Vespa-Ciao.NL
:: Zeebodem`s Citta White/Purple

Home Forums Perso’s Projecten Zeebodem`s Citta White/Purple

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 489)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Toch zou ik nu wel voor de 1e gaan anders heb je kans dat je bij het inzetten van de kruk het lager weer los tikt.
      Plus het lager nu ook veel makkelijker in het carter valt dan dat hij om de kruk doet.
      Dus ik zou hem eerst om de kruk doen en dan locktiden die handel en in elkaar drukken:thumb

Zeebodem.
      Topic starter

Zo…….na een week lang gevloek,gebaal en tranen lijkt er nu dan toch schot in de zaak te zitten.

Het verhaal hierboven van de lagers….
        Had er toch voor gekozen om de lagers eerst in het carter te lijmen met de Loctite 648.Zo gezegd zo gedaan.
        Daarna heb ik de krukas in het kleine carter gezet,en daarna het grote carter ernaar toe getrokken met oversized bouten.
        Dit zag er allemaal goed en stevig uit na een nacht uitharen.Toen ik daarna het blokje weer monteerde en een test stukje ging rijden leek het ook nog steeds goed.
        Maar na een kort stukje begon hij toch weer k#t te lopen en te rammelen.Na een kleine controle bleek al vlug dat er weer beweging in de krukas zat…:(

Toen was ik dus bang dat de loctite niet gewerkt had,en dat het carter ten dode was opgeschreven.
        In aller ijl heb ik toen via Fons een groot carterhelft van een Speedengine gekocht.dan rijd ik daar wel de zij inlaat op,dacht ik;)

Maar toen ik het blokje weer uit elkaar trok,bleken de lagers nog gewoon keihard vast te zitten in het carter:thumb
        De krukas was dus ook verot gedraaid.Heb het nog even getest met een lager om de krukas heen,en hier zat inderdaad axiale speling op.

Ik had geen andere kruk liggen meer,maar ben geholpen door Frank.Hij had nog wel wat krukjes liggen.
        Ik heb nu dus gewoon even een standaard kruk in de engine.Een nieuwe Mazzuchelli is inmiddels wel besteld en zal morgen worden afgeleverd.die knal ik er met de vakantie wel eens in.

Ik heb het blokje vandaag wel weer aan de praat gekregen gelukkig,en alles lijkt en klinkt goed:thumb
        Het was uiteraard pokkeweer,dus heb niet echt test gereden,alleen gestart en en heel even geprobeerd.

In dit filmpje dus de eerste start,en nog niet afgesteld.
        Ben zo blij dat het leeft:)

Helios
        Bijdrager

Voor nog niet afgesteld zit er toch al behoorlijk wat power in!
          Gaat zeker weten goed hard lopen!

speedbuxy
          Bijdrager

Nice dat het weer loopt evert:thumb alleen idd wel klote weer om af te stellen de komende dagen.

Frank80cc
            Donateur

Hahah toch weer eigenwijs volle wang kruk bestellen 🙂 merk je niks van man 😀 Maar goed dat hij weer leeft !

Jarco
              Bijdrager

Yeah its Alive! 😀

Ik wacht ook op beter weer voor afstellen, variotje zit er al op bij mij nu nog afstellen en filmen die handel.

El Citta
                Donateur

Mooi dat je het relatief snel hebt kunnen verhelpen:thumb Altijd vervelend die problemen met lagerpassingen. Nice dat hij nu goed in elkaar zit! Hij klinkt al aardig dus die afstelling moet snel goed gaan komen;) Succes man:thumb

VespaAvanti
                  Donateur

Je hebt er wel geziek mee gehad Evert!:|
                    Van het een val je in het ander.
                    Maar je ziet, de aanhouder wint:thumb
                    Loopt al best goed nu, zou de orginele krukas er ook gewoon in laten zitten, wat goed loopt moet je afblijven:D

Zeebodem.
                    Topic starter

Allemaal bedankt voor de reacties en de meelevend heid jongens..!!
                      Top :thumb

Ik ben ook zeker blij dat het nu ergens naar lijkt.Alleen een beetje met gemengde gevoelens.Inprincipe ben ik gewoon genaaid met een gaar blok,maar heb helaas niets meer van deze persoon.
                      Heb toen een keer alle mail verwijderd,en hij zit ook niet op dit forum..

