 84,met koffie met melk bruine bougie.
                                  stationair sproeier 60 dacht ik zo.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 489)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.