- Dit onderwerp bevat 488 reacties, 84 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 7 maanden geleden door Nick Middendorp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 mei 2011 om 16:04 #486842
De hele Friesland afdeling rijdt nog met de ouderwetse poelie. 😀
Betekennt dit dat we allemaal het friesland toertje ook op poelie moeten gaan rijden?Nou heeft Evert ook wel veel pech gehad met de vario overbrengingen, maar het kan maar zo dat hij met deze gereviceerde jaren vooruit kan. Ik hoop het ook voor je.
20 mei 2011 om 16:12 #486843Martino :
maar het kan maar zo dat hij met deze gereviceerde jaren vooruit kan. Ik hoop het ook voor je.Wat ik anders van stephan en tonni (die hier laast was voor het fixen van de caddy) begreep.
Is dat de koppeling van vespa altijd vet onderhoud nodig zal hebben omdat die bronzen bus snel uitvreet.
Stephan zegt zelfs dat een goeie koppeling een 600km meegaat en dan kan je hem weer reviseren.
Dus dat jaren word dan eerder een jaar, want evert rijd vast wel een 600km weg per jaar
20 mei 2011 om 16:32 #486845Je moet uberhaupt ook een beetje geluk hebben. Ik rijdt zelf al meer dan een jaar op eenzelfde varionaaf en koppeling. (Bij bijna dagelijks gebruik en zeker meer dan 2500km) Heeft met verschillende setups ook behoorlijk wat slijtage te verduren gehad. 1:12,5 vert. namelijk.
Die bronzen bussen zijn idd een zwak punt van de vario’s, maar hier lijkt wel verschil in te zitten en moet je dus een beetje geluk mee hebben.
Jamaar jouwes draaid ook niet echt veel toeren en dat maakt best uit voor de slijtage.
Want op een orginele setup schijnen ze ook voor ages mee te gaan.“Mijnes” draaide altijd juist veel rpm vanwege de kortere overbgrenging tov vele anderen. Jij doelt misschien op het creco cilindertje, maar verreweg de langste tijd heb ik met de polini gereden. Draaide op toertjes juist veel meer toeren dan andere deelnemers.
Ik doelde idd op de creco en wist ook niet beter dat je daar altijd mee reed:bloos
21 mei 2011 om 18:46 #461373Bedankt allemaal voor de reacties mannen.
Ik hoop ook dat inderdaad nu de boel eindelijk eens goed blijft.Max heeft de uitlaat poort 1,5MM opgehoogd en wat verbreed.Een poortmapje maken ging helaas niet meer,om dat ik het blokje al bijna inelkaar had zitten,en ik heb er ook helemaal niet bij stil gestaan.
Als hij er weer afligt zal ik hem wel even maken.Vandaag ben ik lekker aan het sleutelen geweest,en hij loopt gelukkig weer netjes…als een malle eigenlijk 😀
De hele achterklok is gereviceerd en het blokje heeft een nieuwe Mazzuchelli kruk..Verder dus ook nog de brug verder uitgeslepen,en dat loopt nu ook mooi vrij gelukkig….zonder shimringen
Zoals gezegd heeft max de uitlaatpoort wat gekriebeld en dat is goed te merken :)Hij trekt hem nu net even lekkerder door en gaat lekker door.
Het was aan het einde van de middag dat ik de boel aan de praat had en ben verder nog niet echt aan het afstellen geweest met gewichtjes enzo.Dat komt morgen.3 foto,s van Max.

Voor de bewerking:

na de berwerking:

weer helemaal fris

😀

Mooi vrij.
21 mei 2011 om 19:14 #461193Hahah lol Evert boekt hem gewoon over de weg waar brommer niet mogen komen.
Jammer dat je die witte auto niet even inhaald, dan zou die man ook denken WTF!!Uitlaatpoort ziet er zeer smooth uit.
Altijd een goed gevoel als je alles weer opnieuw hebt opgebouwd en dat hij daarna weer nice loopt.Top
21 mei 2011 om 19:17 #461190Volgens mij gaat hij lekkkkaaaah 😀
Evert welke maat snaar heb jij nu?
21 mei 2011 om 19:18 #461191Dat ziet er snel uit!
Nu je tapeind nog even naar max sturen : -)
21 mei 2011 om 19:52 #461144Haha, 1:26 in het filmpje, U rijdt te hard :’-)
21 mei 2011 om 20:08 #461139Haha bedankt allemaal voor de reacties mannen

Hij loopt inderdaad al wel aardig zo,maar morgen moet ik toch even ffne tunen.
Ik zit nog aardig ligt qua gewichtjes…5,2gram zit er nu in,morgen misschien even wat zwaarder proberen.@Frank,
Snaar is een 1040×13.
Op 90MM schijven;)21 mei 2011 om 20:10 #461140
Waarom?Dat ziet er zeker goed uit Evert en hebt ook weer flink wat werk verzet
Ben zelf ook zeer benieuwd hoe je cilinder presteerd:)21 mei 2011 om 21:15 #486480mooi filmpje. Eigenlijk moet je een keer een beugeltje maken zodat je 2 handen aan het stuur hebt.
loopt best hard volgens mij! Alleen op het eind ga je die auto rechts voorbij… was erg krap, ik zou zoiets niet snel doen.21 mei 2011 om 21:58 #461000Die laatste manoevre rechts inhalen vind ik eigenlijk ook niks voor jou Evert. :no
Maar hij klinkt weer stukken beter zo zonder al die raare bijgeluiden.
22 mei 2011 om 06:07 #486882Thnx boys

Ik moet jullie helemaal gelijk geven….:bloos die laatste actie was niet zo fijn inderdaad haha..
Die automobilist zat ook niet op te letten en was met zijn telefoon aan het klooien.@Peter,
Ik had zo,n beugeltje op het stuur zitten,maar dan trilde het beeld te erg,om van het gekraak en lawaai nog maar te zwijgen..
Het beste is om te filmen ala Speedbuxy,gewoon lekker aan een bandje om je nek;)22 mei 2011 om 10:03 #486886lekker filmpje man,jammer dat je die witte cabrio niet ff inhaald,dat vind ik vaak het mooiste,gewoon auto’s inhalen!
moet je die koppen van die lui zien; ‘HUH! en snorbrommer?’
geweldig!
hoe hard loopt hij nu ongeveer?22 mei 2011 om 11:11 #486889Hoort nice evert

Heb je ook al gemeten met je gps ding of ie nu ook sneller gaat?
Want snelheids winst wil bij vespa nogal vaak uitblijven na tuning.
En die auto op het eind kan ik alleen maar van zeggen pak hem de volgende keer links om
😀 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.