- Dit onderwerp bevat 488 reacties, 84 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 7 maanden geleden door Nick Middendorp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juli 2011 om 17:58 #488086
Hier weer even een update.
Ik had het blokje in elkaar zitten en onder de brom gemonteerd.Gelukkig was het starten en lopen…maar….hij was niet vooruit te branden:boos
Een top van 45 km/h ofzo.Ik heb toen contact gehad met Waarom?,en hij heeft de timingen van de cilinder berekend.Het blijkt dus een 46 slag cilinder te wezen,en ik heb een 43 slag krukas:(
Erg jammer,want nu kan ik ook niet met de 30MM uitlaat rijden die ik er speciaal voor had aangeschaft.Maar goed,er zal heus wel eens zo`n 46 slag krukje op mijn pad komen 😉Dus de Malossi 46,5 er maar op.Dat was ook starten en lopen gelukkig,en rijd een stuk aangenamer:D
Ik moet echt even wennen aan de power die er vanaf komt zeg:o Eigenlijk gaat het nergens over haha,helemaal geweldig.
Alleen ook hier weer een tegenvaller…Ik liep te klooien om de pistonpen weer in de zuiger te krijgen(blokje hing nog onder de brom)
Ik heb daar bij op een gegeven moment een beetje wild gedaan,en hoogst waarschijnlijk heeft een van de krukas lagers daarbij een tik gekregen.
Het lijkt en voelt alsof er een kogeltje niet helemaal lekker zit ofzo..
Dus helaas moet de boel weer uit elkaar…
Ik ga zo even nieuwe parts bestellen bij onze grote vrienden,en dan kan ik overmorgen de boel weer in elkaar zetten.Met de 48MM cilinder en de 100cc auspuff.

Met de vertrouwde Malossi 46,5 en Proma CC.

En de Ivano schaal.

En nog een kort crappy filmpje.T`is maar even voor de indruk;)
Aan het begin hoor je duidelijk het gezoem/getik.
2 juli 2011 om 18:02 #488087Dat ziet er goed uit evert : -) veelbelovend.
Prikkelt mij om ook weer de zij-inlaat op te bouwen.
2 juli 2011 om 18:06 #488088Thnx edo

Ik zeg..doen haha.Dit is voor mij de eerste keer dat ik ervaring heb/krijg met een zij inlaat carter:D
“Vroeger” droomde ik daar alleen maar van hahah.Echt gaaf.2 juli 2011 om 18:11 #488089
Waarom?Dat ziet er top uit Evert
Wat ik al aangaf kun je best eens kijken hoe de simo pijp presteerd op de malossi cil met een verloop bus. Heb hem zelf nog niet gemonteerd maar de Ivano schaal staat erg goed:)2 juli 2011 om 21:20 #488090Het ziet er allemaal zeer bruut uit

Is wel oppassen met je rechtervoet bij het stepje lijkt mij?
Nog even fine tunen en klaar
2 juli 2011 om 21:31 #488091Thnx boys,
Van dat stepje klopt inderdaad ja.
Het filter zit er tegen aan.Ik heb net een bestelling bij JMPB gedaan,en heb een filtertje 45 graden besteld;)2 juli 2011 om 22:11 #48809245km is idd wel erg langzaam voor een simo engine:D:|
Maar 46mm krukjes staan zeer regelmatig op ebay dus dat moet geen probleem worden
Maar 46,5 hoort ook zeker niet verkeerd

Ik moet zeggen dat ik verder ook niks hoor qua tik of gezoem maar zulke top boxen heb ik ook niet:D2 juli 2011 om 23:43 #488097
Spulleke!ik hoor wel gezoem 😉 dus je bent niet de enige Evert 😛
4 juli 2011 om 09:54 #488119Nou ik ben er achter waar het probleem zit.
Gisteren heb ik alles weer los getrokken,en kwam tot de conclusie dat de lagerpassing van het grote carter niet best meer is.Het is minimaal,maar ik kan het lager wel gewoon ronddraaien in de passing 🙁
Om dit op te gaan lossen zat ik te denken aan:-Opvullen met loctite 648.
-Kleine centers slaan in de passing carter.
-Misschien met latoen koper.De loctite 648 heb ik al gehaald.
Iemand anders misschien nog een goed idee..??4 juli 2011 om 10:58 #488121Ik wil nog niks beloven maar mijn grote carterdeel blijft tzt waarschijnlijk over gezien ik met een cp carterdeel wil gaan rijden.
Kijk aan!
Mocht het er van komen,laat het me dan maar even weten bux;)4 juli 2011 om 11:07 #488122
Waarom?Ga alsjeblieft niet te hard rammen op het Simo carter, de carters zijn boterzacht!

Mocht je dit vervuilend vinden, haal je het maar weer weg.Als de speling zo groot is dat je er latoen koper oid tussen kan steken, is de lagerpassing gewoon kansloos. Als het zo is dat het lager er soepel in valt (zonder speling) zul je dit prima kunnen fixen met loctite. Gaat er enkel om dat het lager niet mee draait.
4 juli 2011 om 13:00 #488124Wel weer mooi kloten evert, wat is er mis met dit carter hier boven? zie niks verkeerds 😛
4 juli 2011 om 13:08 #488126Gewoon met locktite, gaat perfect. Het spul is er voor gemaakt immers.
Centers slaan vind ik beun en moet je telkens bij revisie herhalen, en losse delen (koper) ertussen lijkt me ook geen aanrader..
Wat ze vroeger veel bij de Honda MT/MB blokken deden was de passing overmaats fresen en er een nieuwe pasbus in maken, vanwege dezelfde kwaal…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...4 juli 2011 om 13:10 #488127Daar mankeerd inderdaad niet zoveel aan nee hahahah.
Maar ik denk dat het dan wel gaat lukken met de loctite.
De speling is minimaal.Kan het lager wel draaien in het carter,maar er zit niet zoveel ruimte tussen dat er een stukje latoen tussen past.
Ik heb dus nog wel goede hoop.Alleen……wat is zou nou het makkelijkst wezen..??
Eerst lagers op de kruk,carter loctiten en in elkaar,
Of…eerst lagers in het carter lijmen en dan de kruk erin.
Ik denk de eerste..??4 juli 2011 om 13:53 #488129
Waarom?Zelf doe ik altijd eerst de lagers in het carter. Zo weet je direct of het lager diep genoeg zit en in jouw geval mooi te zien of het lager goed vast zit met de locktite.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.