- Dit onderwerp bevat 488 reacties, 84 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 7 maanden geleden door Nick Middendorp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juni 2010 om 10:25 #452644
een echte CC? NICE he kerel 😉
ja ok, goed dan.. was maar een gedacht.. film always beetje anders dan in real he 😉
ik heb wel een vraagje; de malossi voorvario wordt toch ”begrensd” door de achterkoppeling? Want de achterkoppeling kan niet zoveel varieren, wat ik wel jammer vind..
Tot waar gaat de voorvario zowat??
Bedankt
24 juni 2010 om 10:32 #462294
tot die buitenste ring.dus niet die zwarte ring die je ziet,maar de aller buitenste.
die zwarte ring die je op de schijf ziet,zou dan de onderkant van de nsaar wezen.24 juni 2010 om 10:42 #462297mooi glimmend vliegwiel:@
30 juni 2010 om 18:50 #462414ik heb een evo engine weten te bemachtigen:)
ben vandaag vast bezig gegaan met demonteren van de speedengine.verder ook nog de gaskabel vervangen van de 19mm dellorto van de evo engine.
tijdens de toer in utrecht afgelopen weekend was ik na 1 km al de bovenste M10 bout uit mijn varionaaf kwijt:S:S
die schroefdraad is verrot dus…gelukkig kon ik een ander deksel van superindo overnemen.ik heb voor morgen en vrijdag vrij genomen van het werk,om lekker te kunnen sleutelen en afstellen.
morgen komen de pakjes van superindo en jmpb binnen dus…..:):)
dus dat wordt de varionaaf reviseren en de evo eronder:Palles moet klaar weer voor de flevo toer namelijk;)de evo engine:)

