- Dit onderwerp bevat 488 reacties, 84 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 7 maanden geleden door Nick Middendorp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 juni 2011 om 18:01 #487479
Heyyyy, Mijn oude Simonini uitlaat:P
11 juni 2011 om 18:02 #487480Jammer van die aanrijding man:(
Wel een zeer mooi blokje dat je op de kop geslingerd hebt, wat dacht je ik kan niet meer meekomen met Max en Bas ik moet ook maar even een Simo 3 taps aanschaffen:DHoe heb je dit setje trouwens bemachtigd? via Ebay?
Succes met in elkaar sleutelen

EDIT: Ik heb nog heel wat electronische onstekingen liggen, ik zal vanavond eens even kijken wat ik allemaal heb liggen en wat de staat ervan is. Hoeveel spoels zoek je?
11 juni 2011 om 18:12 #487482Dus jij bent degene die dat blokje van marktplaats heb opgehaald?? 😀
Nice blokje Evert.
Mooi dat de citta weer in orde is, zulke dingen zijn altijd vervelend.
11 juni 2011 om 18:21 #487484Ga je dit blokje en uitlaat op de citta gooien? Zoja dan wens ik je veel succes met de bochtjes naar rechts 😉
11 juni 2011 om 18:22 #487485Dat is wel heel toevallig, dit blokje stond al een tijdje op mp. En op de dag dat ik wilde gaan kijken of de krukas ook echt een 46mm slag zal zijn was deze verkocht. Het blok heeft een goed huis gekregen bij jou, maar idd is dit een Mazzucchelli krukas en geen 46mm slag helaas. Misschien dat de slaglengte 44mm is die hebben ze namelijk ook. En er zijn ook 44mm slag Simo cilinders.
Ik ben benieuwd wat je er van gaat brouwen? Wanneer ben je van plan dit blok eens te testen?
11 juni 2011 om 18:31 #487486Das balen evert maar gelukkig had het meisje niks want dat was natuurlijk nog meer gezeur geweest.
Ook al is dat mp3 fietsen levens gevaarlijk.Maar je hebt je eigen pijn goed weten te verzachten zie ik wel:D

