Vespa-Ciao.NL
:: Zeebodem`s Citta White/Purple

Home Forums Perso’s Projecten Zeebodem`s Citta White/Purple

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 489)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beunhaaz
    Bijdrager

Alleen al om hem op mijn kamer te hbben Zeebodem . Hij mag wel bij mijn straat stenen komen te liggen 😛

Martino
      Moderator

Ja mijn excuzes bij deze voor het nog verder de grond in trappen van deze uitlaat, maar het is ook zo makkelijk je hoeft er niks voor te doen. Je ziet wel eens van die houders met een katana zwaard op de schoorsteenmantel staan. Misschien dat dit een geschikte plaats is voor deze uitlaat.

Een ding weet je zeker met de Proma cc kan je nooit mis zitten. Maar wat mij wel aan de filmpjes opvalt is het tokkelen bij gas dicht. Of heb jij ook op dit blokje een cp-vv oid geeintsalleerd?

Zeebodem.
        Topic starter

Yhnx boys,hij komt aan de schouw te hangen haha:D

@Martino,
          Nee,dit blokje rijd ik met electrische ontsteking.Ik vond juist dat hij er een stuk netter door liep.
          Ik weet wel,dat ik precies dezelfde opmerking als jou plaatste,in de perso van waarom?
          Ik vondt het op zijn filmpje toen ook net zo klinken,en stelde hem de zelfde vraag,als jij aan mij.Hij reed ook met electrische ontsteking.

Ik moet wel meteen zeggen dat ik erg blij ben met deze electrische ontsteking:thumb

Hopen dat het straks een beetje droogblijft,kan ik nog mooi even knallen;)

Jelle
          Moderator

Nog even over de 100cc uitlaat… Bij mij liep die best snel met de simo 3taps, alleen onderin vond ik hem niet zo sterk.

Heb de snelheid niet gemeten, maar geloof me 90+ ging die zeker en dat met die pijp…

beunhaaz
            Bijdrager

Heb je niet een mooi plekje voor hem in je garage? Zoiets bijv boven de je radiotje ofzow? Maak je daar een heel mooi plekje voor hem 😛 e

speedbuxy
              Bijdrager

Jelle :
                Heb de snelheid niet gemeten, maar geloof me 90+ ging die zeker en dat met die pijp…

Een kleine optie die ook nog open blijft is dat de simo pijp misshien eens echt hoogtoerig is, en als je dit dan op een midtoerige setup zet loopt het voor geen meter.
                Beetje hetzelfde idee als een yasuni c20 op een polini giet cilindertje zetten, dat doet dan ook niet veel.
                Echter is dit toeren verschil wel veel meer als bij vespa het geval is, want zo hoogtoerig is de 3taps opzich ook niet.
                Maar hem voor 48mm totaal afschrijven zou ik ook nog niet meteen doen.

VespaAvanti
                Donateur

Zo dat blokje brult lekker Evert:D

lupomob
                  Bijdrager

goed bezig evert,

Kom binnenkort wel weer even buurten, het citta virus heeft me ook weer in zijn greep en is hardnekkig.

Zeebodem.
                    Topic starter

Hallooooooooo…..

Ook ik ben weer uit mijn winterslaap,en het vespa gevoel begint weer op te blooeien 🙂
                      Voor de winter heeft de Citta een poos niet gelopen,ik heb haar enkel een paar gestart.Na de winter was het gelukkig starten en lopen.Maar toch werdt het allemaal wat minder met het blokje,en ook was alles aardig vuil…

Tijd voor een grote voorjaars opschoon/opknap beurt:)
                      Ik heb de Citta verleden week helemaal los getrokken en alles schoongemaakt.Verder heb ik ook nog een ander nieuw cilindertje op het blok gemonteerd..de Pinasco Black 46MM.
                      Ik heb ook een boel spullen vervangen aan de Citta,zodat hij weer helemaal tip top in orde is voor het komend tour jaar.Het hele blok is ook los geweest en ook weer helmaal opgefrist,inc nieuw krukas.

Ik heb vervangen:
                      -Cilinder+zuiger.
                      -Nieuw spruitstuk.
                      -Nieuw achterrem segment.
                      -Nieuwe pakkingen (carter,spruitstuk,kop en voetpakking.)
                      -Nieuwe kabelboom.
                      -Nieuw voorvork rubbers.
                      -Nieuwe stuurfoam.
                      -Nieuwe achter schokbrekers.
                      -Nieuwe bougie.
                      -Nieuwe Malossi voorvario.
                      -Nieuwe V-snaar Continetal.
                      -Nieuwe C3 lagers.
                      _Nieuwe Mazzucelli volle krukas.

Van de cilinder heb ik de boosters doorgeprikt.De uitlaatpoort in de cilinder heb ik verder niets aan gedaan,enkel de uitlaat mond iets verder uitgedremeld met schuurrolletje;)

Nadat ik alles weer in elkaar had zitten was 1 keer duwen en hij liep weer :thumb
                      Ik heb een beetje rustig rond gereden…maar er zit een bult power in:) Meer in ieder geval als met de Malossi 46,5MM.Ik rijd op het moment 6,2 gram gewichtjes.

Verder waag ik me ook eens aan eeen ander uitlaatje dan aan mijn trouwe CCtje;)
                      Ik verwacht ieder moment de postbode met een Simonini racing..
                      Goed..als die eronder hangt zal ik nog wat plaatjes plaatsen,en een filmpje als ik de cilinder een beetje heb ingereden.

VUIL…=)

En weer in elkaar en werkend :thumb

-RobinvS-
                      Bijdrager

Ziet er weer netjes uit evert!
                        Ik zou wel uitkijken met de Simonini racing, hij hangt ERRUG laag. :thumb

Mike
                        Bijdrager

Lekker bezig geweest Evert:thumb!
                          Er gaat niets boven een verse brommer.
                          Ziet er goed uit allemaal!!:)

Mike

El Citta
                          Donateur

Lekker fris weer Evert. En dat een simo carter icm een Pina black een goede combinatie is weten we inmiddels wel:thumb Ga je vast veel plezier van hebben dit seizoen!

Lennaert
                            Sleutelbeheerder

seht schön aus! gut gut!

speedbuxy
                              Bijdrager

Ziet er weer fris en fruitig uit8) nu nog even mooi weer zodat we weer eens kunnen groeps knallen:thumb

VespaAvanti
                                Donateur

Je hebt hem weer mooi tour ready gemaakt Evert:thumb
                                  Waar heb je de juiste zuigerveren nu gevonden?

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 489)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.