de speedengine eronder weg,

kale bedoening daar:S

vast even een beetje gluren

morgen dus verder met de werkzaamheden.update volgt vanzelf;)
30 juni 2010 om 19:11 #462416Vet evert!!:)
Zal wel lekker gaan lopen dadelijk;)
Succes met de assemblage
30 juni 2010 om 20:45 #462423Ziet er goed uit ouwe dat blokie hoop dat je hem er lekker snel onder krijgt en af gesteld heb ook wat nieuws gekocht cheak me perso maar ff gaat hier in dronten ook goed hihihihihi 😀
spreek je morgen
greetz den
30 juni 2010 om 20:52 #462424He evert,ziet er goed uit joh,lekker knallen op de toertjes.
Hoop dat het lekker gaat lopen30 juni 2010 om 20:54 #462425OEW, hij zit er gewoon onder tijdens de Flevo-Tour!=)
Voor de afstelling zou ik met het volgende beginnen:Luchtschroef 2 slagen uit (2 keer compleet rond dus, 4 halve slagen)
Sproeier 84
Clipje op de gasnaald op het één na bovenste inkepinkje
B7HS bougie
En dan natuurlijk het Malossi filterDit is mijn afstelling met precies dezelfde setup, 99% kans dat hij dan gelijk smooth loopt, succes Evert
30 juni 2010 om 21:25 #462427Toch jammer dat ik niet bij de flevo tour aanwezig ben. Ik had graag je evo horen brullen. Het is dus met je variodeksel nog goed gekomen. Waar die tourtjes allemaal niet goed voor zijn. Je loopt soms letterlijk wat tegen het lijf.
1 juli 2010 om 07:30 #462437@opctje,
thnx collega:D
je zat achter een leo cc en een 13/13 aan zag ik?goed bezig kerel.gaat vlug he,zo,n besmetting:D@TM-Racing,
ik hoop ook dat het mooi loopt dadelijk.lekker knallen straks daar in west friesland;)@VespaAvanti,
ik doe mijn best.als het niet lukt,leg ik zo de SE er weer onder.
ik hoop het natuurlijk wel.ik zal eens beginnen met jouw afstelling:)sproeiers en bougie,s heb ik liggen,en uiteraard het malo filter.
hij had die van polini erbij zitten,maar die malo heb ik ook al in huis;)
dank je stephan voor e afstelling
@Martino
ja goed he:D
inderdaad jammer dat je er niet bij bent.volgende keer beter.
als het goed is krijg ik vandaag het deksel van superindo binnen,samen met het apkketje van JMPB.lekker sleutelen dus.
ik baal wel erg van dat deksel hoor….ik zal eerlijk zaggen dat ik me met de utrecht toer niet helemaal op mijn gemak voelde:S
je weet toch contineu dat die bout er niet lekker inzit;)1 juli 2010 om 08:38 #462438Ja je was inderdaad erg veel bezig met je achterklok. In je hoofd en ook bij elke stop, pauze of pechgevalletje zag je Evert weer wat aandraaien bij zijn klok. Toch ik begrijp je wel, het blijft je achtervolgen en je bent als de dood dat hij er helemaal geen zin meer in heeft.
Ik snap alleen niet wat er nou mis is met de Polini filter? Je kan deze toch mooi aanpassen. Niet al teveel werk lijkt me.
1 juli 2010 om 09:58 #462441Zeebodem FM :
ik zal eerlijk zaggen dat ik me met de utrecht toer niet helemaal op mijn gemak voelde:S
je weet toch contineu dat die bout er niet lekker inzit;)Lijkt mij Logisch, je wiel zal er maar afvallen met 50+ km/h
1 juli 2010 om 10:58 #462443Martino :
Ik snap alleen niet wat er nou mis is met de Polini filter? Je kan deze toch mooi aanpassen. Niet al teveel werk lijkt me.Er is helemaal niks mis met dat polini filter ding geeft meer als genoeg lucht.
(m,n scooter heeft naar verhouding nog minder lucht inlaat en dat trekt zelfs prima een 50mm fabrizi)
En ook dat het niet filterd is onzin want er zijn zat filterloze filters, die spuit je dan in met filter olie en dan word ie vet plakkerig van binnen en blijft het evt vuil daaraan plakken.
Maar de meesten mensen hier zitten nog in de powerfilter periode:D@evert
Mijn advies is gewoon eerst lekker met het polini filter aan de gang te gaan
Z,on malossie ”filter” kan je met z,on open stukje gaas erin ook totaal niks noemen, enige wat ie doet is je op kosten jagen:D
Want neem stephans spoeier mt84:| terwijl mijn 46 euro toen koffiebruin was met een 70 sproeier.
Dus 14maten meer aan verbruik waar je geen prestatie winst door krijgt enkel meer lawaai aan je kop:D1 juli 2010 om 19:14 #462459hahaha,daar zit wat in andree;)
ik heb toch maar even voor het gemak de afstelling van stephan ter hand genomen en……
ITS ALIVE:rules:rules:rules
ik moet nog wel even wat fine tunen,maar ik blij dat er leven in zit.morgen heb ik lekker de hele dag om bezig te gaan.verder ben ik ook nog bezig met een proma cc op te knappen,en ben van plan deze op de evo engine te rijden;)hier even wat foto,s:
hier trouwens nog even mijn laatste aanwinst.kwam vandaag aan:)

naast elkaar,<<links de speedengine<>rechts de evoeuliton engine>>

de contactpunten in de evo engine,

contactpunten eruit,

contactpunt vervanger erin:)

dit kwam ik nopg tegen tijdens het overzetten van de ontsteking:S
de laagspannings kabel was aangesleten tegen het vliegwiel.deze dus ook vervangen.

ik heb alles even rap erop gezet,omdat ik erg benieuwd was of die het deed.
gelukkig sloeg hij zonder moeite aan.ik heb er even een klein filmpje van,het eerste ritje dus….aan het einde van het filmpje begint het blokje te sputteren en te doen,en later valt hij uit.ik heb de NGK B7HS die rin zat eruit gehaald,en verwisseld voor een champion L78C.
een keer duwen,en hij liep weer:):)ik schrok er al weer van.ik heb nu alles weg gezet,en ga morgen vroeg weer verder aan de slag.beetje afstellen,en de achterklok moet ook nog gerveiseerd worden en worden voorzien van een ander deksel,
update,s volgen;)1 juli 2010 om 19:50 #462460Dat klink al lekker powerfull. 🙂
Nu moet ik wel weer een volgende tour opzoeken, wil dit toch wel zien rjden real live.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.