Vespa-Ciao.NL
:: Zeebodem`s Citta White/Purple

Home Forums Perso’s Projecten Zeebodem`s Citta White/Purple

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 489)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Leovince
    Bijdrager

Nice! Nu kan je tenminste meepraten met Speedbuxy en VespaAvanti:P

Vespa Ciao!

Ik snap dat toch echt niet jullie zetten een heel blok effe in mekaar en pats hij doet het
        Ik moet dan altijd drie dagen fultime aan het werk om het probleem te zoekn

Ontopic
        wel lekker geluidje geeft dat ding

VespaAvanti
        Donateur

Mooi dat hij het al doet Evert!
          Maar ik blijf er bij, op een EvoEngine hoort een Malossi filter, dan heb je in ieder geval ook dat mooie geluid:D
          En ik blijf er ook bij dat het Polini filter troep is, er zit geen eens een filtergaasje in, nou zeg ik niet dat dat super is maar beter iets dan niets he Andree:pest:P
          Plus het Polini filter stelt vetklote af heb ik de ervaring.

Dat stotteren en uitvallen komt door een vette bougie trouwens.
          Ik had het ook in de afstelfase, EvoEngine’s hebben daar heel erg last van met een slechte afstelling.
          Die Proma CC er onder leggen klinkt trouwens ook zeer goed in de oren, dan krijg je pas echt trekkracht:duivel:D

Succes man!:thumb

speedbuxy
          Bijdrager

VespaAvanti :
            dan heb je in ieder geval ook dat mooie geluid:D

Dat zijn je oren op een snorbrommer niet met je eens zeker niet naar een dag toeren.
            Wie dat wel met je eens zijn zijn de pigs en de benziene pomp die vinden het ook een prachtig:D

En het filter wat jij troep noemt heeft denk ik in totaal meer luchtinlaat dat het malossi filter gezien die knik in het malossie filter erg smal is.
            Denk dat de buisjes in het polini filter in totaal meer oppervlak hebben;)

En een power filter steld enkel makkelijker af omdat ie niet zo zinnig is, wat ook betekend dat halfgas of 3/4 gas 9 van de 10x sneller is dan volgas.
            Een ”orgineel” filter laat dit minder snel toe, want die smoort ie er dan 9 van de 10x in, wat ik persoonlijk fijner vind weet je tenmiste dat je nog niet helemaal perfeckt zit.

Maar ontopic maar weer, als je me nog niet gelooft moet je iedere scooter/brommer tuner in nl maar eens bellen wat die vinden van een power filter op een midrange/laagtoerige setup.
            (denk dat sommigen bij voorbaat al ophangen:D)

@evert
            Mooi dat je hem al lopende hebt:thumb
            Hoop dat je hem voor zondag mooi lopende krijgt kunnen we mooi even een raceje houden8)
            (want cilinder was al ingereden toch?)
            Heb je trouwens al gecheckt hoe erg dat membraan plaatje orgineel lekt door er wat water met afwas midden op te spuiten?
            (denk dat je dan ook meteen wat meer boutjes erin wil:D)

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

Klinkt goed man 😀
              Alleen wel een beetje te grote sproeier hea 😉

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Zeebodem.
              Topic starter

bedankt allemaal:D
                ik ga dadelijk even verder knooien;)membraan plaatje heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken andree.
                zal ik dadelijk eens even doen.

iedereen nogmaals bedankt voor het reageren;)

Martino
                Moderator

Ik denk trouwens dat Andree het complete membraam bedoelt wat je afsluit met dat klepje. Met de membraamplaatjes lijkt niet zoveel mis te zijn volgens mij. Succes met afstellen. Enig idee wat voor een staionair sproeier er in jou carb zit eigenlijk?

tnerual
                  Bijdrager

issie niet veel terijk afgesteld??

wel leuk hoor! succes!

speedbuxy
                    Bijdrager

Ja ik bedoel idd dat membraan dekseltje die maar met 3schroefjes vast zit.
                      Klepjes is orgineel idd niks mis mee voldoen meer dan prima:thumb

VespaAvanti
                      Donateur

Met de 3 schroefjes krijg ik hem prima lekvrij, kwestie van een nieuw pakkinkje met een heeeeeeeel dun laagje vloeibaar aan het randje:thumb

speedbuxy
                        Bijdrager

VespaAvanti :
                          Met de 3 schroefjes krijg ik hem prima lekvrij, kwestie van een nieuw pakkinkje met een heeeeeeeel dun laagje vloeibaar aan het randje:thumb

Vreemd dat was mijn recept toen ook maar dat mocht toen niet baten.
                          En meende dat tonni hem met 3 boutjes ook nooit lekvrij heeft gekregen/gehad.

