- Dit onderwerp bevat 488 reacties, 84 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 7 maanden geleden door Nick Middendorp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 mei 2011 om 11:38 #486891
hahaha,die auto op het laats had ik nog niet gezien,wel vet maar idd beter linksom nxt time. 😀
22 mei 2011 om 11:59 #486892Wauw, dat ding van je heeft echt veel power:) Dan ben ik natuurlijk geen vario gewend, maar dit vind ik nou echt mooi 😉
Nu je gestopt bent als moderator @Citta-forum hoefde je niet de stickers van je frame eraf te halen:pest:P
22 mei 2011 om 13:14 #486896@leovince
Dat was natuurlijk 1 van de voorwaarden :pest :lol@evert
Loopt nice man 🙂25 mei 2011 om 16:34 #487002Hey evert, loopt netjes zo.
Check even je pm
Groetjes Camiel
25 mei 2011 om 19:52 #487009@Sebasterd,
Bedankt man,die koppen zijn altijd grappig om te zien inderdaad:D
Preciese top weet ik nog steeds niet,heb nog niet gemeten maar ik denk rond de 80 km/h.@Speedbuxy,
Zoals gezegd heb ik nog geen meting gedaan.
Hij is zeker een stuk feller en sneller zo.aleen onderin is er wel wat koppel verloren.Van de week was ik op de citta naar het werk,met een beste wind tegen.Dan kakt hij een beetje in en moet hij echt even over dat punt heen.
Voor de rest gaat hij echt lekker.@Leovince,
Ook bedankt dude
dat was inderdaad èèn van de voorwaarden haha;)@Hanssie,
Thnx man
@Camiel,
Oude klasgenoot=) Leuk dat je je aangemeld hebt man
Is zeker 16 a 17 jaar geleden haha:D je hebt PM terug,@Topic,
Ik heb toch nog een klein probleempje met de achterklok…hij blijft olie lekken.
Niet veel..maar genoeg om er weer een smeerboel van te maken.Hij lekt op de carterpakking ergens onderaan.Morgen haal ik het even los en plaats een nieuwe pakking inclusief een laag vloeibaar;)
Tevens zal ik dan ook even GPS`en.25 mei 2011 om 19:59 #487010
AnoniemMisschien handig als je je beide delen even vlakt, net zoals een kop vlakken.
Voor de rest ziet het er weer heerlijk uit!
25 mei 2011 om 20:20 #487011hey evert,
Wat voor diensten draai je en wanneer ga je morgen knutselen.
Rij ik wel even langs voor de support en mijn nieuwe ”ride” te showen.Die achterklokken van de citta zin altijd doffe elende.
Mijne lekte vroeger ook altijd en was nooit meer echt dicht te krijgen.
Nieuwe keeringen enz enz.25 mei 2011 om 20:27 #487012Ha die collega ziet er allemaal weer super dik uit en hij loopt en klinkt ook super .
Hoop dat hij super blijft gaan als een malle hihihi spreek je morgen wel gr dennis25 mei 2011 om 20:27 #487013Hallo Evert,
Ik las dat je naaf lekt.
Dit had ik ook steeds met mijn vario klok.Wat bij mij echt helpt is de naaf open schroeven, goed ontvetten en dan een dunne laag Curiel vloeibare pakking erop, dan een nieuwe papieren pakking en dan weer een dun laag je Curiel. Naafdeksel erop en aandraaien en dan de pakking goed laten uitharden terwijl de naaf horizontaal ligt zonder olie erin.
Indien dat gebeurd (max 2 dagen) naaf weer verticaal (normale stand). Olie erin en rijden maar.Klinkt wat overdreven maar dit is tot nu toe de enigste methode die werkt bij mij.
Ik zag een ander forum lid die nog de naaf had gevlakt opzich ook geen verkeerd idee.25 mei 2011 om 20:29 #487014Robertez :
Hallo Evert,Ik las dat je naaf lekt.
Dit had ik ook steeds met mijn vario klok.Wat bij mij echt helpt is de naaf open schroeven, goed ontvetten en dan een dunne laag Curiel vloeibare pakking erop, dan een nieuwe papieren pakking en dan weer een dun laag je Curiel. Naafdeksel erop en aandraaien en dan de pakking goed laten uitharden terwijl de naaf horizontaal ligt zonder olie erin.
Indien dat gebeurd (max 2 dagen) naaf weer verticaal (normale stand). Olie erin en rijden maar.Klinkt wat overdreven maar dit is tot nu toe de enigste methode die werkt bij mij.
Ik zag een ander forum lid die nog de naaf had gevlakt opzich ook geen verkeerd idee.Idd dit heeft javad ook vakkundig bij mij gedaan, potdicht nu.
26 mei 2011 om 05:15 #487025Thnx boys

