Vespa-Ciao.NL
:: Zeebodem`s Citta White/Purple

Home Forums Perso’s Projecten Zeebodem`s Citta White/Purple

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 489)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Zeebodem.
    Topic starter

Nee ik heb het niet gemeten Jelle…maar voor mijn gevoel ook ongeveer 75 a 80..

Zeebodem.
      Topic starter

Ben een paar dagen geleden begonnen met mijn uitlaatje op te knappen.
        Het beugeltje van de demper was afgebroken,en moest worden gelast.Daarvoor moest de demper toch los geboord worden,dus ik dacht…ik knap hem meteen maar even op dan 🙂

De benodigdheden..

Naden branden..

In de lak..

Finishd..

speedbuxy
        Bijdrager

Hier is maar 1 woord voor SEXY8)
          Presteert ie ook wat leuk op je setup?

Zeebodem.
          Topic starter

Thnx mate 🙂
            Hij is nu trouwens nog wat mooier bruin doorgetrokken hoor,zal ik morgen nog wel even een plaatje van schieten.
            Dit pijpje rijd lekker hoor op mijn setup,ik ben er echt erg wijs mee.

bart#24

een woord: wooow.

u kunt een uitlaatje nog eens netjes maken.

mvg

Florian
              Moderator

Erg gaaf Zeebodem:thumb

Trouwens kan jou grote moer bij de achterklok er niet verder opgedraaid worden?
                Bij mij steekt de as enkele mm buiten de moer namelijk.

Turbociao
                Donateur

Zet je de lak er met een kwast op?
                  Je zou verwachten dat je dan toch altijd verfstrepen ziet.
                  Netjes hoor :thumb

lars-ciao
                  Bijdrager

Erg sexy pijpje, ik wou dat ik zo een uitlaat op kon knappe zeg:o

Zeer netjes werk!:thumb

Citta-ciao
                    Donateur

Netjes gedaan:D

Jarco
                      Bijdrager

Pijpje heeft gekregen wat die nodig had. :thumb

Zeebodem.
                        Topic starter

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties mannen :thumb

@Seafire,
                          Nee helaas…

@Florian,
                          Scherp gezien man 😉
                          Dat klopt inderdaad.Ik bleef speling houden in mijn klok..tenminste…als ik de grote moer helemaal had aangedraaid,kon ik de klok nog in de velg heen en weer trekken.Met rijden gaf dit een raar zweverig gevoel.Ik heb toen een 2 ringen in het driehoekslager gelegd,waardoor hij de klok wel goed strak de velg introk….de ruimte die je dus ziet is opgenomen door die 2 ringen 😉

@Turbociao,
                          De lak is er inderdaad met de kwast opgezet.Als je hem lakt zie je heel even streepjes,maar die trekken keurig netjes dicht 🙂

@Jarco,
                          In principe was die netjes toen ik hem van je overnam,maar hij is afgeknapt op dat demper beugeltje…waar je al voor had gewaarschuwd:whistle
                          De demper moest ik ervoor los boren…dus meteen maar even een behandeling gegegevn hahah.

Hier nog een paar nu die een paar keer lekker heet is geweest…

Zeebodem.
                          Topic starter

PPPPPPPFFFFFFFFFFF……zo……eens even het stof uit deze perso geblazen haha:D

Ik heb al een hele poos niets meer gedaan aan de Citta.Als ik een stukje wil rijden pak ik hem,en het is altijd starten en lopen.
                            Toch begon ik te merken dat het allemaal niet meer zo liep zoals het zou horen,en ik bemerkte wat krachts verlies.En met de aankomende Sluis tot strand tour in gedachten werdt het toch tijd om de boel een los te halen en grondig te inspecteren en te reinigen.

Zie hier het blok hoe het eronder vandaan kwam…lekker ranzig 😀

Ook had ik de boosdoener snel gevonden welke zorgde voor het krachtverlies….

Als je dan toch aan het schoonmaken bent hahah..

Ik vondt in de schuur ook nog een afgedraaid electrisch vliegwiel.Deze heb ik er meteen op
                            gemonteerd.

En de rest van het blokje schoon,ik ket enkel nog een keer de kabels vervangen of weer even netjes in de krimpkous hangen 😉

En de boel zit weer in elkaar.
                            Toch ben ik wel dingen tegengekomen die moeten gebeuren hoor….
                            Zo zag ik dat de uitlaat aansluiting van de cilinder begint te scheuren,ik ben aan andere bandjes toe,en de 1:9 vertanding begint wat te haperen op bepaalde plekken.
                            De achterrem heb ik vervangen omdat ik deze nog in mijn vooraad had,maar de voor remmen komen er ook aan.
                            Maar dat komt dus wel als ik daar tijd en zin in heb hahahah,voor nu loopt die weer prima.

Tevens ben ik ook nog steeds bezig met het andere Simo blok.Deze wil ik geheel 46 slag rijden en ben daar erg benieuwd naar.
                            Ik ben er enkel nog niet uit of ik deze met 21mm of de bijgeleverde 26mm carb ga rijden,Dit zal een beetje testen worden…het lijkt me zo,n overkill…
                            Het blokje zit wel in elkaar en ik heb mijn Simonini Racing laten omlassen naar 30mm aansluiting.
                            Maar ook hier voor geldt weer….tijd en zin 😉
                            Mocht ik er vorderingen mee maken,dan plaats ik ze zeker in mijn perso.

speedbuxy
                            Bijdrager

Altijd een lonend iets om de brom weer even goed op te frissen:thumb
                              Qua 46mm slag blokje zou ik gewoon de 21mm pakken want behalve dat dit fijner afstelt is ie daarnaast ook een stuk compacter.

Zeebodem.
                              Topic starter

Daar zat ik ook al aan te denken Speedbuxy :thumb

Ik ben vlak voor de Glazen stad tour nog even met de brommert bezig geweest.
                                Ik heb de lagers vervangen,varioklok gereviseerd en voorzien van nieuw deksel,nieuwe cilinder gemonteerd en een nieuwe uitlaat.
                                Enigste nadeel is dat van het Simo carter de lager passingen al ruk waren.Toch heb ik hiermee bijna 2 jaar kunnen rijden door ze vast te plakken met Loctite 648.

Nu heb ik dus weer het lager vastgeplakt met Loctite 648,en dit gaat wederom prima.Verder waren de M5 draad gaten in het kleine Simo carter ook dol.Dit heb ik opgelost door er Helicoil’s in te plaatsen.Ik was eerst een beetje huiverig om in het carter te boren en te tappen….maar het werkt zo grandioos prettig en makkelijk :thumb

Alles zit nu dus weer in elkaar en rijd als de brandweer,zonder geratel en getik 😀

Enigste wat ik eerdaags nog even ga doen is de uitlaatpoort van de cilinder wat omhoog brengen.

Hier dus de aanwinsten:

Nieuw deksel:

Ik moest nog wel met de dremel aan de gang…want het cilinderhemd blockte uiteraard weer een stuk van de inlaat af..

Helicoil setje M5:

Helicoil plaatsen:

En het apparaat weer functioneel 🙂

Citta-ciao
                                Donateur

Je citta ziet er inderdaad weer dik uit!
                                  Alleen die groene simo sticker:kots

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 489)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.