Zeebodem.
                          Topic starter

ik heb hem inderdaad ook wat bubbelen op het plaatje:S
                            ook kwam er wat zwarte drap tussen de kop en cilinder weg,even als de de aansluiting van de Polini SP.
                            afstellen is hem dus niet helemaal geworden.hij loopt in principe mooi,tot dat je op de top bent.
                            dan begint hij te spruttelen en in te houden.

de achterklok is wel gefikst gelukkig:D
                            hier zit trouwens ook nog een aardig horror verhaal aan vast,maar dat krijgen jullie later te zien en te lezen;)
                            ik zit nu bij mijn ouders even op de koffie namelijk.

@Martino:
                            stationair sproeier maatje 60.

Florian
                            Moderator

Ben benieuwd naar dat horrorverhaal Evert:P
                              Hoe hard denk je dat je citta nu ongeveer loopt??

Zeebodem.
                              Topic starter

ik weet niet precies florian,omdat hij loopt te klooien op de top.maar aardig rap hoor,dat wel:0

ik ga morgen de speedengine er weer onder hangen,want ik krijg het evo blok denk ik niet op korte termijn afgesteld plus dat ik voor een toertje moet kunnen vertrouwen op mijn blok;)
                                ik had toch wat lekkage op het membraan plaatje,en wat op de kop pakking.deze zit met vloeibaar,maar ik ga die even vervangen voor een echte polini kop pakking.
                                membraan plaatje ook even nazien.de sproeier zit nu op 82 en de bougie is redelijk koffie bruim.
                                verder ook vandaag een snelgas geplaatst…dat gaat wel leuk:P
                                ik ga hem denk ik verder afstellen op de proma cc.nu met de polini sp is het toch anders.de gasnaals zal wel ongeveer goed staan,want ik heb geen bwoooop gelukkig.goeie vlotte gas reactie,alleen dat gepruttel op de top dus.

maar zoals gezegd,morgen dus de SE er weer onder voor de toer,en na het weekend verder met de evo;)

ik was dus vandaag vrij,en shoarmadude belde met de mededeling dat hij wel even langs wou komen.dat is natuurlijk altijd gezellig:)konden we meteen voetbal kijken;)
                                de achterklok kampte dus ook nog met de dol gedraaide schroefdraad.ik zat te wachten op het pakketje van superindo met de achterklok,maar omdat ik zondag de flevo tour rij,zat ik hier erg op hete kolen mee.
                                toen shoarmadude er was,toverde hij uit zijn rugzak een vario naaf deksel:):)
                                als het pakketje van superindo niet op tijd zou zijn,was ik toch gered,en zouden wij naderhand de boel weer omruilen.

dat was dus zeer mooi geregeld!mijn dank aan shoarmadude!!super kerel.

we begonnen dus aan de achterklok….de eerste M10 bout die ik eruit draaide werdt meteen gevolgd door een tsunamie van cardan olie:S:S
                                toen ik de klok uit elkaar draaide,bleek dat de messing stopbussen onder de M10 draadgaten gewoon helemaal weg waren!ik had inprincipe dus te lange bouten.die ik had waren 20mm lang.die hebben dus gewoon die messing bussen helemaal de klok ingeduwd,en deze waren versnipperd door de tandwielen waarschijnlijk.
                                de olie die erin zat glinsterde gewoon van de messing vlokjes.

metallic cardan olie:P:P

maar goed….ik besef heel goed dat ik gruwlijke mazzel heb gehad dat mijn malossi vertanding niet naar de klote is.alles is nu gefikst en loopt heerlijk soepel,lekvrij en smooth;)
                                en wat werdt er afgeleverd aan de deur toen we bijna klaar waren???…..juist,de vario naaf van superindo haha.

stay tuned fot more udates folks:)

gruis in de cardan:S

toen ik dit dus zag viel mijn mond open van verbazing…

zoek de verschillen…

en de boel weer netjes in elkaar.

speedbuxy
                                Bijdrager

Jammer dat het niet echt wil vlotten met de evo, maar de aanhouder wint moet je altijd maar denken:thumb
                                  En dat met je bouten viel me bij de utrecht toer al op dat die van jou wat langer waren dan orginelen, maar je had ook een jmpb brug dus dacht zal wel goed zitten.
                                  Maar de messing was gelukkig geen match voor je malossi vertanding:D
                                  Spreek je zondag:thumb(als het met vervoer gaat lukken)

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 489)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.