Maar goed…na een boel extra kosten en gestress lijkt het nu goed.Van het weekend hoop ik op beter weer om even de puntjes op de I te gaan zetten.

En inderdaad toch weer een volle besteld..;)

Zeebodem.
                      Topic starter

Hi everybody..!!

Ik ben weer even met het brommertje bezig geweest,en hij loopt echt netjes nu.
                        Enigste jammere is dat hij niet vooruit te branden is met de Simo 100cc pijp….Hij heeft er maar een top mee van iets van 55 a 60km/h.
                        Ik heb daarna vlug de Proma er weer onder gezet,en hij knalde weer prima.Misschien dst hij toch echt een 48mm cilinder nodig heeft.

Met de sproeier ben ik naar 96 gegaan,en dat is perfect:thumb
                        Vario met 4,6 gram gilt er overheen,met 6,6 gram nog steeds pittig,maar een beetje te ver ingekakt.Heb nu 5,2 erin zitten en dat is net goed.
                        lekker fel over de hele power band heen,en tot nu toe een top van 88km/h op de GPS.

Ik heb 2 filmpjes.
                        Enjoy;)

Martino
                        Moderator

Wel jammer van die Simo pijp idd. Ik vind ze wel erg mooi staan onder de brom. Duidelijk uit de uitlaattest was ook dat deze zeer slecht presteerde. Zelfs was het zo dat hoe groter de boring werd hoe meer de ellende toe nam. Dus ik verwacht op een Simo 48mm dat hij alsnog niet zal presteren. De uitlaattest was met een 22mm aansluiting misschien dat de 30mm versie wel geschikter is?

speedbuxy
                          Bijdrager

Lekkere filmpjes weer evert:thumb was er net even 1 aan het paffen dus dat was een aangename verrassing:thumb
                            Maar word het niet eens tijd om te inversteren in zoiets KLIK (is dezelfde als ik heb)
                            Rijd een stuk veiliger en filmd ook stukken beter, dus 2 vliegen in 1 klap:thumb
                            Want 1x goed op je bek en je bent veel duurder uit.

Edit
                            Heb die mp link maar even aangepast want die ik poste had kwalen:D
                            (nou is dit daarin tegen niet echt een cheape)

Frank80cc
                            Donateur

Zo dat ziet er weer goed uit evert ! eerdaags eens een test rondje op rijden 😀

Zeebodem.
                              Topic starter

Bedankt voor jullie reacties mannen..!!

@Martino,
                                Dat zou dan inderdaad misschien nog kunnen ja.
                                Nu raak ik dat pijpje natuurlijk aan de straatstenen niet meer kwijt haha:D

@Buxy,
                                Thnx voor je linkje dude.Je hebt ook helemaal gelijk,ik moet er ook eens naar kijken.
                                Ik zou eigenlijk even die van mijn schoonvader op gaan halen,maar toen werdt het weer alweer slechter..even vlug dacht ik dus haha;)

@Frankie,
                                Gaat helemaal goed komen.
                                Ook goed dat ik je nieuwe nummer heb…heb al 2x bij u voor den deur getsaan:D

speedbuxy
                                Bijdrager

Zeebodem FM :
                                  Nu raak ik dat pijpje natuurlijk aan de straatstenen niet meer kwijt haha:D

Nee die kan wel bij het oud ijzer:D:| want z,n reputatie was al niet zo best en daar is nu helemaal niks meer van over.
                                  Zou het gewoon verrekenen met maarten die heeft die pijp meegenomen en z,n laaste beetje reputatie dus om zeep geholpen:haha

En mocht je nog geen cam hebben of die van je schoonvader is niet in de buurt laat je dan niet tegenhouden om het uit het handje te filmen, want blijft natuurlijk altijd lekker om een filmpje te kijken:thumb

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 489)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.