Ik ga binnen kort ook weer simo 3taps dus kunnen we in de toekomst mooi even een citta simo raceje houden
Ik zou de cilinder gewoon eerst eens op een die 43slag checken hoogst waarschijnlijk komt ie net zoals mijn simo best wel goed uit.Zeebodem FM :
Hij zat aardig beun in elkaar…
Alles was gedaan met vloeibare pakking.En niet zo beledigend he:D
Mijn blokje zit ook zo in elkaar had alleen nog een koppakking omdat er verkeerd 38mm kopje op zit.En waarom ander spruitstuk trouwens?
Ik nam niet aan dat je z,on overkill 28mm wou gaan rijden toch?11 juni 2011 om 19:17 #487490@sjoerd,
😀@Florian,
Ik heb hem via marktplaats weten te bemachtigen;)
Top van die ontstekingen,als even wilt kijken inderdaad wat je hebt liggen
Liefst alles compleet,inc vliegwiel,cdi etc.
Aantal spoels is niet belangrijk,2 is al genoeg.Laat maar even weten;)@jarco,
Yes it was me:D
Zeker altijd vervelend dit soort dingen ja..gelukkig was het rap weer in orde,en had zei ook niets.@Jelle,
ja dat was wel de bedoeling,ik heb hem er speciaal voor aangeschaft,alhoewel ik alwel zo`n vermoeden had.
We gaan het meemaken;)@Martino,
Dat is dan inderdaad toevallig ja.
Hij stond inderdaad al een poos op MP….veels te lang na mijn ide haha;)
Thnx voor de uitleg over de kruk
Idee is om hem met deze cil te gaan rijden,en dan met een 21MM carb.Dat moet ik allemaal nog bestellen,dus ik gok op het einde van de maand dat hij eronder hangt.
Waarschijnlijk neem ik ook een Si brug erbij,zodat dit Simo blok daar in kan blijven,en ik niet in de jmpb brug hoef te hakken;)@Speedbuxy,
Ik heb inderdaad goed voor mezelf gezorgd:D
Komt helemaal goed dat racen maat
Over die vloeibaar….je hebt vloeibaar smeren en je hebt vloeibaar smeren..
Hij had er zoveel tussen gedrukt,dat het er aan de binnen kant helemaal tussen uit krulde:oZelfs de lagers en de kruk hadden een “silicone vettige” laag over zich heen,en het carter zat vol met kleine stukjes van die rommel.
Het spruitstukje is ook aardig verbeund,een van de lipjes van de bout gaatjes is afgebroken,verder heeft hij ook hier nergens een pakking tussen zitten en is alles vloeibaar.
en als laatste zit er een aansluiting ingetapt voor een powerbox…deze is nu wel afgesloten,maar toch.
Als ik het hele blokje lekker fris hebt,wil ik er ook een nieuw spruitstukje op;)Carb gaat een 21MM trouwens.11 juni 2011 om 22:54 #487503Ja presies het was 1 die vond dat de tube wel leeg moet wezen na 1 revisie beurt:D
Ik smeer het alleen met m,n vinger toppen wat plakkerig, op het oog zie je haast niet eens wat zitten dan.
Maar mooie plannen en ik ken het simo blokje al een beetje en dat gaat je zeker niet tegen vallen
(hoogstens de fuel consumption:D)24 juni 2011 om 10:29 #487848Hallo hallo.
Ook hier weer een update.Heb de afgelopen week niet alles in mijn perso bijgehouden,maar ik ben lekker bezig met het simo blokje,en hoe het er nu naar uitziet kan ik de F1 tour de D’Olle grieze met dit blok rijden 🙂
Inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een Ivano vario schaal.
Dat rijd toch met een wat veiliger gevoel haha.Van het simo blok heb ik de carters weer netjes gemaakt en een boel nieuwe spullen voor besteld..
Een electrische ontsteking heb ik nu inmiddels ook.Daar moet ik alleen nog even het vliegwiel van opknappen en misschien iets af draaien.
Ook heb ik nog een stuk van het cilinderhemd weg gedremeld….Erg slordig van Simonini dat ze dat hemd gewoon een gedeelte van de inlaat laten blocken…Nieuwe spullen voor het blok:
-Dellorto 21mm PHBG.
-Spruitstuk set 24mm Malossi.
-Vliegwiel kap.
-Koelkap.
-Power filtertje.
-pakkings voor alle pakkingvlakken.
-Naald,krukas lagers.
-En nog een berg sproeiertjes,bougietjes en ander klein spul.Al met al weer een aardige klats centen…maar goed..je hebt er straks ook wel wat voor natuurlijk;)
Even wat foto,s dan.
Volgende update zal zijn als ik hem aan de praat heb.

24 juni 2011 om 10:38 #487849Nice evert ik rijd tegen die tijd ook weer simo 3taps dus dat word racen:duivel
Maar hoe kwam het bij jou uit qua deckheight enzo? want neem aan dat het een 46 slag kruk is maar ik zie geen ophoog plaatje.24 juni 2011 om 10:57 #487851Thnx Andree

Kunnen we inderdaad mooi even racen gheheh..Geen ophoog plaatje….je bent wel weer erg scherp Bux;)
Ik heb een 43mm slag kruk erin zitten.Het oude model Mazzuchelli;)24 juni 2011 om 11:01 #487852Dan word het helemaal gewaagd racen want ik ga ook eerst weer met 43slag kruk rijden
24 juni 2011 om 11:12 #487853Damn..
Geil blokje Evert. 😀
24 juni 2011 om 11:20 #487854nice evert , maar gaat de evo niet hard zat zo op de citta ? 😛
24 juni 2011 om 11:36 #487856
Waarom?Supper net blokje Evert
Wel grappig dat nu er eindelijk hoge snelheden worden gehaald met de 3taps ze ineens weer opduiken:lol Nu eens kijken of de simo cil het gaat winnen van de Pinasco:duivel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.