De hele klok is inderdaad gereviseerd met nieuwe lagertjes,keerringen etc.
Ik doe inderdaad even een extra laagje vloeibaar over de papierpakking heen;)28 mei 2011 om 18:43 #487120Hey All,
Heb vandaag de boel weer in elkaar geschroefd en hij rijd prima.
Alleen blijf ik lekkage houden aan de klok…:(( Nou ja,dan maar eens kijken voor een andere;)
Het is geen erge lekkage,maar toch..Verder ook even gereden met de GPS.
Met 5,2 gram gewichtjes had ik 81,6 km/h en met 4,6 gram 77,2km/h.Met de 5,2 gram rijd hij mooi kalm,maar met 4,6 is hij een stuk feller.Hij spuit hem in een keer door naar de top.
Ik kan misschien nog even proberen met een mixje van 5,2 en 4,6.28 mei 2011 om 19:18 #487122Weet zeker dat je met die mix beter rijd en de 85 nog wel eens kan aantikken. Rij net terug naar huis weer bougie kadoek… heb er nog 2 dus als jij nog paar bougie hebt liggen neem ze graag even mee 😀
tot morgen !
28 mei 2011 om 20:00 #487126Ik neem morgen gewichtjes mee:D
Bougietjes heb ik nog wel liggen hier,ook al ingepakt;)11 juni 2011 om 17:53 #487478Hallo allemaal,
Ook hier weer eens even een update.
Zoals sommigen misschien al wel weten had ik een goeie 1½ week terug een aanrijding gehad met een meisje op een fiets..
Ik reed s`ochtends op de citta naar het werk toe.In de woonwijk kwam ik van rechts dus ik dachtdat meisje laat mij gewoon voor.Maar zij zat helemaal in gedachten verzonken met haar mp3 spelertje in…ik kon niet meer op tijd remmen en boem:(Zij viel op de grond maar mankeerde gelukkig verder niets.Een klein bocheltje in haar achter wiel.
Toen ik wou weg rijden kwam ik tot de ontdekking dat mijn vork een optater had gehad.Ben toch maar naar het werk gaan rijden,maar onderweg begon ook nog mijn band leeg te lopen.
Best balen dus allemaal weer.De volgende dag heb ik nieuwe binnenpoten,binnen bandje opgehaalden de boel weer in orde gemaakt.

En dan een wat leukere update:)
Een poosje terug heb ik een Simonini 3taps op de kop weten te tikken.
Compleet met de 48mm cilinder in super staat.Alleen aan het blokje zelf zit nog wel aardig wat werk.Hij zat aardig beun in elkaar…
Alles was gedaan met vloeibare pakking.De carters ben ik nu aan het opknappen.
Verder moet ik nog:-Electrische ontsteking regelen.
-Nieuw spruitstuk.
-Nieuwe carburateur.Dit ga ik allemaal lekker op mijn gemakje in orde maken.

Ik weet zo alleen niet welek kruk dit nou is..??
Wat ik er aan kon meten is het een slag 43…een oud model Nuova Mazzuchelli misschien..??

Om het feest compleet te maken:D

Eerdaags zal ik wel weer even updaten als de boel in elkaar zit;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.